Deo riječke luke dat u koncesiji na 50 godina, a njena vrednost se procenjuje na više od 2,5 milijardi evra

Zagrebačka obala dodeljena jednom od najvećih operatera kontejnerskih terminala

InvesticijeNovacRegionVesti

27.6.2021 09:14 Autor: Marko Miladinović

Zagrebačka obala dodeljena jednom od najvećih operatera kontejnerskih terminala Zagrebačka obala dodeljena jednom od najvećih operatera kontejnerskih terminala
Posle ponovljenog javnog konkursa za koncesionara novog kontejnerskog terminala na delu Luke Rijeka Zagrebačka obala, ponude su dostavili APM Terminals, jedan od najvećih operatera... Zagrebačka obala dodeljena jednom od najvećih operatera kontejnerskih terminala

Posle ponovljenog javnog konkursa za koncesionara novog kontejnerskog terminala na delu Luke Rijeka Zagrebačka obala, ponude su dostavili APM Terminals, jedan od najvećih operatera kontejnerskih terminala u svetu, ćerka kompanija najvećeg prevoznika kontejnera A.P. Moller Maersk, i domaća Enna Logic.

Upravno veće Lučke uprave Rijeka donelo je odluku o dodeli koncesije na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu konzorcijumu koji čine holandski APM Terminals i hrvatska firma Enna Logic, koja posluje u sastavu PPD grupe.

APM Terminals će imati upravljačka prava, s 51 odsto vlasničkog udela, dok će Enna Logic držati preostalih 49 procenata vlasništva. Odluku o davanju koncesije na rok od pedeset godina Upravno veće donelo je jednoglasno, prenosi Poslovni.hr, pozivajući se na Novi list.

Ovom odlukom Upravnog veća završava se dugotrajan i zahtevan proces, započet još 2018. godine. Izabran je operater koji upravlja s više od osamdeset kontejnerskih terminala širom sveta. Nakon ove odluke, ponuđači će osnovati društvo s posebnom namenom, s kojim će u zakonskom roku biti potpisan ugovor o koncesiji. Očekuje se da će kontejnerski terminal započeti s radom 1. januara 2024. godine.

Ukupnu vrednost date koncesije u Lučkoj upravi procenjuju na 20,5 milijardi kuna (2,74 miijarde evra po aktuelnom kursu), pri čemu se očekuju direktna ulaganja koncesionara, prvenstveno u opremanje terminala i dogradnju druge faze, odnosno dodatnih 280 metara obale, u visini od oko 250 miliona evra.

U Lučkoj upravi računaju da bi na novom terminalu na Zagrebačkoj obali trebalo da bude otvoreno najmanje dve stotine novih radnih mesta, uz još otprilike toliko u pratećim delatnostima i uslugama vezanim uz poslovanje terminala, a novi koncesionar već je iskazao i interes za razvoj pozadinske logističke zone Miklavija.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.