kvartalna dobit porasla oko 20 odsto

Odličan prvi kvartal Atlantic Grupe

NovacRegionSrbija

25.4.2024 11:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Odličan prvi kvartal Atlantic Grupe Odličan prvi kvartal Atlantic Grupe
Atlantic Grupa je u prvom tromesečju 2024. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 236,6 miliona evra, što u odnosu na isti period... Odličan prvi kvartal Atlantic Grupe

Atlantic Grupa je u prvom tromesečju 2024. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 236,6 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,8 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je za 20,3 odsto na 25,2 miliona evra, dok je neto dobit porasla 3,2 odsto i iznosi 9,9 miliona evra.

“Odlični prodajni rezultati na početku godine omogućili su snažan rast profitabilnosti uprkos značajnom rastu cene kakaoa i sirove kafe i logističkim izazovima koji još uvek traju, kao i rastu ulaganja u ljude i marketing. Zaključenjem akvizicije Strauss Adriatica potvrdili smo strateško određenje Atlantic Grupe ka jačanju našeg osnovnog poslovanja, konkretno rastu kategorije kafe i jačanje konkurentnosti regionalne industrije i lokalnih brendova”, piše u zvaničnom saopštenju kompanije.  

U njemu se dodaje da Atlantic Grupa nastavlja sa značajnim kapitalnim ulaganjima, kao i inovacijama u proizvodnom portfoliju, među kojima se ističe lansiranje Argetinog bezmesnog asortimana.

“Uprkos izazovnom geopolitičkom i makroekonomskom okruženju, ostajemo uvereni da ćemo nastaviti s rastom poslovanja, na održiv način“, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski (Emil Tedeschi). 

Od izdvojenih poslovnih segmenata najveći rast ostvarila su pića (16,0 odsto), apotekarsko poslovanje (11,8 odsto) i kafa (9,4 odsto).

Kafa kao najveća pojedinačna kategorija učestvuje u ukupnom prihodu s 20,1 odsto.

U distribuciji prednjače Severna Makedonija s rastom od 11,6 odsto, sledi Hrvatska s rastom od 10,6 odsto i Srbija s rastom od 9,0 odsto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe sopstveni brendovi čine 61,9 odsto, apotekarsko poslovanje 9,5 odsto, dok principalski brendovi učestvuju sa 28,6 odsto prihoda od prodaje.

Atlantic Grupa je 1. marta zaključila preuzimanje Strauss Adriatica, vlasnika srpskih brendova kafe Doncafe i C kafa, a koji se ovom akvizicijom pridružuju regionalnim liderima Grand kafi i Barcaffeu. Atlantic je preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda i 220 zaposlenih, a transakciju je prethodno uslovno odobrila Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...