Pad prodaje pod pritiskom konkurencije i zastarele ponude

Udeo kompanije Tesla na tržištu SAD pao na najniži nivo od 2017.

SvetVesti

8.9.2025 14:26 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Udeo kompanije Tesla na tržištu SAD pao na najniži nivo od 2017. Udeo kompanije Tesla na tržištu SAD pao na najniži nivo od 2017.
Udeo kompanije Tesla na američkom tržištu pao je na najniži nivo u avgustu u gotovo osam godina, jer su kupci sve češće birali električna... Udeo kompanije Tesla na tržištu SAD pao na najniži nivo od 2017.

Udeo kompanije Tesla na američkom tržištu pao je na najniži nivo u avgustu u gotovo osam godina, jer su kupci sve češće birali električna vozila konkurencije umesto zastarele ponude kompanije Ilona Maska, pokazali su podaci istraživačke kuće Cox Automotive.

Tesla, koja je nekada držala više od 80 procenata američkog EV tržišta, sada učestvuje sa svega 38 odsto, što je prvi put od oktobra 2017. da je njen udeo pao ispod 40 procenata. U međuvremenu, rivali agresivno lansiraju nove modele i nude povoljne podsticaje, dok se Tesla fokusira na razvoj robotaksija i humanoidnih robota, odlažući ili otkazujući planove za jeftinija vozila, prenosi Reuters.

Analitičari upozoravaju da će potražnja za EV vozilima rasti do kraja septembra, dok traje poreski kredit od 7.500 dolara, ali da će posle isteka olakšice prodaja naglo pasti, dodatno pritiskajući proizvođače. Kompanija Tesla je poslednji put predstavila novi model 2023. godine, pikap Cybertruck, koji nije ponovio uspeh Modela 3 i Modela Y. Osvežena verzija Modela Y takođe nije ispunila očekivanja, pa Tesla beleži pad prodaje već drugu godinu zaredom.


Prema podacima Cox-a, Teslin tržišni udeo u julu je pao na 42 sa 48,7 odsto u junu, što je bio najoštriji mesečni pad od marta 2021. godine, dok su rivali poput kompanija Hyundai, Honda, Kia i Toyota podigli prodaju između 60 i 120 procenata zahvaljujući atraktivnim ponudama i popustima. U avgustu je Teslina prodaja porasla tek 3,1 odsto, dok je šire tržište EV vozila zabeležilo rast od 14 odsto.

Investitori su zabrinuti jer je Tesla, nekada u mogućnosti da diktira cene i ostvaruje visoke profite, sada prinuđena da ili smanjuje cene i narušava marže, ili da odustane od tržišnog udela. U međuvremenu, konkurenti privlače kupce agresivnim ponudama popustima, besplatnim brzim punjenjem i povoljnim lizingom. Primer su kupci iz Kalifornije koji se, umesto za Toyota Camry, odlučuju za Volkswagen ID.4 zahvaljujući povoljnoj rati i promociji besplatnog punjenja, što je Volskwagenu donelo rast prodaje za više od 450 odsto u julu.

Dodatno, politička povezanost prvog čoveka kompanije Tesla Ilona Maska (Elon Musk) sa američkim predsednikom Donaldom Trampom (Donald Trump), od koje se kasnije distancirao, takođe je narušila imidž kompanije.

  • Jj992

    8.9.2025 #1 Author

    To je veliki pad nema sta

    Odgovori

  • ZELJKA

    9.9.2025 #2 Author

    Pa dobro, mora se dobro istestirati automobil pre nego sto se pusti da tako radi.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.