Što su Google Maps i Booking za sve, to je CampMap za kampere
BiznisFirme u fokusuHi-techLifestyleTurizamU fokusu
10.11.2021 12:04 Autor: Julijana Vincan
Život u malom mestu blizu Aberdina u Škotskoj, gde ima mnogo mogućnosti za aktivno uživanje u prirodi, pružio je priliku Simonu Nilu (Simon Neal) da već od malih nogu boravi u prirodi i kampuje sa svojom porodicom. Upravo ovo mu je bio okidač da osmisli svoj startap projekat, koji se na kraju pokazao kao izuzetno uspešan i nadaleko poznat.
„Nakon završenih studija geologije radio sam 15 godina u industriji nafte i gasa širom sveta, pre nego što sam se doselio u Hrvatsku, a 2009. godine sam baš tu na odmoru upoznao današnju suprugu Jelenu. Nekoliko godina proveli smo u Jordanu i u Velikoj Britaniji, pa smo ipak odlučili da se preselimo u Rijeku, koja je smeštena na idealnoj poziciji za otkrivanje hrvatske obale i unutrašnjosti. Ljubav prema kampovanju nas dvoje smo preneli na našu decu, pa tako rado odmaramo u kampovima u Hrvatskoj. Ovde sam upoznao jedan sasvim novi pristup kampovanju. Hrvatski kampovi, osim samog smeštaja u predivnoj prirodi, nude i mnoge druge usluge i aktivnosti“, objašnjava za Biznis.rs osnivač i direktor firme CampMap.
Simon Nil dodaje da prilikom odabira mesta za odmor dosta vremena gube na pronalaženje informacija koje su im potrebne pri organizaciji odmora sa malom decom.
„Često je teško doći do tačne lokacije, kao i dobiti informaciju ima li hlada na tom zemljištu i koje je veličine. Odmor leti provodimo u šatoru, stoga su nam te informacije izuzetno važne. Upravo ova pitanja i problemi naveli su me na razmišljanje i tako sam došao na ideju da izradim digitalne, interaktivne mape za kampove, koje kampovanje čine jednostavnijim kako za goste, tako i za vlasnike kampova. CampMap je nešto poput Google Maps-a i Booking.com za kampove“, istakao je naš sagovornik.
U pitanju je startap firma sa novim proizvodom na tržištu kampinga, iza koje je uspešna prva godina poslovanja.
„Uprkos krizi na tržištu, naš proizvod je prepoznat od strane kampova i od strane gostiju kao krajnjih korisnika. U kampingu je previše informacija koje utiču na odabir idealnog mesta za odmor i gosti provode mnogo vremena na traženje informacija koje su im potrebne za donošenje odluke i odabir kampa. U razgovoru sa dosta gostiju, ovog leta saznali smo koji su to problemi koji im otežavaju proces izbora“, navodi Nil.
Dodaje da je gostima izuzetno važno kako izgleda parcela, odnosno mesto gde kampuju, bitne su im informacije o destinaciji i poziciji samog kampa, kao što su – ima li plaža u blizini, postoje li sadržaji za decu i slično.
„CampMap izrađuje interaktivne mape kampova koje su dostupne na svim uređajima, čime je uveliko olakšano planiranje putovanja, ali i snalaženje u kampu tokom boravka. Gosti dobiju sve informacije na jednom mestu – veličinu parcela, radno vreme restorana ili recepcije i slično. Izrađujemo i 360° fotografije kampa, pa tako gost može odmah na mapi da pogleda fotografije mesta u kampu, što mu olakšava odabir parcele ili zone za rezervaciju. Sada gosti ne treba da troše vreme na istraživanje informacija na različitim portalima, jer CampMap ima sve to na jednom mestu“, obrazložio je naš sagovornik.
Pomenuta startap kompanija izrađuje precizne, digitalne interaktivne mape kampova koje su prepoznate od strane vlasnika kampova kao alat koji može uveliko da im olakša i ubrza proces rezervacija parcela i ostalog tipa smeštaja u kampu. Takođe, mape im olakšavaju i svakodnevne operativne zadatke zaposlenih.
„Nudimo jedinstven i revolucionaran doživljaj za kampove i sve informacije ključne za odabir idealne kamping destinacije za odmor. Od želje za putovanjem do rezervacije potrebno je samo nekoliko klikova. Većina kampista koristi mobilne uređaje i putem mape mogu da istraže sve zanimljivosti jednog kampa. Mogu tako da pronađu dečije igralište, saznaju radno vreme marketa ili provere ponudu dnevnih izleta koje kamp nudi, kao i da bolje upoznaju destinaciju. Ovakvih proizvoda gotovo da i nema na tržištu“, otkriva Nil.
