Šampion po zaradi u proteklih 12 meseci bila je kompanija Disney

Šta holivudski studiji očekuju u 2022. godini?

AnalizaKulturaSvetZanimljivosti

16.1.2022 17:17 Autor: Marko Miladinović 12

Šta holivudski studiji očekuju u 2022. godini? Šta holivudski studiji očekuju u 2022. godini?
Zarada na američkim filmskim blagajnama u 2021. godini pala je za 60 odsto u odnosu na 2019. godinu. Ukupan prihod od prikazivanja najvećeg prošlogodišnjeg... Šta holivudski studiji očekuju u 2022. godini?

Zarada na američkim filmskim blagajnama u 2021. godini pala je za 60 odsto u odnosu na 2019. godinu.

Ukupan prihod od prikazivanja najvećeg prošlogodišnjeg filmskog hita – Spiderman: No Way Home, u Sjedinjenim Američkim Državama je čak 300 miliona dolara iznad drugoplasiranog filma. Najnoviji nastavak avantura o Spajdermenu za mesec dana zaradio je 1,55 milijardi dolara globalno.

Kako prenosi britanski Guardian, decembarsko istraživanje je pokazalo da su posetioci bioskopa između 45 i 64 godine starosti i dalje zabrinuti za svoju bezbednost, sa 39 odsto manje verovatnoće da će ići u bioskop u skorije vreme.

Postoji, naravno, još jedan ključni razlog zašto bi ranije redovni posetioci filmskih dvorana mogli biti manje oduševljeni idejom za relativno skupi izlazak u bioskop. Naime, pandemija je primorala vodeće filmske studije da budu dinamičniji i fleksibilniji nego ikada pre, što je rezultiralo plasiranjem novih filmova na digitalne platforme neobičnom brzinom. Pomislite samo na Netflix, Amazon, Disney+ ili HBO Max.

Kao posledica takvog pristupa, nekoliko blokbastera je prošle godine od prvog dana prikazivano putem striminga (Dune, Black Widow, Halloween Kills, Matrix Ressurections). Takođe, većina ostvarenja koja ulaze u najozbiljnije razmatranje za sve najbitnije nagrade u filmskoj industriji, puštena je na online platforme u razmaku nešto većem od mesec dana (The Power of Dog, Don’t Look Up, Being the Ricardos, The Lost Daughter, The Tragedy of Macbeth).

Kao glavnu najavu koja će oblikovati blisku budućnost Holivuda, i globalne filmske industrije uopšte, Hollywood Reporter navodi vest da će tokom 2022. godine direktor podbrenda Marvel u Disney studiju Kevin Fajgi (Kevin Feige) preuzeti pod svoju upravu i franšizu Star Wars, umesto legende filmske produkcije Ketlin Kenedi (Kethleen Kennedy), koja je skoro 45 godina dominirala tržištem, kao glavna organizatorka svih filmova Stivena Spilberga (Steven Spielberg) i Džordža Lukasa (George Lucas).

Prema podacima sa BoxOfficeMojo, 28 filmova iz Marvelovog filmskog univerzuma zaradilo je od 2008. godine do danas 25,3 milijarde američkih dolara samo od prodatih bioskopskih ulaznica širom planete.

Mejdžori dobro zaradili i u prošloj godini

Vodećih pet filmskih studija u Holivudu, takozvani “mejdžori”, ostvarili su nezanemarljivu zaradu i tokom 2021. godine. Gledano po globalnoj distribuciji, na prvom mestu je Disney sa 2,9 milijardi dolara, na drugom Sony sa 2,43 milijarde (delom i zato što deli prava na najnoviji deo o Spajdermenu), na trećem je Universal sa 2,39 milijardi, na četvrtom Warner Bros. sa 2,23 milijarde dolara, i na petom Paramount sa razočaravajućih 555,2 miliona dolara.  

Direktni, i praktično jedini rival kompaniji Disney i njenom Marvelu, je čuveni Warner Bros. koji ove godine priprema novu iteraciju avantura o Betmenu, sa Robertom Patinsonom (Robert Pattinson) u naslovnoj ulozi.

Premijera ovog filma najavljena je za kraj marta, a pitanje je da li će biti pomerena zbog rezultata zaraze omikron varijantom virusa Covid-19. U svakom slučaju, kompanija Warner Bros. je planirala da već posle nedelju dana prikazivanja paralelno pusti mega-hit preko svoje HBO Max online opcije.

Očigledno je to novi putokaz kojim su spremni da idu najveći igrači u filmskom biznisu.

U nedavnoj anketi koju je sprovelo vodeće glasilo Holivuda Hollywood Reporter među izvršnim direktorima najvećih filmskih studija, njihov zaključak bio je da je bioskopski plasman postao “svedeniji, ali ujedno rizičniji biznis” za vreme pandemije.

Iskazana je mnogo veća volatilnost, zbog čega oni preporučuju koncentrisanje na “sigurne pogotke”, drugim rečima na superspektakle sa puno šarenila namenjene pretežno mlađoj populaciji.

Ipak, ne treba zaboraviti ni sve privlačnije – lukrativnije i skuplje – kinesko tržište. Uprkos pandemiji, ono je ove godine plasiralo dva hita koja su zaradila iznad 700 miliona dolara. Jedini problem, za sada, je što su kineski filmski spektakli u velikoj meri neinteresantni ostatku sveta. Pitanje je trenutka kada će se i to promeniti…

Naravno da holivudsku, pa ni svetsku, filmsku industriju ne čine samo prebogati spektakli sa superherojima, ali to je očigledno roba koja se (još uvek) dobro prodaje, pa i dovodi publiku u bioskope, uprkos korona virusu – pokazalo se – i upitnom kvalitetu prikazanih dela. Ako ništa drugo, posetioci bioskopa su se uželelil zabave za vreme pandemijske situacije.

Istovremeno, festivalski i art filmovi nalaziće svoj put do gledalaca ubrzanim putem direktnim prikazivanjem na TV stanicama ili striming platformama. Treba imati u vidu da je njihova cena produkcije višestruko niža i delimično subvencionisana od nacionalnih i kontinentalnih filmskih udruženja.  

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...