Naši gejmeri ostvaruju značajne uspehe na evropskim i svetskim prvenstvima

Od entuzijasta do milionskih nagradnih fondova

Hi-techLifestyleZanimljivosti

12.10.2021 18:03 Autor: Marija Krsmanović 0

Od entuzijasta do milionskih nagradnih fondova Od entuzijasta do milionskih nagradnih fondova
U profesionalnom sportu je sve više novca, a zarade vrhunskih sportista rastu iz godine u godinu. Ne zaostaju mnogo ni njihove kolege koje se... Od entuzijasta do milionskih nagradnih fondova

U profesionalnom sportu je sve više novca, a zarade vrhunskih sportista rastu iz godine u godinu. Ne zaostaju mnogo ni njihove kolege koje se sportom bave „iz fotelje“, pošto eSport postaje sve popularnija disciplina, pa samim tim i isplativija. U prilog tome svedoči nagradni fond turnira Apex Legends Global Series (ALGS), koji je ove godine iznosio 2,5 miliona dolara, a kako organizatori najavljuju, 2022. biće duplo veći.

To je samo jedno od takmičenja koja motivišu brojne gejmere da usavrše svoje veštine u igrama kao što su League of Legends (LOL), DOTA, Counter Strike, Fortnite, Pro Evolution Soccer i druge. Sve je veći broj profesionalnih timova i individualnih igrača koji ulažu i po 50 sati nedeljno u virtuelne treninge i postižu neverovatne rezultate u uzbudljivim borbama.  

Na globalnom nivou u eSportovima dominiraju timovi iz Južne Koreje, Kine, Danske i SAD. Međutim, na brojnim takmičenjima koja se održavaju tokom cele godine skoro svaka zemlja ima svoje predstavnike. Samim tim i konkurencija postaje sve oštrija. 

O tome kakva je situacija kada je u pitanju eSport u Srbiji i da li naši gejmeri mogu doći do nagrada koje se broje u stotinama hiljada, čak i milionima dolara, za Biznis.rs govore predsednik eSports saveza Srbije Milan Đukić i generalni sekretar Srpske eSports asocijacije (SeSe) Nikola Nešović.

Prema Nešovićevim rečima, eSports u Srbiji postaje sve konkurentnija i razvijenija takmičarska disciplina, a naši igrači u određenim igrama prednjače u odnosu na takmičare iz razvijenijih zemalja.

Takmičenje gejmera / Foto: Rur.rs

Na pitanje o tome kako zapravo izgleda eSports scena u Srbiji, Milan Đukić odgovara:

“Scena u svakoj zemlji generalno je povezana sa opštim stepenom razvoja IT-ja i tehnologije kao takve. Srbija je u tom smislu negde na sredini lestvice. Naravno da su razvijenije zemlje zapadne Evrope i SAD ispred nas, ali smo i mi kao zemlja daleko ispred nekih drugih zemalja, regiona i kontinenata. Slično kao i u tradicionalnom sportu, i pored te „središnje“ pozicije naši igrači beleže dobre uspehe. Pre nepunih mesec dana postali smo šampioni Evrope u fudbalskoj simulaciji PES, bili smo drugoplasirani pre godinu dana u DOTA2. Takođe, zauzeli smo drugo mesto pre tri godine u LoL-u, a 2015. smo bili i ukupni šampion Svetskog prvenstva u video igrama, koje je održano u Južnoj Koreji. Pored samih igrača, Srbija kao zemlja prednjači regionalno i po broju komentatora, trenera, menadžera timova i ekipa.

Tradicionalno najpopularnije igre kod nas su timski naslovi, i to pre svega Counter Strike i LoL. U novije vreme svakako je popularan i Fortnite, zatim delimično Brawl Stars, fudbalske simulacije uvek imaju svoju publiku, a DOTA2 je dobro poznata već deceniju unazad. U timsko-takmičarskom smislu LoL i Counter Strike definitivno vode, dok bi u individualnom segmentu to verovatno bio PES. Fortnite svakako ima možda i najveći broj igrača, ali nije u potpunosti uspostavljen kao standardni eSports naslov, kaže Đukić.

Kada je u pitanju spremnost naših eSportista, on smatra da je velika prednost eSportsa upravo to što su uslovi manje-više jednaki za sve. Kako kaže, naravno da infrastruktura, platežna moć i dostupnost interneta nisu jednaki za takmičare u Srbiji i SAD ili Švedskoj. Ipak, jedan igrač će svakako lakše doći do računara i uz solidan internet zadovoljiti potrebe treniranja, nego što bi to bio slučaj u tradicionalnim sportovima koji zahtevaju velike bazene, teniske terene, skupu opremu i slično.

Cena PC računara za gejming kreće se između 600 i 1.200 dolara. To, pre svega, zavisi od hardvera koji određena igra zahteva. Gejmeri koji žele da se takmiče koristeći opremu sa najboljim performansama izdvajaju i do 3.000 dolara, navodi se na sajtu Ready Esports, a i drugi eSports sajtovi pominju sličan raspon cena.

Uzimajući u obzir potrebna ulaganja, postavlja se pitanje da li je eSports u Srbiji isplativa disciplina. Milan Đukić kaže da je u ovom trenutku pogrešno posmatrati eSports u Srbiji, čak i šire, kao profitabilnu granu za individualne igrače, izuzimajući baš talentovane pojedince.

Naravno, potencijal postoji, postoje i veliki ugovori, nagrade sa turnira i slično koji donose solidnu zaradu, ali je to i dalje disciplina koja, pre svega, okuplja entuzijaste koji žele da budu deo eSports sveta i koji vole igru u kojoj se takmiče. Težeći da budu bolji prirodno će dolaziti do nagrada, ugovora i finansijskog aspekta, a kako se eSports bude razvijao i ekonomska situacija u toj oblasti će biti sve bolja i bolja, smatra predsednik našeg eSports saveza.

Na ovo se nadovezuje i činjenica da smo imali predstavnike na nedavno održanom evropskom eSports prvenstvu. Nikola Nešović potvrđuje da su srpski igrači na ovom takmičenju ostvarili sjajan uspeh u Tekken i Counter Strike disciplinama, te da su se plasirali u veliko svetsko finale koje će se sledećeg meseca održati u Eliatu u Izraelu – IESF ELIAT 2020.

Nagradni fond ovog šampionata trenutno je oko 75.000 dolara za pobednika svih regionalnih takmičenja, navodi se na zvaničnom sajtu IESF.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...