Žičarom od Kotora do Lovćena za 12 minuta
10.12.2021 09:44 Autor: Stanislav Stanišić
„Tenderska komisija je predala Vladi Crne Gore usaglašen Nacrt Ugovora o koncesiji za žičaru Kotor-Lovćen. Nakon usvajanja na sednici Vlade sledi potpisivanje ugovora, što se očekuje krajem decembra. Ugovorom će biti definisana obaveza države da koncesionaru obezbedi uslove za početak radova, što uključuje izgradnju pristupnog puta i parkinga. Ove aktivnosti su planirane Kapitalnim budžetom države za 2022. godinu“, kaže za Biznis.rs potpredsednik opštine Kotor Nebojša Ševaljević.
Ministarstvo ekonomskog razvoja Crne Gore objavilo je da su vlada i konzorcijum koji čine kompanije „Novi Volvox“ iz Podgorice i Leitner iz Italije uspešno okončali pregovore i uskoro se očekuje potpisivanje ugovora o izgradnji žičare.
Ševaljević dodaje da je ukupna investicija potrebna za realizaciju ovog projekta procenjena na iznos od 20 miliona evra, a ugovorom se precizira da je koncesionar dužan da finansira izgradnju, montažu i kasnije održavanje žičare.
„Žičara Kotor-Lovćen mogla bi biti u funkciji polovinom 2023. godine, a radovi na izgradnji dugoočekivanog atraktivnog objekta, koji bi dodatno povezao Boku i Nacionalni park Lovćen i obogatio turističku ponudu, trajali bi 12 meseci“, ocenio je Ševaljević.
Polazna stanica žičare, čija će dužina biti nešto manje od četiri kilometra, je na lokalitetu Dub u opštini Kotor, a krajnja na visoravni Kuk (nadmorska visina 1350 metara) na Lovćenu, opština Cetinje.
Pročitajte još:
Kapacitet je 1.000 putnika po satu u 40 gondola, sa vremenom trajanja vožnje od 12 minuta.
„Žičara Kotor-Lovćen će na brz i atraktivan način povezati Boku Kotorsku sa Nacionalnim parkom Lovćen i Cetinjem. Glavni cilj projekta žičare je da se poveže prestonica Crne Gore sa turističkim centrom u Boki Kotorskoj sa severozapadne strane planine Lovćen. Ovo je i važan korak da se postigne cilj Crne Gore da poboljša svoju turističku privredu i da se izgradi mreža turističkih destinacija, kao i da se povežu postojeća interesantna mesta koja se nalaze van uobičajenih staza na primorju“, zaključuje Ševaljević.