U Srbiju se i dalje uvoze Euro 3 vozila

Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša

AutomobiliEkologijaInvesticijeIzdvajamo

25.1.2023 10:11 Autor: Julijana Vincan 45

Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša
Vlada Srbije usvojila je sredinom decembra Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a među merama i... Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša

Vlada Srbije usvojila je sredinom decembra Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a među merama i aktivnostima koje će se sprovoditi u narednom periodu u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha našli su se i finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu.

Za realizaciju planova iz ovog strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2,6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu.

Kako se navodi u Programu zaštite vazduha, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa.

Naglašeno je da finansijski podsticaji pokrivaju 35 odsto troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.

U programu je takođe objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica, uklanjanjem najstarijih vozila iz drumskog saobraćaja, koja su uglavnom u skladu sa znatno nižim standardima zaštite životne sredine.

Mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre. Cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.

2025.2026.
Putnička dizel vozila107.60016.300
Teretna dizel vozila (izuzev N3)12.8001.200
Dizel autobusi1.900400
Ukupno122.30017.900
Planirani broj vozila koja treba otpremiti u reciklažne centre

Agencija za bezbednost saobraćaja daće predlog mehanizama podrške iz javnih sredstava za otpremanje starih dizel putničkih automobila, teretnih vozila i autobusa u reciklažne centre, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo zaštite životne sredine.

Za sledeći korak, odnosno sprovođenje mehanizama podrške, nadležan je organ Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji aktivnosti Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja.

„Cilj u vezi sa EU je poboljšanje efikasnosti vozila, a dodatni efekti mere su smanjenje ukupnih emisija Srbije u cilju usaglašavanja sa Direktivom EU iz 2016. godine, kao i poboljšanje kvaliteta vazduha, kako bi se izbegla prekoračenja graničnih vrednosti za kvalitet vazduha“, navodi se u Programu zaštite vazduha.

Podsetimo, Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu. Naime, u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj gori važeća ekološka norma je Euro 5.

Takođe, u Srbiju se od upotrebljavanih vozila najviše uvoze dizelaši, a najmanje električni automobili. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.

  • DUSICA

    25.1.2023 #1 Author

    Mnogima će značiti kao pomoć da u budućnosti zamene vozila.

    Odgovori

  • Anonimni

    25.1.2023 #2 Author

    Dal treba neka doplata za drugi auto

    Odgovori

    • Klaus

      27.1.2023 #3 Author

      Nema nikakve doplate ti moraš da kupiš auto evro 6 koji košta 10 000 i da daš ovaj za 2500 znači uzmeš krntiju od 500 evra kupiš auto od 10 000 ili 9 000 ne znam cene vidi po auto oglasima novije automobile pitanje je da li ima za 10 000 da se nešto kupi i dobiješ 1000 evra od njih znači umesto 10 000 dobiješ za 9000

      Odgovori

      • Zlatko

        23.2.2023 #4 Author

        Kako dobiješ hiljadu evra od njih kad kažu dobiješ 2100 i onda kupiš euro 6

        Odgovori

  • GOCA BG

    25.1.2023 #5 Author

    Sve je to lepo,samo sto malo ljudi moze da kupi bolji auto…

    Odgovori

    • Nesa

      27.1.2023 #6 Author

      Svaka cas ja imam stari automobil i trebala bi mi pomoc od 70% a ne 35%kao sto daju

      Odgovori

  • Jovana24

    25.1.2023 #7 Author

    Da, ma odmah ce to ici sve.

    Odgovori

  • Anna

    25.1.2023 #8 Author

    Pomoć za prelazak na ekološki prihvatljiva vozila je veoma privlačna i verujem da će se prijaviti veliki broj građana

    Odgovori

    • Klaus

      27.1.2023 #9 Author

      Ako imaš 10 000 u džepu ti se prijavi 1000 ćeš da uštediš

      Odgovori

      • Zlatko

        23.2.2023 #10 Author

        Kako hiljadu kad su napisali 2100

        Odgovori

    • Dak

      27.1.2023 #11 Author

      Ta „ekološki prihvatljiva vozila“ su jako skupa kao i njihovo održavanje tako da, nije to za prosečan džep gradjana „ekonimskog tigra“ Srbije

      Odgovori

  • Dule

    26.1.2023 #12 Author

    Prvo ste dozvoljavali uvoz evropskih krševa, a sada mi plaćamo reciklažu.

