TOP 50 NAJINOVATIVNIJIH KOMPANIJA U 2020. GODINI Ulaganje u investicije isplativo, pokazuje istraživanje
24.9.2020 13:30 Autor: Julijana Vincan
Prema istraživanju koje je sproveo Boston Consulting Group (BCG), prve tri najinovativnije kompanije ove godine su Apple, Alphabet i Amazon.
BCG rangira najinovativnije kompanije od 2005. godine, pa je tako i ove godine istraživanjem došao do 50 najinovativnijih. Pored tri pomenute, u prvih 10 su i Microsoft, Samsung, Huawei, Alibaba, IBM, Sony i Facebook.
Korporativna dugovečnost je u padu, objašnjeno je u istraživanju. Procenjuje se da je 60-ih godina tipična kompanija indeksa Standard & Poor’s 500 poslovala više od 60 godina. Danas je prosečan životni vek firmi samo 18 godina.
Zbog brzog tempa savremenog doba, kompanije moraju da ostanu relevantne kako bi opstale. Zbog toga je firmama sve važnije da stave naglasak na inovacije, piše u istraživanju.
U popisu se svake godine pojavilo samo osam kompanija: Apple, Alphabet, Amazon, Microsoft, Samsung, IBM, Hewlett-Packard i Toyota.
Ove firme su serijski inovatori i uspele su da stvore inovativne sisteme koji trajno podstiču kreativnost i agilnost. To je usmeren i mukotrpan proces, ali ako se dobro izvede, korist može biti velika, prenosi Visual Capitalist.
Nisu samo startupovi inovativni lideri
Iako mnogi zamišljaju startupove kad se govori o inovacijama i prilagodljivosti, velike firme ne zaostaju mnogo kad je reč o inovativnim projektima.
U tom kontekstu, kompanije čija prodaja novih proizvoda nadmašuje srednju vrednost u industriji, smatraju se inovativnim liderima. Iako se 52 odsto malih firmi smatra inovativnim liderima, 43 procenta većih kompanija i dalje se nalazi u istoj kategoriji.
Budući da veće kompanije imaju bolji pristup resursima i radnoj snazi, one su često u prednosti kad su u pitanju istraživanja, razvoj i stvaranje programa usmerenih na inovacije.
Ulaganje u inovacije na kraju je vrlo isplativo, jer kompanije koje su investirale 1,4 puta više u inovacije, imale su četiri puta veću prodaju novih proizvoda.
Osim ako niste startup koji se nada da će ga preuzeti neka veća kompanija, inovacija treba da bude dugoročna orijentacija, piše u istraživanju. Ipak, tako nešto nije jednostavno postići.
Primeri inovativnog poslovanja
Walmart, maloprodajni div, pomerio se na 13. mesto. To znači da je u odnosu na 2019. godinu napredovao 29 mesta. Ovo preduzeće je uložilo značajne napore u svoju e-trgovinu i višekanalnu ponudu.
Primera radi, ta firma sada nudi dostavu u roku od jednog dana većini Amerikanaca. Walmart, takođe, poseduje udeo u kineskoj platformi za e-trgovinu, koji je povećan s pet na 12 odsto.
Huawei, kineska tehnološka kompanija koja je zauzela šesto mesto, napredovala je čak 42 mesta. Ovaj skok posledica je značajnog investiranja od 19 milijardi dolara u istraživanje i razvoj u 2019. godini.
Čini se da su ovakve investicije isplative, jer Huawei je 2019. prodao više mobilnih telefona nego Apple.