Više od trećine kupaca bitcoina nema pojma o kriptovalutama
6.3.2021 10:25 Autor: Marko Miladinović
Budući da je kretanje cene bitcoina i njegovo dostizanje novih rekordnih vrednosti i dalje među glavnim vestima brojnih medijskih kuća, ova kriptovaluta svakog dana privlači sve više investitora. Međutim, kripto-početnici ne istražuju mnogo pre nego što se upuste u rudarenje ili investiranje u bitcoin, otkriva nedavno istraživanje belgijske softverske kompanije Cardify.
Podaci prikupljeni od 750 investitora u anketi sprovedenoj od 5. do 12. februara – u periodu tokom kojeg se cena jednog bitcoina popela sa 37.000 na 47.000 dolara – pokazuju da samo 16,9 odsto investitora koji su kupili ovaj digitalni token “u potpunosti razume“ vrednost i potencijal kriptovaluta, dok 33,5 odsto kupaca ili ne zna ništa o ovoj oblasti ili je nivo njihovog znanja “tek u povoju“, prenosi CNBC.
Anketa otkriva da više od 40 procenata svih kripto kupovina dolazi od novih investitora. Tome je delimično doprineo rastući trend prihvatanja bitcoina kao sredstva plaćanja. U protekla dva meseca i PayPal i fintech kompanija Sqare dodali su ga na svoje platforme za online plaćanja.
Ovi rezultati takođe pokazuju da je mnoge nove investitore na akciju podstakao strah da ne propuste priliku da zarade. Više od trećine ispitanika istraživalo je digitalne valute manje od mesec dana pre kupovine, a svaki četvrti kupac je rekao da se u to upustio u nadi da će u kratkom roku profitirati.
Obim ulaganja u kriptovalute je u januaru ove godine bio 23 puta veći nego u istom periodu 2019. godine, navodi Cardify, pri čemu je prosečan pojedinačni iznos kupovine porastao do 1.212 dolara, u odnosu na samo 432 dolara u istom mešecu 2020.
Ali nije samo meteorski uspon bitkoina privukao nove investitore u kripto sferu, već su u tome određenu ulogu imali i pozitivni komentari javnih ličnosti.
Od 750 anketiranih investitora, nešto manje od 180 je reklo da pozitivnije gledaju na dogecoin i da je sada veća verovatnoća da će u njega uložiti svoj novac zahvaljujući mnogobrojnim tvitovima izvršnog direktora kompanije Tesla, Ilona Maska (Elon Musk) i njegovih sad već 48 miliona pratilaca.
Investitori, ipak, još uvek nemaju potpuno poverenje u kripto. Više od polovine anketiranih saglasno je u odgovoru da im je najveća briga gubitak novca zbog izrazite volatilnosti cena virtuelnih valuta, zaključuje se u izveštaju Cardify.