Volkswagen našao kupca za fabriku u Rusiji
AutomobiliFirme u fokusuSvetU fokusu
2.3.2023 14:31 Autor: Vladimir Jokanović 1
Moskovski prodavac automobila Avilon postao je glavni kandidat za kupovinu ruske fabrike koncerna Volkswagen u Kalugi. Konačno odobrenje transakcije trebalo bi da bude 3. marta, prema neimenovanim izvorima upućenih u pregovore.
Mediji u Rusiji ranije su izvestili da je za kupovinu zainteresovan ruski konglomerat AFK Sistema, ali kako prenosi RBK, ta kompanija već je odustala od posla. Ruska grupa Volkswagen najavila je početkom februara prodaju fabrike u Kalugi, prenose Vedomosti.
Prodaja fabrike u Kalugi javno se pominje od kraja jula prošle godine kada je objavljeno da bi Asia Auto iz Kazahstana, koja ima licencu za proizvodnju automobila Volkswagen i Škoda mogla da bude kupac imovine. Fabrika u Kalugi ima godišnji kapacitet sklapanja 150.000 benzinskih motora snage 1.600 kubika.
Fabrika Volkswagena u Kalugi otvorena je 2007. godine, a od 2009. radila je punim kapacitetom sve do marta prošle godine kada je obustavila proizvodnju zbog antiruskih sankcija povodom rata u Ukrajini. Kapacitet preduzeća je proizvodnja oko 225.000 vozila godišnje.
U Kalugi su se proizvodili Volkswagenovi modeli Polo i Tiguan, kao i Škoda Rapid. Tokom 2021. godine sastavljeno je 118.000 automobila. Pored toga, Volkswagen sklapa automobile u fabrici GAZ u Nižnjem Novgorodu, oko 132.000 godišnje, uključujući Škodine modele Octavia, Kodiaq i Karoq, kao i Volkswagen Taos.
Prema izveštajima nakon sastanka rukovodstva fabrike u Kalugi sa sindikatom, proizvodnja će ponovo biti pokrenuta u režimu montaže, a pogon će biti aktiviran u narednih 12 meseci, prenosi Komersant. Za sada se ništa ne zna o ponovnom pokretanju proizvodnje motora.
Avilon, prema navodima neimenovanih izvora, planira da privuče kineskog partnera, ali se ne navodi naziv konkretne kompanije. Spekuliše se da bi to mogla da bude kompanija WAF koja ima zajedničko preduzeće sa Volkswagenom u Kini, gde proizvodi automobile pod brendom Jetta.
Avilon uvozi ove automobile u Rusiju kroz takozvani paralelni uvoz, odnosno trgovinu bez saglasnosti proizvođača, a reč je o modelu Jetta VS5, koji je u suštini kopija Škode Karoq. Volkswagen se međutim bori protiv paralelnog uvoza svojih automobila iz Kine u Rusiju, jer je Jetta zapravo VW.
Prošlog leta bilo je reči o pokušajima da se fabrika u Kalugi ponovo pokrene tako što će se komponentama snabdevati iz Turske, ali je centrala kompanije Volkswagen to odbila zbog sankcija EU, koje ograničavaju isporuke komponenti u vrednosti većoj od 300 evra.
Pročitajte još:
Volkswagen grupa prijavila je najnižu prodaju u 2022. godini u poslednjih 10 i više godina, jer su blokade zbog pandemije Covid-19 u Kini i rat u Ukrajini poremetili lance snabdevanja, prenele su agencije. Ukupne isporuke pale su za oko sedam odsto u odnosu na 2021. godinu.
GOCA BG
5.3.2023 #1 AuthorUvek se nadje kupac,samo da cena i uslovi odgovaraju svima…