Kako kaže, postoje mnogi portali koji nude informacije o kampovima sa klasičnim, promo fotografijama, a takođe postoje portali i gde se može rezervisati smeštaj, a tu su i postojeće štampane mape u većini kampova.
„CampMap prenosi pravi doživljaj kampa i gost lako može da zamisli svoj odmor. Jedinstveni smo u odnosu na druge i po tome što nudimo proizvode koji su namenjeni direktno kampovima. Naše mape kampova nude tačne podatke poput veličine parcela i opremljenosti. Takođe, nešto po čemu se izdvajamo na tržištu je navigacija u kampu. Koristeći naše mape gost se nesmetano može kretati kampom bez potrebe da koristi štampanu kartu kampa“, naglasio je naš sagovornik.
Od ideje do podrške od 300.000 evra
Njihovi prvi rezultati, ističe Nil, nisu bili finansijski, i za te rezultate će morati još malo da pričekaju, ali su tokom leta zabeležili nagli rast korisnika i potražnju za proizvodom.
„To nas je uverilo da se približavamo snažnom pozicioniranju proizvoda na tržištu. Ovo je velika prekretnica za startap firmu i svakako je to bio odlučujući trenutak za uspeh na našem dosadašnjem putu. Što se tiče vremena i ulaganja, trenutne rezultate postigli smo za manje od 12 meseci sa prosekom od troje zaposlenih, u maloj kancelariji sa prilično osnovnom postavom, tako da su do sada finansijska ulaganja bila prilično mala“, priseća se naš sagovornik.
Njegova početna ideja bila je prilično specifična i usmerena na pružanje usluga gostima kampova uz ostvarivanje prihoda samo od strane kampova.
„Kako se proizvod razvijao, shvatili smo da možemo da rešimo mnogo više bolnih tačaka za kampove, goste i lokalne firme, što nam je omogućilo da proširimo poslovni model i otvorimo više kanala prihoda uz snažniji poslovni model. U samom početku lično sam finansirao projekat, radeći na njemu u slobodno vreme između drugih poslova. Ovo je dobro funkcionisalo, jer su troškovi bili niski, a glavni fokus bio je testirati ideju na nekoliko kampova sa demo proizvodom ili proizvodom sa limitiranim funkcionalnostima. Usledile su pozitivne reakcije i shvatio sam da će nam, da bismo u ovo krenuli kako treba, biti potreban investitor i finansiranje“, otkriva Nil.
Prijavili su se na akceleratorski program koji vodi Fil Rouge Capital u Zagrebu i time je CampMap dobio 50.000 evra u julu 2020. godine, a po završetku ovog programa i napretkom samog proizvoda, Fil Rouge Capital osigurao je naknadno ulaganje od 250.000 evra u februaru ove godine.
„Naš poslovni model znači da ne očekujemo veći profit još neko vreme, tako da zavisimo od kontinuiranog finansiranja rasta poslovanja. Kako smo mlada startap firma, još se nismo suočili sa većim izazovima izuzev klasične birokratije, koja se pomalo popravlja. Prošle godine krenuli smo u saradnju sa nekoliko kampova u blizini Rijeke, a danas već sarađujemo sa nekoliko kampova van granica Hrvatske (u Sloveniji, Francuskoj, Austriji…). Tržište je prepoznalo proizvod i njegov potencijal“, primećuje naš sagovornik.
Pročitajte još:
Cilj njihove firme je, kako je naglasio, otvaranje prema drugim tržištima Evrope, ali i prema ostalim delovima sveta.
„Izazov je i dalje pronaći način predstavljanja proizvoda prema različitim tipovima kampova. Nudimo proizvod za sve vrste kampova, tako da je prodajni pristup prema svakom tipu kampa drugačiji i dinamiku saradnje potrebno je prilagoditi zahtevima svakog klijenta i upravo nas taj individualni pristup čini drugačijima. Srazmerno rastu firme, rastao je i tim – u zadnjih nekoliko meseci se sa četvoro članova povećao na devetoro stalno zaposlenih. Zapošljavanje i potraga za novim zaposlenima uvek je izazov, posebno u IT sektoru. Pred nama su tako novi izazovi u budućnosti, jer planiramo da poslovanje razvijamo i izvan granica Hrvatske“, konstatovao je Nil.
CampMap d.o.o.
Šupijan 1, 51218 Čavle, Hrvatska
239,89 (2020)
2 (2020)