najbrži rast ostvario deo kompanije zadužen za veštačku inteligenciju

IBM nadmašio očekivanja o dobiti

BerzaInvesticijeNovacSvet

20.7.2023 10:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

IBM nadmašio očekivanja o dobiti IBM nadmašio očekivanja o dobiti
Američki računarski div IBM povećao je u drugom ovogodišnjem tromesečju neto dobit čak 13 odsto na 1,6 milijardi dolara u odnosu na isto tromesečje... IBM nadmašio očekivanja o dobiti

Američki računarski div IBM povećao je u drugom ovogodišnjem tromesečju neto dobit čak 13 odsto na 1,6 milijardi dolara u odnosu na isto tromesečje prošle godine, što je iznad očekivanja analitičara.

Prihodi su u istom periodu bili manji od očekivanih i pali su 0,4 odsto na 15,48 milijardi dolara, piše Mina pozivajući se na SEEbiz.

Prilagođena zarada, isključujući jednokratne troškove ili prihod, porasla je na 2,18 dolara po akciji, objavila je kompanija.

Akcije IBM-a nalaze se na nivou od oko 135 dolara po komadu, što je 4,8 odsto u odnosu na prošlogodišnju vrednost.

Finansijski direktor IBM-a Džejms Kavano (James Kavanaugh), pripisao je povećanje bruto marže kompanije profitabilnijoj kombinaciji proizvoda i inicijativama za produktivnost. Softver je najbrže rastući segment kompanije, a IBM je već u januaru najavio otpuštanje 3.900 radnih mesta.

Uprava kompanije je još jednom naglasila da do kraja godine očekuje rast prihoda između tri i pet odsto.

Softverski segment zabeležio je 6,6 milijardi dolara prodaje, sedam odsto više u odnosu na drugo tromesečje prošle godine. Softver uključuje proizvode kao što je operativni sistem Red Hat Enterprise Linux i sigurnosni softver. Najbrže rastući deo ove divizije bili su podaci i proizvodi veštačke inteligencije, koji su na godišnjem nivou dobili deset odsto.

U maju je IBM predstavio program WatsonX kao razvojni studio za kompanije za obuku, konfiguraciju i implementaciju modela mašinskog učenja. Izvršni direktor Arvind Krišna (Arvind Krishna) više puta je spomenuo važnost veštačke inteligencije.

“Usmereni smo na veštačku inteligenciju za preduzeća, koja je osmišljena za rešavanje tih prilika i poslovnih problema. Popis slučajeva korišćenja je dugačak i uključuje IT operacije, stvaranje najboljih praksi, poboljšanu automatizaciju, korisničku uslugu, proširenje ljudskih resursa, prediktivno održavanje, finansijsko predviđanje, široko otkrivanje, praćenje usklađenosti, sigurnost, prodaju, upravljanje rizicima i lanac snabdevanja”, rekao je Krišna.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...