    Odgovori

  • Ivica

    26.1.2023 #14 Author

    Super samo treba napraviti letke otpremiti ih po tehnickim centrima da svako moze biti informisan ali deteljnije dali se dobija to samo za kupovinu novog vozila ili polovnog novijeg auto placevima.velika je razlika izmedju novog ili novijeg.

    Odgovori

    • Klaus

      27.1.2023 #15 Author

      I da je polovno koliko koštaju polovnjaci evro 6

      Odgovori

    • Uki

      27.1.2023 #16 Author

      Gluposti,propaganda…opet ċe biti stimulisani oni koji vec imaju para, dok ċe za sirotinju to biti samo san ,obzirom da automobili sa euro 6 koštaju preko 10.000 eura. Kome li padaju na pamet ovakve debilne udeje. Samo zamene ključ za ķljuč ,ili subvencija za stare automobile registrovane najmanje 8000 eura, onda može da se razgovara.

      Odgovori

      • Stojko

        27.1.2023 #17 Author

        Sram ih bilo bitange opet na teret naroda sebi daju subvencije, zasto tu nema benzinaca i kada se toliko brinu zasto se lozi mazut i zasto nas truju sa neba avionima. Kako radili tako im dragi Bog platio svima.

        Odgovori

  • TATJANA

    26.1.2023 #18 Author

    Ne zna se ko pije ko plaća a sve iz dzepa potrosaca

    Odgovori

  • Dragan

    26.1.2023 #19 Author

    Zagadjen je vazduh ne zbog starih auta,vec od raznih firmi koji se bave onime,sto evropa nece.Ne pravite nas ludima,dosta vise laganja,mi smo mala drzava,sa najmanje automobila u evropi.Koliko je skupo gorivo,mesecno ne predjem ni 1000 km,a sa teh.pregledom,registracija 42.000,pa jer to normalno?!

    Odgovori

    • Klaus

      27.1.2023 #20 Author

      Zagađen je iz otrova koji se bacaju iz aviona kod mene nema ni fabrika ni automobila pa je mnogo puta više zagađenije nego u boru preko 200 onih njihovih mernih jedinica pre ovog prskanja je bilo u boru najviše 100 a kod mene 20

      Odgovori

  • Kako

    26.1.2023 #21 Author

    Bas me zanima kako ce neko ko je iz finansijskih razloga bio prinudjen da vozi auto star 30 godina, da izdvoji minimum 15 000e, da bi uz drzavnu pomoc od 2100e kupio neki najjeftiniji nov auto?

    Odgovori

  • perhan

    26.1.2023 #22 Author

    Opa, kupim dizel krsinu za 300e, dam na reciklazu, dobijem 2100e za novija kola. Uzmem neki mali benzinac i prodam ga za 2100e. Profit 1800e. Opa! 😀

    Odgovori

  • Gile

    27.1.2023 #23 Author

    Kao i obično pomoć uvek dobijaju oni koji imaju oni koji nemaju i dalje će da voze skupe polovnjaka za koje sami izdvajaju od svojih usta

    Odgovori

  • Niki

    27.1.2023 #24 Author

    Od toga nema ništa, biće neke simbolike, da se zapadu zamažu oči, država prihoduje od akciza na gorivo, koje stari motori troše ohoho, struje nemamo ni za sijalice, a kamoli za vožnju

    Odgovori

    • Goran

      5.2.2023 #25 Author

      Da li neko od tih pametnih sto izmisljaju ovakve „subvencije“ razmislja kakav ce to uticaj imati na cene polovnih automobila? Cim pocne primena ovoga cene iole novijih automobila ce da odu u nebesa a i sada su vec blizu toga.

