Ekonomski efekti Beogradskog sajma 18,3 milijarde dinara stvorene vrednosti u 2023.
3.6.2024 12:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Svetski dan sajmova (Global Exhibitions Day – GED) je godišnji događaj koji organizuje UFI, Globalna asocijacija izložbene industrije, svake prve srede u junu. Ovaj dan prepoznaje trud i posvećenost onih koji su uključeni u izložbenu industriju, uključujući organizatore, lokacije, pružaoce usluga i učesnike. Priznaje otpornost i prilagodljivost industrije, naročito u izazovnim vremenima.
Global Exhibitions Day obično obuhvata niz aktivnosti kao što su industrijski forumi, edukativne sesije, inicijative na društvenim mrežama i kampanje za podizanje javne svesti.
Tematsko geslo ovogodišnjeg GED-a je „Izložbe su katalizatori održive budućnosti“. Ova tema direktno sugeriše da: Izložbe podstiču napredak, olakšavaju privredni rast (izložbe su motori ekonomskog rasta, povezuju industrije i podstiču otvaranje novih radnih mesta) i povezuju ljude.
Tokom 2023. godine u okviru UFI-ja poslovalo je čak 4,8 miliona kompanija, koje su aktivirale 147 miliona kvadratnih metra izlagačkog prostora. Izložbene prostore širom sveta posetilo je 353 miliona posetilaca. Ukupni direktni, indirektni i indukovani poslovni rezultat bio je 299 milijardi evra (334 milijarde dolara), a doprinos globalnom BDP-u bio je 179 milijardi evra (201 milijarda dolara).
Industrija je aktivirala 3,4 miliona radnih mesta, direktno ili indirektno podržanih od izložbene, odnosno sajamske industrije pod okriljem UFI. Prosečan uticaj, trošak po kompaniji izlagaču bio je 62.900 evra (70.400 dolara).
U Srbiji, Beogradski sajam se uključio svojim doprinosom domaćoj privredi. Ukupni ekonomski efekti poslovanja Beogradskog sajma u 2023. godini procenjeni su na 18,3 milijarde dinara vrednosti prodate robe i usluga; 4,5 milijarde dinara bruto dodate vrednosti; 1.744 radna mesta i 3,2 milijardi dinara ukupnih poreskih prihoda.
Potrošnja posetilaca zajedno sa ostvarenim prometom izlagača na Sajmu imala je direktan efekat na rast tražnje u zemlji od 12,38 milijardi dinara, rast bruto dodate vrednosti od 1,8 milijardi dinara i ukupno 766 radnih mesta, piše u zvaničnom saopštenju. Izlagači i posetioci su, mimo toga, za smeštaj, ishranu i piće, transport, zabavu, trgovinu te ostale potrebe potrošili više od dve milijarde dinara.
Ovi indirektni efekti poslovanja Sajma su za posledicu imali prirast BDV za dodatnih 1,9 milijardi dinara. Ukupan iznos potrošenog novca za smeštaj izlagača i posetilaca Sajma u 2023. godini premašio je 1,6 milijardi dinara, s tim da je samo potrošnja stranih turista koji su tim povodom posetili Beograd bila oko 1,3 milijarde dinara.
Pročitajte još:
Čisto direktni efekti poslovanja Beogradskog sajma u 2023. na poreske prihode procenjeni se na 2,2 milijarde dinara, tako da je ukupan poreski efekat njegovog poslovanja procenjen na 3,2 milijarde dinara.
U 2019. godini vrednost koju je Sajam generisao po zaposlenom bio je 44.700 evra, dok 2023. iznosila 61.350 evra. Ovo povećanje ukazuje na poboljšanu produktivnost zaposlenih i povećanje efikasnosti poslovnih aktivnosti tokom analiziranog perioda.
SUNCE
4.6.2024 #1 AuthorOcigledan je napredak u poslovanju sajma i ne treba dozvoliti njegovo izmestanje.
Kata
4.6.2024 #2 AuthorBice i bolje
LJUBOMIR
4.6.2024 #3 AuthorNeko viče
GAGA
9.6.2024 #4 AuthorMozda bude u bolje
Ivana91
13.7.2024 #5 AuthorMozda bude bolje 😊