Maja Šotra, osnivač i CEO konsultantske kuće Gavrilo, za Biznis.rs o funkciji komunikacija

Strateški narativ od izuzetnog značaja za poslovanje kompanija i preduzeća

Firme u fokusuPoslovanjeSrbija

12.11.2022 16:17 Autor: Miljan Paunović 15

Strateški narativ od izuzetnog značaja za poslovanje kompanija i preduzeća Strateški narativ od izuzetnog značaja za poslovanje kompanija i preduzeća
Kompanije se na svom putu ka dobrom poslovanju, osvajanju tržišta, profitu i društvenoj odgovornosti rukovode raznim strategijama, među kojima je jako važna komunikacijska. Uspešne... Strateški narativ od izuzetnog značaja za poslovanje kompanija i preduzeća

Kompanije se na svom putu ka dobrom poslovanju, osvajanju tržišta, profitu i društvenoj odgovornosti rukovode raznim strategijama, među kojima je jako važna komunikacijska.

Uspešne kompanije u vreme tehnološkog razvoja su one koje su osnažene doslednom komunikacijom u skladu sa svrhom, otud značaj strateškog narativa o kome za Biznis.rs govori osnivač i CEO konsultantske kuće Gavrilo Maja Šotra, koja je pre pokretanja svog biznisa radila u velikim kompanijama i bila na globalnoj komunikacijskoj poziciji u kompaniji Philip Morris International u Lozani.

„Komunikacijska funkcija danas je centralna poslovna funkcija, koja oblikuje poslovnu strategiju i stvara kontekst za rast poslovanja. Ovo posebno dolazi do izražaja sada u doba ubrzanog tehnološkog razvoja, a naročito razvoja ICT sektora, koji je interakciju sa pojedincem postavio u centar poslovnog modela“, kaže Šotra u razgovoru za Biznis.rs i dodaje da procesi digitalne transformacije pokazuju da se organizaciona struktura kompanija menja i postaje horizontalna, što čini da kompanije umnogome zavise od partnerstava koja grade, kako interno tako i eksterno.

Dobra komunikacijska strategija nije bitna samo sa kompaniju i ljude koji su u njoj zaposleni, već se prenosi i na potrošača, saradnike, partnere, ali i na celu zajednicu i društvo.

„Potrošači ili korisnici usluga danas su vrlo svesni uloge koje kompanije imaju u društvu i uticaja koji poslovanje jedne kompanije ima na pojedinca, zaposlene i okruženje. Trendovi pokazuju da ljudi svesno biraju proizvode ili usluge kompanija koje zaslužuju njihovo poverenje, a vrlo često o tome i glasno govore. Takvim stavovima izražavaju svoj životni stil i sistem vrednosti. Otuda i rastuća potreba za kompaniju da, pre svega, ima jasnu svrhu svog poslovanja kojom definiše dugoročni pravac, i da je otelotvoruje kroz sve svoje aktivnosti. U praksi ovo znači da kompanija ima dobro definisan strateški narativ kojim artikuliše suštinu svog poslovanja za potrošača i društvo, a zatim taj narativ dosledno sprovodi kroz sve oblasti svog poslovanja, od prodaje, preko marketinga, ljudskih resursa, IT-a, do svih drugih funkcija poslovanja“, objašnjava naša sagovornica.

Diskusija
Foto: Unsplash.com

Dobar strateški narativ obezbeđuje dugoročni putokaz i pravac razvoja kompanije, te je za menadžment vrlo važno da se posvete ovom pitanju.

I razvoj tehnologije, odnosno digitalno doba u kome živimo i koje će u budućnosti uzeti još veći primat, posebno u trenutno manje razvijenim državama, utiče na kompanije.

„Tehnološki razvoj jeste doprineo tome da kompanije danas imaju mogućnost da sa svojim potrošačima ili korisnicima usluga komuniciraju na način koji je brži, direktniji i relevantniji. Zapravo, pojedinac danas od kompanija čije usluge koristi, od proizvoda koje bira, od različitih inicijativa koje podržava, zahteva jasnu, personalizovanu i doslednu komunikaciju u svakoj interakciji. Pritom pojedinac, i kao potrošač i kao korisnik usluga, očekuje da sve aktivnosti kompanija budu utemeljene na jasnoj svrsi kojom se doprinosi kako pojedincu, tako i dobrobiti i razvoju zajednice i društva uopšte. Samo oni biznisi koji ovo razumeju danas prave razliku na tržištu i opstaju čak i u vremenima velikih promena“, ističe Maja Šotra.

