KLIJENTI BANAKA NA METI INTERNET PREVARA Narodna banka Srbije objavila preporuke zaštite klijenata

BankeNovacSrbija

21.5.2020 10:42 Autor: Ljiljana Begović 2

KLIJENTI BANAKA NA METI INTERNET PREVARA Narodna banka Srbije objavila preporuke zaštite klijenata KLIJENTI BANAKA NA METI INTERNET PREVARA Narodna banka Srbije objavila preporuke zaštite klijenata
Zbog sve učestalijih „fišing“ prevara, odnosno slanja falsifikovanih e-mail obaveštenja u ime finansijskih institucija koje u svom prilogu sadrže maliciozni fajl, Narodna banka Srbije... KLIJENTI BANAKA NA METI INTERNET PREVARA Narodna banka Srbije objavila preporuke zaštite klijenata

Zbog sve učestalijih „fišing“ prevara, odnosno slanja falsifikovanih e-mail obaveštenja u ime finansijskih institucija koje u svom prilogu sadrže maliciozni fajl, Narodna banka Srbije objavila je preporuke finansijskim institucijama koje imaju za cilj da zaštite korisnike.

NBS preporučuje da, u skladu sa odlukom o minimalnim standardima upravljanja informacionim sistemom finansijskih institucija i dobrom poslovnom praksom u cilju zaštite svojih klijenata, finansijska institucija pri pružanju elektronskih usluga primeni bezbedne i efikasne metode za proveru i potvrdu identiteta pošiljaoca e-mail.

„S tim u vezi finansijska institucija koja prosleđuje svojim klijentima e-mail obaveštenja treba da razmotri mogućnost da ista budu digitalno potpisana, čime će omogućiti verifikaciju identiteta pošiljaoca i pre otvaranja imejla“, objašnjavaju u NBS.

Preporučuje se i da finansijska institucija na adekvatan način upozna svoje klijente na koji način mogu utvrditi identitet pošiljaoca, odnosno utvrditi da li je isti zaista uputila finansijska institucija, kao i na koji način je poželjno postupiti sa neželjenim e-mail(na primer, da klijent ne otvara priloge iz takve e-mail poruke, da obavezno obriše poruku iz svog e-mail sandučeta i da o prijemu neželjenog e-mail obavesti finansijsku instituciju kako bi ona dalje preduzela adekvatne mere),prenosi Tanjug.

Napominju da je finansijska institucija čiji su klijenti suočeni s „fišing“ prevarama dužna da o tome obavesti Narodnu banku Srbije.

  • Mila

    21.5.2020 #1 Author

    Postaje nemoguce zastiti se

    Odgovori

  • Rada

    22.5.2020 #2 Author

    Lopovi i prevaranti koriste svaku priliku. Treba voditi računa!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...