Volkswagen oprezan zbog američkih carina i jake kineske konkurencije
25.7.2025 10:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Volkswagen je snizio svoju finansijsku prognozu za ovu godinu, jer rastući troškovi uvoznih tarifa koje je uveo američki predsednik Donald Tramp (Donald Trump) opterećuju zaradu brendova Audi i Porsche.
Nemački proizvođač automobila sada očekuje operativni povraćaj na prodaju tek do četiri odsto, u odnosu na prethodno prognoziranih 5,5 odsto, nakon što su američke carine dodale 1,3 milijarde evra (1,53 milijarde dolara) troškova tokom prve polovine godine. Volkswagen je takođe naveo interne troškove restrukturiranja i veću prodaju električnih vozila sa nižim profitnim marginama kao razloge za promenu prognoze, piše Bloomberg.
„Ne možemo da pretpostavimo da je situacija sa carinama samo privremena“, rekao je izvršni direktor nemačkog automobilskog giganta Oliver Blume tokom poziva sa novinarima, ističući da bi trenutne Trampove carine mogle dodati nekoliko milijardi evra troškova ove godine. „Računamo na to da će Evropska komisija i američka vlada postići uravnotežen ishod po pitanju tarifa.“
Najveći evropski proizvođač automobila pod pritiskom je da smanji troškove i poboljša proizvode kako bi se suočio sa krizama na tri ključna tržišta.
Trampove carine umanjuju prodaju i zaradu za Audi i Porsche, koji zavise od uvoza, dok slaba potražnja i visoki troškovi proizvodnje pritiskaju profitabilnost u Evropi. Volkswagen takođe gubi tržišni udeo u Kini, gde potrošači sve češće biraju domaće brendove.
Volkswagen sada očekuje da će prihodi ove godine biti nepromenjeni, umesto ranije prognoziranog rasta od pet odsto, i takođe je smanjio prognozu za slobodan novčani tok. Donji kraj prognoze pretpostavlja da će američke carine od 27,5 odsto ostati na snazi u drugoj polovini godine, dok gornji predviđa da će biti smanjene na 10 odsto.
„Potreban nam je dobar kompromis“, rekao je finansijski direktor Arno Antlic (Arno Antlitz) u intervjuu za Bloomberg Television. „Rešenje koje odgovara i potrebama američke administracije, ali i evropskih proizvođača automobila.“
Akcije Volkswagena pale su tri odsto u Frankfurtu na kraju ove nedelje, ali su i dalje u porastu šest procenata od početka godine.
Nemački proizvođač nije usamljen u suočavanju sa izazovima: neki od konkurenata se bore sa turbulencijama u vrhu uprave — Stellantis je nedavno imenovao novog izvršnog direktora, a Renault traži stalnog direktora. Volkswagen se oslanja na partnerstva sa Rivian Automotive u SAD i kineskim Xpengom kako bi unapredio svoje proizvode, iako se novi modeli iz tih saradnji očekuju tek dogodine.
Izazovi u Kini, gde se brendovi predvođeni kompanijom BYD takmiče u oštrom cenovnom ratu u sektoru električnih vozila, i dalje štete zaradi Volkswagena.
Pročitajte još:
Operativni rezultat njegovog poslovanja na najvećem svetskom tržištu automobila pao je za više od trećine u drugom kvartalu. Volkswagen sada očekuje da će njegove zajedničke kompanije u Kini doprineti sa najviše milijardu evra ove godine, u poređenju sa 1,7 milijardi evra proporcionalnog operativnog rezultata iz 2024.
Odeljenje za teretna vozila Traton je takođe snizilo svoju prognozu zbog trgovinskih prepreka, slabe privredne aktivnosti u Evropi i opadajućih narudžbina u Brazilu. Prilagođeni operativni rezultat te jedinice pao je za čak 29 odsto u drugom kvartalu.
Ipak, bilo je i svetlih tačaka. Glavni VW brend zabeležio je rast prodaje električnih vozila u Evropi u poslednjim mesecima zahvaljujući popustima i sve većem izbegavanju Teslinih vozila od strane evropskih kupaca zbog političkog angažmana Ilona Maska (Elon Musk).
Kompanija očekuje snažan zamah narudžbina do kraja godine u Evropi, nakon što je isporuka EV modela u drugom kvartalu porasla za 73 odsto, zahvaljujući snažnoj potražnji za modelima poput VW ID.5, Audi Q4 e-tron i Škoda Enyaq.
Žarko
25.7.2025 #1 AuthorEvropa u sendviču, kako li će se izvući iz toga?