pred početak venecijanskog filmskog festivala

Velika očekivanja od premijere filma Dina, delta soj ugrožava bioskopske blagajne

KulturaLifestyleSvetVesti

1.9.2021 19:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Velika očekivanja od premijere filma Dina, delta soj ugrožava bioskopske blagajne Velika očekivanja od premijere filma Dina, delta soj ugrožava bioskopske blagajne
Za međunarodnu filmsku industriju otvaranje 78. Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji se dovodi u rizik, da bi novi talas korona virusa, posebno njegova visoko... Velika očekivanja od premijere filma Dina, delta soj ugrožava bioskopske blagajne

Za međunarodnu filmsku industriju otvaranje 78. Međunarodnog filmskog festivala u Veneciji se dovodi u rizik, da bi novi talas korona virusa, posebno njegova visoko zarazna delta varijanta, dovela do zatvaranja bioskopa koji su nedavno počeli sa radom.

„Bez obzira na to da li ove godine u Veneciji postoji veliko tržište filmova, ponuda koja će biti dodatno će izazvati uzbuđenje oko održavanja ovog festivala“, ističe za Hollywood Reporter zamenik šefa CAA Media Finance,  Reg Šuterlend (Roeg Sutherland), piše Hollywood reporter.

Najmračniji aspekt međunarodnog filmskog poslovanja ostaje tradicionalna bioskopska distribucija. Smanjeni kapaciteti bioskopa uzrokovali su manju prodaju karata na bioskopskim blagajnama širom sveta, u Velikoj Britaniji i Japanu bili su upola manji od nivoa pre Covid-19. Neizvesnost oko delta soja virusa, otežava bioskopskoj publici da znaju šta mogu da očekuju ubuduće. Francuska, prva velika evropska država koja je omogućila bioskope sa punim kapacitetom, videla je da se prodaja karata brzo vraća na nivo pre pandemije, da bi se u julu ponovo smanjile nakon novog zakona koji zahteva dokaz o vakcinaciji za pristup svim aktivnostima u zatvorenom prostoru.

„Sve se veoma razlikuje od zemlje do zemlje, a to može imati uticaja na cene“, ističe izvršni direktor grupe za proizvodnju i prodaju Films Boutikue, Žan-Kristof Simon (Jean-Christophe Simon). Prema njegovim nrečima, za komercijalne filmove još uvek postoji jako tržište, ali kad su u pitanju umetnički postoji problem, jer toliko distributera ima filmove koje su kupili pre jedne do dve godine da ih još uvek nisu objavili.

Mrežne platforme počele su s kupovinom snimljenih filmova na početku pandemije, kako bi popunile prazninu koja je nastala zbog zatvaranja globalne produkcije, ali kako se proizvodnja ponovo pokrenula, taj skok akvizicija je oslabio. Venecija nikada nije bila tržište u pretprodaji, pa će kompanija Netflix usredsrediti svoje napore na Lido i na promociju filmova koje su već nabavili uoči festivala.

„Strejmeri su definitivno prepoznali važnost festivala kao promotivne platforme“, napominje Brajan Oši (Brian O’Shea) iz produkcijske prodajne grupe The Ekchange.

U Veneciji, 3. septembra, sve će oči biti uprte u premijeru filma Dina (Dune) reditelja Denija Vilneva (Denis Villeneuve), koji će zatim krenuti sa prikazivanjem u Evropi, a od 22. oktobra u Sjedinjenim Američkim Državama, piše Hollywood Reporter.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...