TALAS BANKROTA MODNIH TRGOVACA U NEMAČKOJ Industrija tekstila izgubiće oko 12 milijardi evra
Firme u fokusuLifestyleSvetU fokusuVestiZanimljivosti
10.11.2020 11:07 Autor: Julijana Vincan
Nekoliko velikih modnih trgovaca u Nemačkoj bankrotiralo je ove godine usled pandemije korona virusa. Modna industrija doživljava istorijski pad prodaje, čiji se kraj ne nazire. Međutim, neke kompanije, koje su se okrenule ka internet prodaji, ipak imaju koristi od korona krize.
Galeria Karstadt, Kaufhof, Esprit, Hallhuber, Bonita – spisak modnih trgovaca u Nemačkoj, koji su ove godine propali i prolaze kroz postupke zbog insolventnosti, sve je duži, javlja N-TV.
Predstavnici osiguravajućih društava u Nemačkoj napominju da je pandemija Covid-19 pogodila modnu industriju, koju je prethodno potresao trijumf internet maloprodaje. Takođe, očekuju se bankroti i u narednim mesecima.
Ali, kako je istaknuto, to je upravo ono što će mnogim trgovcima u pešačkim zonama gradskih centara ove godine biti gotovo nemoguće. Naime, pandemija i delimično zaključavanje Nemačke u novembru ostaviće prazne gradske centre u važnom božićnom periodu.
Broj posetilaca trgovačkih ulica znatno je opao poslednjih sedmica oktobra, pokazuju podaci kompanije Hystreet, koja je specijalizovana za merenje prometa kupaca u gradskim centrima.
Zatvaranje pabova, restorana, bioskopa, pozorišta i fitnes centara početkom novembra izazvalo je još veći pad broja posetilaca. Udruženje za trgovinu tekstilom (BTE) objavilo je da su u prvim danima strožih mera radnje zabeležile pad prodaje i do 80 odsto.
Dodatni peh za tu industriju jeste što će veliki dan popusta, crni petak koji je 27. novembra, verovatno pasti u fazu delimičnog zaključavanja.
Kriza pogađa ionako oslabljenu industriju, prenosi Bankar.me. U prvih devet meseci ove godine kreditno osiguravajuće društvo Euler Hermes već je zabeležilo osam glavnih insolventnosti u modnoj maloprodaji. U poređenju s prethodnom godinom, ovo je porast od oko 166 procenata, i to u vreme kada je stečaj u Nemačkoj opadao.
Industrija se godinama bori s dubokim strukturnim promenama – porastom diskontnih tekstila kao što je firma Primark i trijumfom maloprodaje online. Mnoge klasične tekstilne kompanije, kako se ističe, već su imale problema pre pandemije.
Kreditno osiguravajuće društvo Euler Hermes procenjuje da će trgovci tekstila izgubiti ove godine prodaju zbog pandemije od oko 12 milijardi evra – gotovo petinu godišnje prodaje.
Prema BTE, to će biti jedinstveni istorijski pad. Naime, korona kriza delovala je poput katalizatora i nemilosrdno je razotkrila snage i slabosti pojedinih kompanija.
Online maloprodaja bila je glavni pobednik od proglašenja pandemije, a izgledi su joj dobri i za 2021. godinu, prema podacima Euler Hermes. Internet prodaja trenutno je posebno važna za maloprodaje.
Navodi se da oni koji su se pre pandemije dobro pripremili i ulagali za strukturne promene, mogli bi imati koristi od internet procvata u doba korone.
Trgovci u međuvremenu traže način kako da maksimalno iskoriste tešku situaciju. Činjenica da su odgovori na izazove pandemije vrlo različiti verovatno samo pokazuje koliko je reč o izazovima bez presedana.
Šef brenda Tom Tailor jasno je odbacio velike kampanje s popustima u trgovinskom časopisu Textilwirtschaft i naglasio da neće biti masovnih smanjenja, najavio je.
Poslednji veliki nemački lanac robnih kuća Galeria Karstadt Kaufhof ide upravo u suprotnom smeru, kako kažu, pokrenli su „najveću kampanju s popustima u svojoj istoriji“ nakon početka delimičnog zaključavanja.