Kineski proizvođači munjevito napreduju

Tesla ostaje lider u industriji električnih automobila

AutomobiliLifestyleSvet

2.12.2024 09:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Tesla ostaje lider u industriji električnih automobila Tesla ostaje lider u industriji električnih automobila
Dok tradicionalni proizvođači poput kompanija Toyota i Volkswagen i dalje drže vodeće pozicije, kineski proizvođači predvođeni BYD-om munjevito napreduju na listi najprodavanijih marki. Posebno je... Tesla ostaje lider u industriji električnih automobila

Dok tradicionalni proizvođači poput kompanija Toyota i Volkswagen i dalje drže vodeće pozicije, kineski proizvođači predvođeni BYD-om munjevito napreduju na listi najprodavanijih marki.

Posebno je impresivan rast BYD-a koji je zabeležio povećanje prodaje od čak 35,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Time je postao prvi kineski proizvođač koji je ušao u top deset globalnih automobilskih brendova. Na kineskom tržištu, BYD već drži dominantnih 34,8 odsto udela u segmentu električnih vozila, piše Blic.

Odmah upada u oči da među prvih deset po količini proizvedenih vozila nije Tesla, ali za to postoji objašnjenje.

Tesla je definitivno među najvećim proizvođačima automobila na svetu, posebno u smislu tržišne kapitalizacije. Iako broj vozila koje proizvede možda nije uvek na nivou tradicionalnih velikih proizvođača poput Toyote, Volkswagena ili Forda, kompanija Tesla je postala vrlo važan igrač na globalnom tržištu automobila, posebno kada je reč o električnim vozilima (EV).

Tesla je postigla značajan rast u proizvodnji i prodaji EV-a, a njen brzi uspon u pogledu tržišne kapitalizacije učinio je da postane jedan od najvrednijih automobilskih brendova. Njihova prisutnost u vrhu liste temelji se na dominaciji u segmentu električnih vozila, stalnom proširenju proizvodnih kapaciteta, te sve većem broju modela i tržišta na kojima su prisutni.

Dakle, iako nije nužno među deset najvećih proizvođača automobila po količini proizvedenih vozila, Tesla se sigurno nalazi među vodećima u pogledu tržišne vrednosti i tehnološkog uticaja.

Analitičari predviđaju da bi do 2025. godine moglo doći do značajnih promena u poretku. BYD bi mogao ući među top pet proizvođača, a očekuje se da bi još nekoliko kineskih proizvođača moglo ući u top 10. Tradicionalni proizvođači poput Toyote (-3 odsto) i Volkswagena (-2,3 odsto) beleže pad prodaje, dok kineski proizvođači nastavljaju da rastu.

Japanski i evropski proizvođači pokušavaju da odgovore na kineski izazov kroz: razvoj vlastitih softverskih platformi, ulaganje u tehnologiju baterija, stvaranje strateških partnerstava i fokusiranje na hibridna vozila.

Međutim, kineski proizvođači već su uspostavili značajnu prednost u ključnim tehnologijama i ceni, što će tradicionalnim proizvođačima otežati održavanje tržišnih pozicija u nadolazećim godinama.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.