Kompanije su danas pod stalnom lupom svojih potrošača i javnosti, i od njih se zahteva transparentnost, kao i doslednost u svim aktivnostima, te zbog toga komunikacija obezbeđuje dugoročnu održivost poslovanja. Ipak, ne važi samo za velike kompanije osnaživanje i razvoj komunikacija, već i za preduzeća, odnosno preduzetnike. Znanje je veoma bitan činilac, posebno kada iz velike kompanije odlučite da pokrenete svoj biznis.

„Nakon akademskog razvoja, zatim dvadeset godina korporativne karijere, sada svojim znanjem i iskustvom pomažem kompanijama da se osnaže tako što će izgraditi poslovanja zasnovana na svrsi. Ovo zahteva da se znanje širi i zato dosta vremena ulažem u razgovore i predavanja, kroz koje želim da približim ovu temu poslovnim liderima i vlasnicima biznisa, ali i kroz direktan rad kojim pomažem kompanijama da dosledno sprovode svoje komunikacijske aktivnosti na integrisani način. Smatram da je ovo način da se unaprede komunikacijske prakse, čime svi zajedno direktno možemo da doprinesemo boljoj privrednoj i društvenoj klimi“, objašnjava naša sagovornica i dodaje da svaka kriza, bilo da je društvena ili ekonomska, stvara okolnosti u kojima se traže nova i inovativna rešenja.

„Kompanije zajedno sa konsultantima tragaju za novim i efikasnim načinima da unaprede svoje poslovanje. To može biti i dobra prilika za rast, a svakako je iskustvo koje vodi u konstruktivne promene i u neminovnu evoluciju“, ističe Šotra.

  • TATJANA

    12.11.2022 #1 Author

    Svojim velikim iskustvom verujem da će pomoći mnogim kompanijama

    Odgovori

  • VERA

    12.11.2022 #2 Author

    Trendovi pokazuju da ljudi svesno biraju proizvode ili usluge kompanija koje zaslužuju njihovo poverenje.

    Odgovori

  • kaćica

    12.11.2022 #5 Author

    Nije to presudno za dobro poslovanje

    Odgovori

    • MAJA

      13.11.2022 #6 Author

      Za saradnju je najbitnije da postoji poverenje

      Odgovori

  • Milovan94

    13.11.2022 #7 Author

    Komunikacijska strategija treba da bude sastavni deo svakog poslovanja jer samo na taj način kompanije mogu brže napredovati a samim tim i društvo u celini.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    13.11.2022 #8 Author

    Treba misliti u o kupovnoj
    moći i lošeg finanijskog stanja
    koje i te kako utiče…

    Odgovori

  • STRAHINJA

    13.11.2022 #9 Author

    Interalcija sa pojedincem kao realni izazov u mnogim granama

    Odgovori

  • IVAN

    13.11.2022 #10 Author

    Kompanije su danas pod stalnom lupom svojih potrošača i javnosti, i od njih se zahteva transparentnost i doslednost u svim aktivnostima.

    Odgovori

  • VANJA

    13.11.2022 #11 Author

    Svakako je dobra stvar!

    Odgovori

  • GOCA BG

    13.11.2022 #12 Author

    Sa dobrim konsultantom svaka firma moze da unapredi svoje poslovanje,sto je i cilj…

    Odgovori

  • VILENJAK

    13.11.2022 #13 Author

    Svaka roba ima svog kupca.

    Odgovori

  • Milisavka

    13.11.2022 #14 Author

    Svakako da svaka kompanija mora imati plan u kom smeru će se razvijati pogotovu u danasnje vreme.

    Odgovori

  • Bella

    13.11.2022 #15 Author

    Moramo slusati strucnjake u svom poslu , bice nam mnogo bolje.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.