nestašica čipova utiče na sve, ali se japanska kompanija bolje nosi sa krizom od konkurencije

Uprkos smanjenju proizvodnje, Toyota uvećala prednost na prvoj poziciji

AutomobiliSvetVesti

9.2.2022 10:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Uprkos smanjenju proizvodnje, Toyota uvećala prednost na prvoj poziciji Uprkos smanjenju proizvodnje, Toyota uvećala prednost na prvoj poziciji
Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio... Uprkos smanjenju proizvodnje, Toyota uvećala prednost na prvoj poziciji

Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju.

Kompanija je saopštila da je njen operativni profit u trećem kvartalu iznosio 784,4 milijarde jena (6,8 milijardi američkih dolara).

Najveći svetski prodavac automobila takođe je smanjio godišnji cilj proizvodnje za 500.000 vozila na 8,5 miliona.

Ovi rezultati dolaze dok se proizvođači širom sveta bore da pronađu dovoljno mikroprocesora za svoje proizvode. „Iskreno se izvinjavamo zbog neprijatnosti izazvanih našim kupcima zbog serije smanjenja obima proizvodnje od prošlog leta. Radimo na obnavljanju pune proizvodnje što je pre moguće“, navodi se u saopštenju kompanije Toyota.

Toyota je u septembru smanjila svoju proizvodnju vozila širom sveta za čak 40 odsto zbog nedostatka čipova.

Kompanija je takođe najavila brojne obustave proizvodnje poslednjih meseci zbog nedostatka delova pošto pandemija pogađa lance snabdevanja.

Konkurentni proizvođači automobila, uključujući Volkswagen (VW), General Motors (GM), Ford, Nissan, Daimler, BMW i Renault, takođe su smanjili proizvodnju svojih vozila poslednjih meseci.

„Nedostatak čipova i dalje će opterećivati kompaniju u 2022. godini, ali će se ona verovatno nositi sa svim izazovima bolje od svojih takmaca“, rekao je Tu Li, generalni direktor Sino Auto Insights-a za BBC.

„Mislim da oni zapravo vide priliku u krizi zbog svog samopouzdanja u upravljanju nestašicama bolje od GM i VW. Dakle, relativno posmatrano, vidim da Toyota ima jaku godinu u odnosu na svoje konkurente“, dodao je on.

Prošlog meseca, Toyota je učvrstila svoju poziciju kao najveći svetski prodavac automobila jer je povećala prednost u odnosu na najbližeg rivala VW.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.