Od ariljske maline do zlatarskog sira
AgrobiznisBiznisNovacPoslovanjePreduzetnik
24.4.2022 15:31 Autor: Stanislav Stanišić 8
„Tradicionalni proizvodi su deo našeg gastronomskog i kulturnog nasleđa i identiteta. Vremenom ti proizvodi steknu reputaciju koja je neodvojivo vezana za mesto njihove proizvodnje. To je razlog zašto ih štitimo, da se zna odakle su“, kažu za Biznis.rs iz organizacije Original Srbija.
Oznaka geografskog porekla povezuje upravo mesta, ljude i proizvod.
Original Srbija je koncipiran kao platforma za saradnju i zajedničku promociju proizvoda sa poreklom, i za unapređenje položaja i uslova rada proizvođača tradicionalnih proizvoda u Srbiji, što je do sada potvrđeno učešćem na sajmovima, manifestacijama, promotivnim aktivnostima i informisanjem kroz zajednički veb sajt.
Za razliku od upotrebe imena preduzeća, kompanije ili robne marke, oznaka geografskog porekla je kolektivno vlasništvo proizvođača kojom se garantuje da su specifičnost i kvalitet proizvoda nastali u spoju prirodnih resursa (klime, zemljišta, posebne rase, sorte…) i tradicije, znanja i veština koje se prenose s kolena na koleno.
Specifični prirodni resursi, znanje i veštine proizvođača utiču da njihovi proizvodi dobiju specifičan kvalitet koji se razlikuje od sličnih. Taj prepoznatljiv kvalitet zaslužan je za reputaciju proizvoda u svesti potrošača.
Kvalitet i osobine proizvoda, kao i specifičan način proizvodnje koji utiče na taj kvalitet, definisani su u elaboratu proizvoda koji proizvođači moraju da ispoštuju kako bi mogli da koriste oznaku geografskog porekla.
Savez Original Srbija okuplja pojedince, udruženja poljoprivrednika, zadruge i preduzeća, koji u svom asortimanu imaju neke od proizvoda koji nose oznaku geografskog porekla. Trenutno je 11 proizvoda zaslužilo ovu etiketu – ariljska malina, begečka šargarepa, đerdapski med, fruškogorski lipov med, futoški kupus, kačerski med, petrovska klobasa, sremski kulen, vrbički beli luk, leskovački ajvar i zlatarski sir. Međutim, da bi se dobio kvalitet ne mogu se proizvesti velike količine.
„Ako to znamo, pomenuti problem i dilema kvalitet/kvantitet nije prepreka već šansa za veći razvoj tradicionalnih proizvoda i malih proizvođača. Prepreka u razvoju tradicionalnih proizvoda, a naročito proizvoda sa geografskim poreklom, ne leži u uvođenju mehanizacije i promeni recepture, već u udruživanju ljudi specifičnog podneblja, svesti ljudi o kolektivnom vlasništvu i želje za zajedničkim uspehom“, navodi Original Srbija.
Pročitajte još:
Original Srbija je Udruženje koje je osnovano 2015. godine, kao savez više različitih udruženja koja su prepoznala potrebu da zajedno krenu u borbu za iste interese, očuvanje tradicionalnih i proizvoda sa oznakom geografskog porekla. Ova oznaka garantuje da su specifičnost proizvoda i kvalitet nastali u spoju prirodnih odlika, umeća i tradicije.
Članice Saveza su pojedinci, udruženja poljoprivrednika, zadruge i preduzeća koji u svom asortimanu proizvode neki od proizvoda sa poreklom. U Savezu se čuva gastronomsko nasleđe, osnažuju i podižu nove generacije proizvođača za zdrave proizvode, održivu i isplativu proizvodnju.
SNEZANA
24.4.2022 #1 AuthorTradicija je najbitnija.
SNEZANA
24.4.2022 #2 AuthorTradicija je najbitnija 👏
SANJA
24.4.2022 #3 AuthorNa svetskoi listi imamo tipa jedno jelo koje je svetski poznato ali nasa ta tradicionalna jela stvarno trebaju da se probaju
IVAN
24.4.2022 #4 AuthorBrend
Milovan94
24.4.2022 #5 AuthorImamo mi dosta naših brendova.
DANIJELA
24.4.2022 #6 AuthorTo je nesto sto nas uzdvaja i po cemu smo prepoznatljivi.
LUKA
24.4.2022 #7 AuthorTradicija
GOCA BG
25.4.2022 #8 AuthorTradicija svakako…