Profit švedskog modnog giganta u prvom kvartalu prevazilazi očekivanja

Akcije kompanije H&M skočile za 14 odsto

BerzaNovac

28.3.2024 08:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Akcije kompanije H&M skočile za 14 odsto Akcije kompanije H&M skočile za 14 odsto
Akcije kompanije H&M skočile su za 14 odsto, nakon što je švedski trgovac značajno nadmašio očekivanja po pitanju profita za svoj prvi fiskalni kvartal.... Akcije kompanije H&M skočile za 14 odsto

Akcije kompanije H&M skočile su za 14 odsto, nakon što je švedski trgovac značajno nadmašio očekivanja po pitanju profita za svoj prvi fiskalni kvartal.

Operativni profit je porastao na 2,08 milijardi švedskih kruna (196 miliona dolara), u odnosu na prognozu od 1,43 milijarde kruna u LSEG anketi analitičara. Operativna marža kompanije porasla je na 3,9 odsto sa 1,3 odsto, pošto je ponovila svoj cilj od deset odsto operativne marže ove godine, piše Blic.

Neto prodaja je opala u odnosu na isti period prethodne godine u prvom kvartalu, dostigavši 53,7 milijardi kruna sa 54,9 milijardi kruna.

H&M je ranije najavio da će se fokusirati na profitabilnost, usred pritiska rastuće konkurencije vlasnika Zare kompanije Inditex i kineskih prodavaca brze mode, kao što je Shein.

„Razvoj se nastavio u pravom smeru u prvom kvartalu sa poboljšanom bruto maržom i operativnim profitom, nižim zalihama i snažnim prilivom novca“, rekao je izvršni direktor H&M grupe Daniel Erver (Daniel Ervér), koji se pridružio kompaniji početkom godine nakon iznenadne ostavke direktorke Helene Helmeršon (Helena Helmersson).

U razgovoru sa analitičarima nakon objavljivanja rezultata, Erver je rekao da je jačanje prodaje glavni prioritet kompanije i da se očekuje da će cene biti niže na kraju 2024. nego na početku godine.

Zalihe su smanjene za sedam odsto na godišnjem nivou u kvartalu. Nagomilavanje viška neprodatih zaliha je dugogodišnji problem za firmu, zbog čega je smanjenje zaliha glavni fokus.

Upravni odbor H&M-a će predložiti dividendu od 6,5 kruna po akciji na svojoj godišnjoj generalnoj skupštini u maju i tražiti odobrenje za otkup svojih B akcija, saopštila je kompanija.

Kredibilitet je dat kompanijinoj ciljanoj operativnoj marži od deset odsto pozitivnim zamahom prodaje u ranoj prolećnoj/letnjoj sezoni, kažu analitičari kompanije Jefferies.

Cena akcija H&M-a bila je nestabilna poslednjih godina, pala je za 37 odsto u 2022. pre nego što je porasla za 57 odsto u 2023. godini.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.