TREĆINA NOVIH VOZILA DO 2030. GODINE BIĆE ELEKTRIČNA Prodavaće se više od 30 miliona godišnje
AnalizaAutomobiliEkologijaLifestyleSvetU fokusuVesti
3.8.2020 12:42 Autor: Redakcija Biznis.rs



Do kraja decenije, trećina ukupne prodaje novih automobile na svetu biće električna vozila, pokazuje istraživanje konsultantske kompanije Diloit (Deloitte) „Električna vozila – postavljanje smera za 2030. godinu”
Na taj način bi broj prodatih električnih vozila u jednoj godini dostigao 31,1 milion u svetu, deset miliona više nego što je ranije predviđeno.
Kako se ističe, uprkos poremećajima koje je izazvala pandemija korona virusa, očekuje se da će ukupna prodaja električnih vozila u 2020. godini dostići 2,5 miliona širom sveta.
Na osnovu složene godišnje stope rasta od 29 odsto, istraživanje procenjuje da će prodaja električnih vozila dostići 11,2 miliona u 2025. godini i 31,1 milion do 2030. godine.
Kako se ističe, visoke cene električnih vozila još uvek ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava sa benzinskim i dizel ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca električnih vozila trebalo bi da se poveća.

Prevazilaženje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i nedostatka infrastrukture za punjenje biće važni faktori da sve više vozača razmišlja o pogodnostima prelaska na električna vozila.
Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine električnih vozila uključuju i povoljno regulatorno okruženje, bila da je reč o finansijskim podsticajima ili ciljevima smanjenja emisije izduvnih gasova, kao i raspon modela električnih vozila dostupnih na tržištu, navodi se u istraživanju.