SVE VIŠE ŽENA U SRBIJI POKREĆE SOPSTVENI POSAO I SA USPEHOM OPSTAJE NA TRŽIŠTU Udruženje Biznis na štiklama aktivno promoviše žensko preduzetništvo

BiznisBolji posaoLifestylePreduzetnik

18.9.2020 13:08 Autor: Ljiljana Begović 2

SVE VIŠE ŽENA U SRBIJI POKREĆE SOPSTVENI POSAO I SA USPEHOM OPSTAJE NA TRŽIŠTU Udruženje Biznis na štiklama aktivno promoviše žensko preduzetništvo SVE VIŠE ŽENA U SRBIJI POKREĆE SOPSTVENI POSAO I SA USPEHOM OPSTAJE NA TRŽIŠTU Udruženje Biznis na štiklama aktivno promoviše žensko preduzetništvo
Za većinu žena ravnoteža između poslovnog i privatnog života, i više vremena za sebe i svoju porodicu, predstavlja ključni faktor u odlučivanju da li... SVE VIŠE ŽENA U SRBIJI POKREĆE SOPSTVENI POSAO I SA USPEHOM OPSTAJE NA TRŽIŠTU Udruženje Biznis na štiklama aktivno promoviše žensko preduzetništvo

Za većinu žena ravnoteža između poslovnog i privatnog života, i više vremena za sebe i svoju porodicu, predstavlja ključni faktor u odlučivanju da li će pokrenuti sopstveni biznis ili ne.

Mnoge žene, takođe, odlučuju da kreiraju sopstvene poslove kako bi probile barijere i imale pristup vodećim pozicijama. U mnogim zemljama ženama je potrebna podrška kako bi ostvarile svoje poslovne ciljeve.

U Srbiji jedan od načina da preduzetnica dobije podršku, dodatnu edukaciju, kao i razmenu iskustava sa uspešnim poslovnim ženama jeste da postane član kluba „Biznis na štiklama“.

„Klub je nastao  kao neformalna grupa iz udruženja „Promocija zdravog života”, koje se, osim delovanja u vezi sa zdravim stilovima života, aktivno bavi i promocijom ženskog preduzetništva. Klub „Biznis na štiklama“ osnovan je 2017. godine,  a najvažniji događaj za ostvarenje ciljeva Kluba, bila je međunarodna stručna konferencija „Biznis na štiklama“, kaže za Biznis.rs predsednica udruženja Sofija Bajić.

Foto:Biznis na štiklama

Klub daje podršku ženama koje žele da uđu u svet preduzetništva, da što jednostavnije i sigurnije započnu sopstveni posao, a kasnije uspešno i opstanu u njemu.

„Prvi put, okupile smo se 15. juna 2017. godine u Novom Sadu. Bilo nas je 400 i došle smo iz 11 zemalja iz celog regiona. Godinu dana kasnije, 15. juna u Hotelu Park u Novom Sadu, održana je druga po redu konferencija „Biznis na štiklama“ na kojoj je posećenost nadmašila prethodnu godinu“, objašnjava naša sagovornica.

Osim Konferencije, u saradnji sa gradskim i pokrajinskim institucijama, privatnim, obrazovnim i medijskim sektorom, te srodnim organizacijama iz zemlje i regiona, klub redovno organizuje razne, uglavnom besplatne edukacije za žene.

Foto:Biznis na štiklama

Jaka žena- jako društvo

Na regionalnom nivou, pored toga što organizuju međunarodnu Konferenciju koja služi umrežavanju preduzetnica, klub Biznis na štiklama potpisao je sporazum o saradnji pod nazivom „Jaka žena jako društvo“ u Privrednoj komori Sarajevo. Sporazum je potpisan između predstavnica Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije i Srbije.

Na taj način nastala je asocijacija Jaka Žena – Jako Društvo, tj. „Strong Woman – Strong Society“ sa ciljem da ovaj deo Starog kontinenta postane epicentar ženskog preduzetništva i jačanja regionalne saradnje“, kaže Bajić.

„Prošle godine krenuli smo  u realizaciju projekta prekogranične saradnje sa Hrvatskom, pod nazivom „Women Business Hub“. Projekat je omogućen u okviru Interreg – IPA CBC Croatia – Serbia programa. Glavni partner na projektu nam je Preduzetničko razvojni centar Opštine Erdut, Hrvatska“, kaže Sofija Bajić.

Foto:Biznis na štiklama

Bez većeg uticaja pandemije na duh preduzetnica u Srbiji

Svakim danom sve više žena se odlučuje na presudni korak- da postanu finansijski nezavisne. Međutim, pandemija je poremetila planove celog sveta, pa i žena koje su bile tek na početku stvaranja sopstvenog brenda.

„U trenucima kada je ceo svet bio neočekivano pogođen pandemijom, nikome nije bilo lako. Podatak da se za vreme pandemije nekolicina naših članica odlučila na korak ka preduzetništvu – svakako je ohrabrujući“, ističe Sofija Bajić i dodaje da je većina prilagodila posao trenutnoj situaciji.

„Sve što je moglo da se radi online odmah je prilagođeno. Mi kao udruženje smo odmah krenuli tim putem, tako da su naše članice svakodnevno bile uključene u rad. Mnogima je ta podrška puno značila“, naglašava naša sagovornica.

Foto:Biznis na štiklama

Oko 500 učesnica posetilo je 4. Međunarodnu konferenciju „Biznis na štiklama“, koja je održana 25. juna u Master centru u Novom Sadu.

„To govori u prilog činjenici koliko su ovakvi događaji potrebni ženama i uopšte svima koji počinju stvaranje svog biznisa, ili žele da razmene iskustva sa onima koji su već stvorili svoj prepoznatljiv brend. Imali smo 700 prijavljenih učesnica, ali nažalost, bilo je ograničenje na 500 ljudi u zatvorenom prostoru“, kaže Sofija Bajić.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...