Švedska muzička platforma ostvarila prihod od 471 milion evra u prvoj polovini 2024.

Spotify na putu ka prvoj profitabilnoj godini

Hi-techPoslovanjeSvetZanimljivosti

25.7.2024 17:13 Autor: Marko Andrejić 1

Spotify na putu ka prvoj profitabilnoj godini Spotify na putu ka prvoj profitabilnoj godini
Nakon objavljivanja finansijskih rezultata za drugi kvartal 2024. godine, čini se da je Spotify na putu ka velikom preokretu – da zabeleži prvu profitabilnu... Spotify na putu ka prvoj profitabilnoj godini

Nakon objavljivanja finansijskih rezultata za drugi kvartal 2024. godine, čini se da je Spotify na putu ka velikom preokretu – da zabeleži prvu profitabilnu godinu u svojoj istoriji.

U prvih šest meseci 2024. godine švedska muzička platforma ostvarila je neto prihod od 471 milion evra, čime je postavljena osnova za prvu pozitivnu godinu od njenog lansiranja.

Ova profitabilnost je usko povezana sa brojem pretplatnika premium servisa. Iako je Spotify imao spor početak sa pretplatama od svog lansiranja 2008. godine, ubrzan rast korisničke baze započeo je nakon što je usluga postala dostupna u Sjedinjenim Američkim Državama 2011. godine, piše portal Statista.

Sa prosečnom godišnjom stopom rasta od 61 odsto tokom 14 godina, broj pretplatnika dostigao je 236 miliona krajem 2023. godine, dok je u prvih šest meseci 2024. Spotify dodao još deset miliona korisnika.

Prema podacima kompanije, Spotify je u nekoliko navrata bio na ivici godišnje profitabilnosti, poslednji put 2021. godine, što se može pripisati pandemiji koronavirusa koja je povećala potražnju za digitalnim servisima.

Rezultati poslovanja kompanije Spotify / Izvor: Statista

Direktor Spotify Daniel Ek izjavio je da je poboljšanje monetizacije rezultat povećanja cena na svim ključnim tržištima i proširenja ponude pretplata kako bi privukli različite tipove korisnika.

Međutim, značajan faktor koji je doprineo profitabilnosti su i masovna otpuštanja u tehnološkoj industriji 2022. i 2023. godine, uključujući otpuštanje više od 2.300 zaposlenih u Spotify-u.

Kompanija trenutno ima za cilj dostizanje milijardu pretplatnika do 2030. godine. Iako platforma beleži prosečan godišnji rast od 24 miliona pretplatnika od 2018. godine, postizanje ovog cilja izgleda neizvesno s obzirom na ekonomske izazove i konkurenciju novih streaming servisa kao što je TikTok.

Kada je Spotify lansirao svoj muzički streaming servis u nekoliko evropskih zemalja 2008. godine, malo ko je mogao predvideti da će ova startap kompanija iz Stokholma postati globalni lider u muzičkom strimingu.

Danas Spotify ima 626 miliona mesečno aktivnih korisnika, od kojih 246 miliona plaća premium pretplatu. Iako je suočen sa izazovima, 2024. godina bi mogla biti prekretnica za Spotify, omogućavajući mu da konačno postane profitabilan na godišnjem nivou.

Gubitak od 2009. stigao do četiri milijarde evra

Prošle godine kompanija koja je izašla na berzu 2018. i trenutno je procenjena na oko 67 milijardi dolara zabeležila je neto gubitak od 532 miliona evra, čime je njen akumulirani gubitak od 2009. dostigao više od četiri milijarde evra.

Spotify od svog osnivanja koristi dvostruki model poslovanja: besplatnu verziju sa oglasima i ograničenom funkcionalnošću na mobilnim uređajima, te premium verziju koja nudi sve funkcionalnosti platforme. Streaming platforma beleži samo pretplatnike premium usluge i mesečno aktivne korisnike, pa nije jasno koliko ljudi koristi besplatnu verziju. Ipak, Spotify objavljuje raspodelu prihoda koja pokazuje da, iako ukupni prihod stalno raste, pretplate podržane oglasima čine zanemarljiv deo zarade kompanije.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.