Digitalizacija programa lojalnosti

Aplikacije koje štede novac, ali i vreme

NovacPoslovanjeSrbija

3.6.2022 16:06 Autor: Marija Krsmanović 21

Aplikacije koje štede novac, ali i vreme Aplikacije koje štede novac, ali i vreme
U poslednjih nekoliko meseci prilikom kupovine u supermarketima na kasi vas gotovo neizostavno dočekuje pitanje: “Da li imate našu aplikaciju?” Ukoliko nemate, dobijate preporuku... Aplikacije koje štede novac, ali i vreme

U poslednjih nekoliko meseci prilikom kupovine u supermarketima na kasi vas gotovo neizostavno dočekuje pitanje: “Da li imate našu aplikaciju?” Ukoliko nemate, dobijate preporuku da je instalirate, jer možete ostvariti različite pogodnosti.

Programi lojalnosti u marketima postoje već decenijama i do sada su uglavnom podrazumevali da pogodnosti ostvarujete preko kartice. Ovakve pogodnosti sada možete očekivati i u drugim vrstama maloprodaja, poput prodavnica odeće, tehnike i većih knjižara.

Načini na koje vam one donose korist su različiti – od popusta na određene proizvode do bodova koji će, nakon što ih sakupite u određenom broju, umanjiti vaš račun. Neki kupci tvrde sa se isplati imati ih. Drugi ih pak izbegavaju jer ne vide korist ili im je dosta neželjenih promotivnih materijala, koji obično počnu da pristižu putem e-pošte ili SMS poruka nakon izdavanja kartice.

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Zoran Nikolić smatra da aplikacije zaista mogu da donesu uštedu novca, ali i vremena. On je uveren da je svako od nas bar jednom iskoristio pogodnosti lojalti programa.

„Te aplikacije su korisne dok god nisu obavezne. One su samo jedan od načina da marketi povećaju svoj profit, a na nama je da odlučimo da li ćemo ih koristiti ili ne“, navodi Nikolić.

On napominje da su različiti programi lojalnosti u radnjama i njemu koristili da kupi određene stvari po povoljnijoj ceni, a kao primer navodi prošlogodišnju akciju sakupljanja markica za kupovinu noževa, u kojoj je učestvovao veliki broj naših sugrađana.

„Jednostavno, gledate kako ćete jeftinije kupiti nešto što vam je potrebno. U pitanju je čista matematika“, zaključuje Zoran Nikolić.

Foto: Pixabay.com

Razlike između aplikacije i programa lojalnosti

Gotovo svi lanci marketa imaju i platforme za kupovinu preko telefona. Da li je onda bila neophodna aplikacija lojalnosti? U kompanijama Delhaize Srbija i Lidl smatraju da jeste, pa su u februaru, jedna za drugom, predstavile aplikacije Moj Maxi i Lidl Plus.

“Lidl Plus je u Srbiji do kraja marta instaliralo oko 500.000 potrošača, a taj broj i dalje raste”, navode iz Sektora za korporativne komunikacije nemačkog maloprodajnog lanca.

Sa njom su kupci dobili mogućnost ostvare brojne pogodnosti, među kojima su dodatni popusti, personalizovani kuponi, brzo pronalaženje najbliže Lidl prodavnice, informacije o aktuelnoj ponudi. Uštede, navode iz nemačke kompanije, mogu biti i do 40 odsto.

Aplikaciju Moj Maxi instaliralo je, takođe, više od pola miliona ljudi.

“Konstantno beležimo trend rasta korišćenja, a reakcije kupaca su veoma pozitivne, jer im aplikacija štedi novac i vreme prilikom kupovine i donosi im personalizovane pogodnosti i popuste koji odgovaraju njihovim navikama”, navode iz kompanije Delhaize Srbija.

I Lidl Plus i Moj Maxi nude opcije za personalizovanu kupovinu, a iz kompanije Delhaize Srbija navode da njihova aplikacija u te svrhe koristi algoritam koji pamti izbore kupaca, tako da svake nedelje dobijaju set promocija koje su u skladu sa njihovim potrebama.

Obe kompanije promovišu svoje aplikacije ne samo kao uštedu novca, nego i vremena. Da li su zaista isplative, zavisiće, baš kao i kada su u pitanju njihove prethodnice kartice, od individualnih navika potrošača.

  • Anna

    3.6.2022 #1 Author

    Na žalost sa ovakvim životnim standardom narod je primoran da se dovija na razne načine. Svakako aplikacije koje omogućavaju dodatnu uštedu su uvek dobro došle. Roda je pre svih njih imala kartice na kojima su se skupljali bodovi. I te uštede su mogle biti značajne kada je u pitanju porodična kupovina.

    Odgovori

    • GINKO

      4.6.2022 #2 Author

      Odličan potez, svaki dinar uštede znači

      Odgovori

  • SRDJAN

    3.6.2022 #3 Author

    Popust na kasicicu.

    Odgovori

  • TINA

    3.6.2022 #4 Author

    Isovremana usteda I vremena I novca, tesko da postoji negde

    Odgovori

  • MARKO7

    3.6.2022 #5 Author

    Pa sada svaki market ima aplikaciju svoju…

    Odgovori

    • MARA

      4.6.2022 #6 Author

      Tako je, ne zaostajemo ni deset godina za ostatkom sveta..

      Odgovori

  • GOCA BG

    3.6.2022 #7 Author

    To im je i namena,usteda novca i vremena…

    Odgovori

  • GAGA

    3.6.2022 #8 Author

    Jos jedan vid pracenja navika, potreba i kretanja potrosaca

    Odgovori

  • VOJKAN

    4.6.2022 #9 Author

    Mislim da ova modernizacija svega ne vodi nikud

    Odgovori

  • Bella

    4.6.2022 #10 Author

    Sad ce sve biti preko aplikacija

    Odgovori

  • Milisavka

    4.6.2022 #11 Author

    Još jedan način praćenja navika i potreba potrosaca

    Odgovori

  • VERA

    4.6.2022 #12 Author

    Tu nije neka velika usteda ali eto vise je reklama.

    Odgovori

  • Gaga45

    5.6.2022 #14 Author

    usteta i vremena i novca

    Odgovori

  • FRUIT04

    5.6.2022 #15 Author

    Sve je to u marketingske svrhe

    Odgovori

  • VILENJAK

    5.6.2022 #16 Author

    Što nam govori, došla teška vremena..

    Odgovori

  • STRAHINJA

    5.6.2022 #17 Author

    Nije neka velika usteda, ali svakako svaki dinar znaci

    Odgovori

  • Milovan94

    5.6.2022 #18 Author

    Stvarno ima dosta korisnih aplikacija

    Odgovori

  • BIJUTI27

    6.6.2022 #19 Author

    Korisno u svakom slučaju.

    Odgovori

  • Dragana

    6.6.2022 #20 Author

    Lep gest

    Odgovori

  • BIJUTI27

    10.12.2023 #21 Author

    Meni je ovo vrlo efikasno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...