U Hrvatskoj očekuju 90 odsto noćenja iz 2019. godine

Turistička sezona 2022. godine biće slična prethodnoj

BiznisTurizam

20.12.2021 08:40 Autor: Redakcija Biznis.rs

Turistička sezona 2022. godine biće slična prethodnoj Turistička sezona 2022. godine biće slična prethodnoj
Cilj Hrvatske je da sledeća turistička sezona bude slična prethodnoj, odnosno da se ostvari 90 odsto turističkih noćenja iz 2019. godine. Direktor Hrvatske turističke... Turistička sezona 2022. godine biće slična prethodnoj

Cilj Hrvatske je da sledeća turistička sezona bude slična prethodnoj, odnosno da se ostvari 90 odsto turističkih noćenja iz 2019. godine.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić rekao je da prema podacima eVisitora, trenutno u zemlji boravi oko 23.000 turista.

“Od toga je otprilike 12.000 stranih turista. Oni su najviše locirani na turističkim regijama Istre, Kvarnera i Splitsko-dalmatinske županije, a najposećenije destinacije su Rovinj, Poreč, Opatija, Rijeka, Split, naravno, treba tu dodati i Zagreb. Ono što veseli je da smo i dalje vrlo popularna destinacija na našim najvažnijim tržištima, odakle nam i sada dolaze turisti, a to su Nemci, Austrijanci, Italijani, Slovenci”, kaže Staničić, prenosi HRT.

Staničić je rekao da će to što su neke evropske zemlje koje su važna tržišta poslednjih dana zbog pandemije uvele ili najavile uvođenje lokdauna i dodatnih protokola za prelazak granice sigurno imati određene reperkusije na ostatak decembra.

Međutim, dodao je da su turistički radnici jako dobro pripremljeni za nadolazeće praznike.

Zagreb
Foto: Pixabay.com

“Prošle godine smo za božićno-novogodišnje praznike imali negde oko 141.000 noćenja. S obzirom na pozitivne trendove do sada u celoj godini, mi očekujemo da ćemo tu brojku i nadmašiti do kraja godine, posebno za vreme praznika”, navodi Staničić.

Rekao je da je i ova godina odlično odrađena u smislu ostvarenja turističkog prometa te da je to pre svega posledica dobre saradnje turističkog i javnog sektora.

Staničić naglašava da iduće godine očekuje da turistička godina vrlo slična ovoj, u znaku pandemije. Najavio je fokus na neka dalja tržišta, poput SADž, gde je i ove godine zabeležen porast, ali i neka nova tržišta poput Ukrajine.

“Naš cilj je da ostvarimo 90 procenata turističkih noćenja iz 2019. godine” poručujr Staničić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.