Godina velikih ulaganja u striming industriju

Ogromne investicije za privlačenje novih gledalaca

BiznisInvesticijeKulturaSrbijaSvet

11.1.2022 13:46 Autor: Vladimir Jokanović 0

Ogromne investicije za privlačenje novih gledalaca Ogromne investicije za privlačenje novih gledalaca
This and That Produkcija uspela je da je zaključi prvi ugovor sa Netflixom za domaći film na srpskom jeziku. Reč je o filmu „Nečista... Ogromne investicije za privlačenje novih gledalaca

This and That Produkcija uspela je da je zaključi prvi ugovor sa Netflixom za domaći film na srpskom jeziku. Reč je o filmu „Nečista krv – Greh predaka“ koji će gledaocima Netflixa biti dostupan od 17. januara.

Prema rečima Snežane van Houwelingen iz This and That Produkcije, u ovom trenutku nije moguće govoriti o finansijskim efektima koje će film ostvariti, ali naša sagovornica veruje da je ova akvizicija važna za srpsku kinematografiju jer otvara put drugim domaćim filmovima i TV serijama sa ovih prostora da se nađu na Netflixu i drugim svetskim striming servisima.

U razgovoru za Biznis.rs Snežana van Houwelingen ističe da, iako film govori o jednom periodu istorije srpskog naroda, scenario i kontekst u kom se dešava radnja „Nečiste krvi“ predstavlja priču o Balkanu koja se tiče više naroda.

„U našem fimu igraju inostrani glumci i govore se i turski i albanski jezik, pored srpskog. Mislim da je ova činjenica bila veoma značajna za akviziciju baš našeg filma, kao i napori koje su uložili naši partneri iz kompanije Videmite“, rekla je Van Houwelingen za Biznis.rs.

Milijarde dolara ulaganja u sadržaj

Osam najvećih američkih medijskih grupa planira da potroši ove godine najmanje 115 milijardi dolara na nove filmove i televizijske emisije. Ulaganja u striming video zapisa predstavljaju gubitak novca za većinu od njih, makar kratkoročno.

Ogromni investicioni izdaci dolaze usred zabrinutosti da će biti teže privući nove kupce 2022. godine nakon rasta postaknutog pandemijom u 2020. i 2021. godini. Medijski analitičari ocenjuju da „nema nazad“ i da je jedini način da se troši sve više novca na premium sadržaj, prenosi Financial Times.

Netflix
Foto: Pixabay.com

Većina kompanija, uključujući Walt Disney, Comcast, WarnerMedia i Amazon, spremne su da ulože milijarde dolara u svoje platforme za striming. Uključujući sportska prava, ukupna procena potrošnje raste na oko 140 milijardi dolara.

Disney bi trebalo da uloži u sadržaj za 35 do 40 odsto više u 2022. godini, prema procenama kompanije Morgan Stanley. Očekuje se da će Disney potrošiti 23 milijarde dolara na nove filmove i TV emisije, a zajedno sa sportskim pravima ulaganja će se povećati na 33 milijarde dolara.

Među Disney programima predviđenim za 2022. godinu su „Pinokio“ sa Tomom Henksom (Tom Hanks) u glavnoj ulozi i novi deo franšize „Automobili“ i Obi Wan Kenobi sa Ijuan MekGregorom (Ewan McGregor). Netflix, ViacomCBS, Fox i Apple takođe nameravaju da potroše milijarde dolara na sadržaj.

Rast broja pretplatnika Netflixa usporen je u poslednjih nekoliko kvartala, kao i kanala Disney+. Čelnici Netflixa krive za to slabiju ponudu programa zbog kašnjenja proizvodnje usled korona virusa, što je karakterističan problem za celu industriju. Činjenica da lider industrije mora mnogo da investira da bi održao korak sa konkurencijom otvara pitanje koliko je video striming dobar posao.

Netflix će ove godine potrošiti više od 17 milijardi dolara na sadržaj, što je za 25 odsto više nego 2021. i 57 odsto više nego 2020. godine. Analitičari ocenjuju da će ova godina predstavljati prekretnicu za Netflix.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.