prihodi kompanije opadaju, konkurencija sve jača

Mask u iznenadnoj poseti Kini tražio podršku za Teslu

Novac

29.4.2024 09:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Mask u iznenadnoj poseti Kini tražio podršku za Teslu Mask u iznenadnoj poseti Kini tražio podršku za Teslu
Čini se da je iznenadna poseta Ilona Maska (Elon Musk) Kini odmah isplatila dividende, jer je njegova kompanija Teala otklonila dve ključne prepreke za... Mask u iznenadnoj poseti Kini tražio podršku za Teslu

Čini se da je iznenadna poseta Ilona Maska (Elon Musk) Kini odmah isplatila dividende, jer je njegova kompanija Teala otklonila dve ključne prepreke za uvođenje svog sistema pomoći vozačima na najveće svetsko tržište automobila.

Američki proizvođač električnih automobila udružiće se sa kineskim tehnološkim gigantom Baidu za funkcije mapiranja i navigacije kako bi primenio ono što naziva potpuno samostalnom vožnjom. Kako izveštava Bloomberg na osnovu izjava insajdera, Tesla je takođe rešila ključne zahteve za bezbednost i privatnost podataka u Kini.

Ovi potezi dolaze nakon što je Mask u nedelju nenajavljeno otputovao u Kinu, tražeći odobrenje za tamošnjih vlasti za lansiranje softvera za pomoć vozačima na putu, koji bi mogao pomoći da se zaustavi pad prihoda započet prošle godine. Dok softverski paket zahteva stalan nadzor i ne čini Tesline automobile autonomnim, kompanija u SAD naplaćuje 8.000 dolara za direktnu kupovinu softvera, ili 99 dolara mesečno za pretplatu.

Mask se u nedelju sastao sa kineskim premijerom Li Ćjangom, koji je kao sekretar Komunističke partije Kine u Šangaju pomogao kompaniji da uspostavi ono što je sada njena najveća fabrika na svetu.

Iako je Tesla u početku uživala u kineskoj dobrodošlici, njeno bogatstvo je u poslednje vreme izbledelo jer se suočava sa sve jačom konkurencijom domaćih proizvođača električnih vozila kao što su BYD i Li Auto. Teslin udeo na kineskom automobilskom tržištu se smanjio na oko 6,7 odsto u četvrtom kvartalu 2023. godine, sa 10,5 odsto u prvom kvartalu prošle godine, prema proračunima Bloomberga zasnovanim na podacima Kineskog udruženja putničkih automobila.

Napredni sistemi za pomoć vozačima postaju sve češći u Kini, a mnogi lokalni igrači, uključujući Xpeng, Xiaomi ili Huawei Technologies, koriste takve funkcije kao prodajnu referencu za vozila.

Takođe se dogodio prvi međugodišnji kvartalni pad prihoda od 2020. godine, pošto je Tesla prodala manje automobila čak i nakon smanjenja cena. Kompanija smanjuje broj zaposlenih za najmanje 10 odsto i želi da ubrza proizvodnju novih modela, uključujući jeftinija vozila, koja bi mogla biti spremna za tržište do početka 2025. godine.

Iako bi dobijanje zelenog svetla za softverski paket u Kini moglo pomoći Tesli da povrati izgubljeno tlo, ovaj sistem se pokazao problematičnim u SAD. Najviši američki regulator za auto-bezbednost upravo je otvorio istragu o kompanijinom manje sveobuhvatnom softverskom sistemu auto-pilota, navodeći 20 sudara koji su se dogodili od decembra u kojima su učestvovala vozila koja su dobila ažuriranje softvera putem bežične mreže.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.