Uprkos snažnom rastu kompanije Novo Nordisk

Lego i dalje najvredniji brend u Danskoj

EUNovac

12.6.2024 18:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Lego i dalje najvredniji brend u Danskoj Lego i dalje najvredniji brend u Danskoj
Danska kompanija Lego dugo je bila najvredniji brend u zemlji, ali njenu poziciju sada ugrožava kompanija Novo Nordisk, čiji su tretmani za mršavljenje postali... Lego i dalje najvredniji brend u Danskoj

Danska kompanija Lego dugo je bila najvredniji brend u zemlji, ali njenu poziciju sada ugrožava kompanija Novo Nordisk, čiji su tretmani za mršavljenje postali globalni pop-kulturni fenomen.

Lego je zadržao prvo mesto u Danskoj devetu uzastopnu godinu, prema rangiranju brendova za 2024. koje je objavio Brand Finance. Iako je vrednost Lego brenda porasla samo za tri odsto u protekloj godini, dostigavši oko osam milijardi dolara, vrednost brenda Novo Nordisk ojačala je za 59 procenata na 5,1 milijardu dolara, prenosi Bloomberg.

„Ako Novo Nordisk uspešno upravlja svojim brendom i zadovolji potražnju za svojim proizvodima, mogao bi prestići Lego u rangiranju za 2025. godinu“, navedeno je u saopštenju konsultantske kuće Brand Finance.

Novo Nordisk postao je najvrednija kompanija u Evropi po tržišnoj vrednosti, zahvaljujući snažnoj prodaji svojih lekova Ozempic i Wegovy. Kompanija je toliko porasla da njen uspeh ima merljiv uticaj na makroekonomski nivo Danske, utičući na kamatne stope, valutu i nivo zaposlenosti.

U 2023. godini, ekonomija Danske porasla je za 1,9 procenata, ali bi stagnirala bez rasta koji je ostvario Novo Nordisk. Dve danske kompanije i dalje su značajno ispod vrednosti komapnije Apple, koja je najvrednija u svetu sa 517 milijardi dolara.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.