Svaka banka propisuje minimalne i maksimalne iznose za isplate na bankomatima

Bez odgovarajuće šifre ne možete podići devize sa računa

BankeNovacSrbija

2.2.2022 08:01 Autor: Ljiljana Begović 20

Bez odgovarajuće šifre ne možete podići devize sa računa Bez odgovarajuće šifre ne možete podići devize sa računa
Veliki broj frilensera u Srbiji, kojih je prema podacima Centra za istraživanje javnih politika oko 75.000, angažovano je na takozvanom platformskom radu, odnosno rade... Bez odgovarajuće šifre ne možete podići devize sa računa

Veliki broj frilensera u Srbiji, kojih je prema podacima Centra za istraživanje javnih politika oko 75.000, angažovano je na takozvanom platformskom radu, odnosno rade za stranog poslodavca od koga zaradu primaju na devizni račun.

Kada je reč o poslovanju devizama, banke koriste dodatna sredstva zaštite, pa zato klijente ne bi trebalo da iznenadi e-mail u kojem ih banka obaveštava da je za primanje deviznog priliva potrebno opravdati i raspodeliti sredstva. Ukoliko ne izvršite raspored deviznog priliva, novac se neće naći na računu.

Iz Udruženja banaka Srbije (UBS) u razgovoru za Biznis.rs kažu da pri odabiru šifre za prijem deviznog priliva klijenti mogu da dobiju pomoć u samoj banci.

“Saglasno podzakonskim aktima koje je donela Narodna banka Srbije klijent banke sam opredeljuje šifru osnova po kom ostvaruje devizni priliv iz inostranstva, s tim da su bankarski službenici, saglasno dobroj poslovnoj praksi i činjenici da klijenti često nemaju dovoljno informacija o šiframa koje je propisala NBS, tu da pomognu”, navode iz UBS.

Klijenti koji ostvaruju devizne prilive trebalo bi da povedu računa o osnovu primanja sredstava na račun, jer se može desiti da banka odbije osnov deviznog priliva.

“Banka saglasno Zakonu o deviznom poslovanju nekada ne može izvršiti obradu priliva imajući u vidu da član zakona propisuje da rezident ne može izvršiti naplatu na osnovu neistinite isprave. U ovom slučaju isprava bi bila izjava klijenta u kojoj navodi očigledno netačnu šifru osnova po kojoj ostvaruje priliv”, objašnjavaju iz UBS.

Foto: Freepik.com

U slučaju naplate iz inostranstva do iznosa od 1.000 evra ili protivvrednosti tog iznosa u drugoj valuti, korisnik naplate može dati banci trajni nalog o osnovu naplate za ove prilive, ako te prilive ostvaruje po istom osnovu.

Na pitanje da li su građani ograničeni sumom koju mogu da podignu sa deviznog računa, iz Udruženja banaka Srbije odgovaraju da ukoliko korisnik koji nije pravno lice zahteva isplatu gotovog novca sa platnog računa, banke su dužne da taj novac isplate odmah.

“Važno je istaći da ako je reč o isplati efektivnog stranog novca u iznosu čija je dinarska protivvrednost po zvaničnom srednjem kursu veća od 600.000 dinara – pružalac platnih usluga klijentu ta sredstva može isplatiti najkasnije narednog poslovnog dana”, naglašavaju iz UBS.

Da biste svoj novac u devizama podigli sa računa u većini slučajeva ćete morati da odete u poslovnicu banke, jer je podizanje gotovine u evrima moguće samo na određenim bankomatima koje banke ističu na svojim sajtovima.

“Banke omogućavaju podizanje gotovine na bankomatima u evrima, preko debitne kartice, uglavnom Visa, Master i MasterCard. Gotovina se može podizati sa deviznog računa, ali nije moguće ukoliko je po računu izdata štedna knjižica. Isplata se obavlja bez naknade, s tim što svaka banka propisuje minimalni iznos koji je moguće podići, kao i maksimalan iznos po svakom deviznom računu vlasnika”, objašnjavaju naši sagovornici iz Udruženja banaka Srbije.

Tagovi
EVRO
  • ACIKA

    2.2.2022 #1 Author

    Mislim da banke trebaju da obaveste svoje klijente pre nego sto otvore racun.

    Odgovori

  • SANJA

    2.2.2022 #3 Author

    Korisno

    Odgovori

  • Lelica

    2.2.2022 #4 Author

    Pa logicno,moraju postojati neka zastita racuna ii sifra.

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    2.2.2022 #5 Author

    uvek je bilo ograničenja kod podizanja posebno deviza. treba obavestiti komintente na vreme.

    Odgovori

  • GAGA

    2.2.2022 #6 Author

    Problemi obicno nastaju zato sto banke menjaju uslove u toku trajanja saradnje

    Odgovori

  • BOJANA

    2.2.2022 #7 Author

    Svakako treba da postoji neka dodatna zaštita računa

    Odgovori

  • MARIJANA

    2.2.2022 #8 Author

    Uvek mora da postoji neka dobra zastita, kako bi lica bila sigurna

    Odgovori

    • VANJA

      2.2.2022 #9 Author

      Dobro je sto postoji dodatna zastita. Ljudi se osecaju sigurnije!

      Odgovori

  • Maša

    2.2.2022 #10 Author

    Bolje spreciti, nego leciti! I treba da ima dodatna sifra.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    2.2.2022 #11 Author

    Jeste komplikovanije, ali kada je u pitanju novac, uvek je dodatna zaštita dobrodošla.

    Odgovori

  • STRAHINJA

    2.2.2022 #12 Author

    Pa ovo je oduvek bila praksa, doduse ovo je pomenuto zbog inostranih uplata freelenserima ciji porez nije do skoro ni bio uziman u razmatranje

    Odgovori

  • GOCA BG

    2.2.2022 #13 Author

    Sto komplikovanije…u pitanju je nas novac!

    Odgovori

    • DANA

      3.2.2022 #14 Author

      Pin,log,kartice,sifrice…pa kad sve to pomesamo…

      Odgovori

  • LEPOSAVA

    2.2.2022 #15 Author

    Sasvim dobra stvar….cega sve nema danas i treba.. tri sifre staviti!

    Odgovori

  • DANIJELA

    2.2.2022 #16 Author

    Banke imaju pravo da menjaju uslove i pristupe svojim uslugama. Mi ne mozemo bez njih a ni oni bez nas. Na nama je da se prilagodimo.

    Odgovori

  • KACA

    2.2.2022 #17 Author

    Zastita pre svega

    Odgovori

  • PEPE007

    2.2.2022 #18 Author

    Zato i ne treba imati devizni racun i nema frke…

    Odgovori

  • Ivan

    2.2.2022 #19 Author

    Ljudi se osecaju sigurnije,nista bez sifre.

    Odgovori

  • BRANA19

    3.2.2022 #20 Author

    Ovo i nije tako lose , dobra stvar…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.