      Odgovori

  • Deki

    27.1.2023 #26 Author

    Kome da se obratim za zamenu starog dizelaša

    Odgovori

  • Ivan

    27.1.2023 #29 Author

    Hoću da prodam auto euro 3 dizel i da kupim motor?

    Odgovori

  • Vlado

    27.1.2023 #30 Author

    Automobili u gradovima zagadjuju izmedju 3 i 5%. Leti je vazduh prihvatljvog kvaliteta i u Beogradu. Nece nista postoci sa ovom merom. Problem je sto ljudi loze. Jedna neizolovana kuca trosi dnevno oko 100kg uglja ili drva, a mozda 3 litara goriva za auto. Izduvni gasovi iz auta su koliko toliko filtrirani i imaju bolje sagorevanje nego drva ili ugalj koje se trosi 30 puta vise. Grejanje na gas, izolacija, solarni paneli ce smanjtiti 80% zagadjenje, dok elektricni automobili ce smanjiti 3%.

    Odgovori

  • Ivan

    27.1.2023 #32 Author

    Čoveče, za Ukrainu će morati da smisle auto koji ide na kiseonik… Da bi smanjili kolicinu otrovnih gasova…

    Odgovori

  • Srbin

    27.1.2023 #33 Author

    Pa kada bude Drzava dala plate 5000 e a da ne dizu cene narod bi kupovao a ovako ko bude imso vozice a ko ne motace biciklu

    Odgovori

  • Vlada 70

    27.1.2023 #34 Author

    Voziću i dalje svog dizel pežoa 405 jer drumski saobraćaj ulestvuje u zagadjenje samo 10%, znači kontrilišite kvalitet uglja koji se prodaje na tržištu,.TENT i gradske toplane da ugradjuju prečišćivače.
    Tako da moj matorac ostaje u životu dok može da se kreće a bogme sada se itekako kreće.
    Zato sedi 1 za ovu ideju!

    Odgovori

  • Dejan

    28.1.2023 #35 Author

    Da daju 50% od cene novijeg vozila da se covek prijavi ovako tesko. Nemaju ljudi toliko para.

    Odgovori

  • Mačak

    28.1.2023 #36 Author

    Ko ima love da kupi noviji auto to je već uradio ili će iako ima , dobiti i pomoć.
    Sirotinja skupi malo odavde malo od keš kredita od 2 do 3 000 eura i kupi kršinu . Tako da 70% građana neće ni da oseti pomoć.

    Odgovori

  • Dule

    28.1.2023 #37 Author

    Pošteno bi bilo da ko poseduje starog dizelaša minimum 8 godina registrovanog u voznom stanju,dobije od države nov auto u rangu tog. Tada bi ovo sve imalo efekta

    Odgovori

  • Anonimni

    30.1.2023 #38 Author

    Za 2.100 evra će prodavci podići cene polovnjacima i od subvencije ništa ne osta

    Odgovori

  • Emilija

    30.1.2023 #39 Author

    Dibro su se setili kakvi se sve stari automobili voze ovde

    Odgovori

  • Željko

    30.1.2023 #40 Author

    Lepa je to zamisao ali i to će biti za one koji su spremili po 5 loših auta i uzeće novac i kupiti odlično vozilo za džabe . Umesto da u registru vlasnia vozila poslati upitnik i predložiti 50% za vozila od 20 godina i srazmerno…a ovako će biti zloupotreba…naša posla.

    Odgovori

  • Željko

    15.3.2023 #41 Author

    Da li auto koje ide u zamenu mora biti registrovano i u voznom stanju kao što je bilo kad su se auta menjala za fiatove automobile.

    Odgovori

  • Vale

    22.4.2023 #42 Author

    Sama ideja je vrlo lepa, da bi se ocuvala priroda

    Odgovori

  • Rale

    17.12.2023 #43 Author

    Da li moze vise starih dizela za jedan novi?

    Odgovori

  • MASVIDAL

    24.12.2023 #44 Author

    Bravo.

    Odgovori

  • HEPO

    24.3.2024 #45 Author

    Pa toliko mi i kosta auto

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...