Platforma za proizvode sa geografskim poreklom

Od ariljske maline do zlatarskog sira

AgrobiznisBiznisNovacPoslovanjePreduzetnik

24.4.2022 15:31 Autor: Stanislav Stanišić 8

Od ariljske maline do zlatarskog sira Od ariljske maline do zlatarskog sira
„Tradicionalni proizvodi su deo našeg gastronomskog i kulturnog nasleđa i identiteta. Vremenom ti proizvodi steknu reputaciju koja je neodvojivo vezana za mesto njihove proizvodnje.... Od ariljske maline do zlatarskog sira

„Tradicionalni proizvodi su deo našeg gastronomskog i kulturnog nasleđa i identiteta. Vremenom ti proizvodi steknu reputaciju koja je neodvojivo vezana za mesto njihove proizvodnje. To je razlog zašto ih štitimo, da se zna odakle su“, kažu za Biznis.rs iz organizacije Original Srbija.

Oznaka geografskog porekla povezuje upravo mesta, ljude i proizvod.

Original Srbija je koncipiran kao platforma za saradnju i zajedničku promociju proizvoda sa poreklom, i za unapređenje položaja i uslova rada proizvođača tradicionalnih proizvoda u Srbiji, što je do sada potvrđeno učešćem na sajmovima, manifestacijama, promotivnim aktivnostima i informisanjem kroz zajednički veb sajt.

Za razliku od upotrebe imena preduzeća, kompanije ili robne marke, oznaka geografskog porekla je kolektivno vlasništvo proizvođača kojom se garantuje da su specifičnost i kvalitet proizvoda nastali u spoju prirodnih resursa (klime, zemljišta, posebne rase, sorte…) i tradicije, znanja i veština koje se prenose s kolena na koleno.

Specifični prirodni resursi, znanje i veštine proizvođača utiču da njihovi proizvodi dobiju specifičan kvalitet koji se razlikuje od sličnih. Taj prepoznatljiv kvalitet zaslužan je za reputaciju proizvoda u svesti potrošača.

Kvalitet i osobine proizvoda, kao i specifičan način proizvodnje koji utiče na taj kvalitet, definisani su u elaboratu proizvoda koji proizvođači moraju da ispoštuju kako bi mogli da koriste oznaku geografskog porekla.

Savez Original Srbija okuplja pojedince, udruženja poljoprivrednika, zadruge i preduzeća, koji u svom asortimanu imaju neke od proizvoda koji nose oznaku geografskog porekla. Trenutno je 11 proizvoda zaslužilo ovu etiketu – ariljska malina, begečka šargarepa, đerdapski med, fruškogorski lipov med, futoški kupus, kačerski med, petrovska klobasa, sremski kulen, vrbički beli luk, leskovački ajvar i zlatarski sir. Međutim, da bi se dobio kvalitet ne mogu se proizvesti velike količine.

„Ako to znamo, pomenuti problem i dilema kvalitet/kvantitet nije prepreka već šansa za veći razvoj tradicionalnih proizvoda i malih proizvođača. Prepreka u razvoju tradicionalnih proizvoda, a naročito proizvoda sa geografskim poreklom, ne leži u uvođenju mehanizacije i promeni recepture, već u udruživanju ljudi specifičnog podneblja, svesti ljudi o kolektivnom vlasništvu i želje za zajedničkim uspehom“, navodi Original Srbija.

Original Srbija je Udruženje koje je osnovano 2015. godine, kao savez više različitih udruženja koja su prepoznala potrebu da zajedno krenu u borbu za iste interese, očuvanje tradicionalnih i proizvoda sa oznakom geografskog porekla. Ova oznaka garantuje da su specifičnost proizvoda i kvalitet nastali u spoju prirodnih odlika, umeća i tradicije.

Članice Saveza su pojedinci, udruženja poljoprivrednika, zadruge i preduzeća koji u svom asortimanu proizvode neki od proizvoda sa poreklom. U Savezu se čuva gastronomsko nasleđe, osnažuju i podižu nove generacije proizvođača za zdrave proizvode, održivu i isplativu proizvodnju.

  • SNEZANA

    24.4.2022 #1 Author

    Tradicija je najbitnija.

    Odgovori

  • SNEZANA

    24.4.2022 #2 Author

    Tradicija je najbitnija 👏

    Odgovori

  • SANJA

    24.4.2022 #3 Author

    Na svetskoi listi imamo tipa jedno jelo koje je svetski poznato ali nasa ta tradicionalna jela stvarno trebaju da se probaju

    Odgovori

  • IVAN

    24.4.2022 #4 Author

    Brend

    Odgovori

  • Milovan94

    24.4.2022 #5 Author

    Imamo mi dosta naših brendova.

    Odgovori

  • DANIJELA

    24.4.2022 #6 Author

    To je nesto sto nas uzdvaja i po cemu smo prepoznatljivi.

    Odgovori

  • LUKA

    24.4.2022 #7 Author

    Tradicija

    Odgovori

  • GOCA BG

    25.4.2022 #8 Author

    Tradicija svakako…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.