Kina i SAD nisu među zemljama potpisnicama

Velike automobilske kompanije obavezale se da će preći na proizvodnju električnih vozila

EkologijaU fokusuVesti

10.11.2021 09:28 Autor: Redakcija Biznis.rs

Velike automobilske kompanije obavezale se da će preći na proizvodnju električnih vozila Velike automobilske kompanije obavezale se da će preći na proizvodnju električnih vozila
Šest najvećih proizvođača automobila obavezali su se da će prestati sa proizvodnjom vozila s pogonom na fosilna goriva do 2040. godine, što je njihov... Velike automobilske kompanije obavezale se da će preći na proizvodnju električnih vozila

Šest najvećih proizvođača automobila obavezali su se da će prestati sa proizvodnjom vozila s pogonom na fosilna goriva do 2040. godine, što je njihov doprinos globalnim naporima da se suzbiju emisije ugljenika, izjavili su predstavnici Vlade Velike Britanije.

Izvori koji su imali uvid u sadržaj zakletve koju su potpisali pomenuti proizvođači navode da se među njima nalaze i dve najveće globalne kompanije Toyota Motor Corp i Volkswagen AG, kao i da najvažnije auto-kompanije iz Kine, Sjedinjenih Američkih Država (SAD) i Nemačke nisu potpisale, piše Reuters.

Automobili, kamioni, brodovi i avioni odgovorni su za gotovo četvrtinu globalnih emisija ugljen-dioksida, od čega najveći deo emituju drumska vozila, pokazuju podaci Internacionalne energetske agencije.

Švedski Volvo, Ford Motor Co i General Motors Co iz SAD, Mercedes-Benz, kineski BYD Co Ltd i Jaguar Land Rover odlučili su da potpišu zakletvu na Samitu UN o klimi u Glazgovu (COP26), koji predstavlja najnoviji napor da se do sredine ovog veka spreči globalno zagrevanje. Kompanija Volvo je već posvećena cilju da do 2030. počne da proizvodi isključivo električna vozila.

Iz Velike Britanije, koja je zemlja domaćin COP26, saopšteno je da su se još četiri zemlje, među kojima su Novi Zeland i Poljska, obavezale da svedu emisije štetnih gasova na nulu do 2040. godine ili ranije.

S druge strane Kina, koja predstavlja najveće svetsko tržište automobila, i SAD, najveća ekonomija sveta i drugo najveće tržište automobila, očigledno nisu voljne da se obavežu na ovaj način, zbog čega se postavljaju brojna pitanja o tome koliko je globalna zakletva efikasna.

Izvori upućeni u problematiku izjavili su da, iako SAD ne učestvuje u zakletvi, ključne auto-kompanije iz Kalifornije i Njujorka su istu već potpisale.

Anonimni izvor iz automobilske industrije navodi da su mnogi proizvođači skeptični po pitanju zakletve, jer je promena proizvodne tehnologije poprilično skupa, a vlade im ne garantuju da će biti izgrađena dovoljno jaka infrastruktura da podrži njihov prelazak na proizvodnju električnih vozila.

Četvrta najveća auto-kompanija Stellantis jedna je od onih koje nisu potpisale zakletvu, a pridružuju joj se i japanski Nissan Motor Co Ltd i Honda Motor Co Ltd, nemački BMW i južnokorejski Hyundai Motor Co.

Kako navode izvori, kompanija Uber Technologies Inc će biti jedna od potpisnica.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.