Elektronska prijava biće jedini način osnivanja preduzeća u Srbiji
AnalizaMoja firmaPoslovanjePreduzetnikU fokusu
24.1.2022 11:58 Autor: Ljiljana Begović 20
Ukoliko ste planirali da otvorite društvo sa ograničenom odgovornošću (d.o.o.) i iskoristite olakšice za kvalifikovano novozaposleno lice, sve to sada možete učiniti online bez odlaska na šaltere.
Takođe, nakon otvaranja firme u radni odnos se možete prijaviti preko interneta, opet bez izlaska iz kuće. Sve zakonske procedure koje je potrebno obaviti nakon otvaranja d.o.o. mogu se obaviti online.
E-registracija osnivanja preduzetnika uvedena je 1. januara 2018. godine, a prema podacima Agencije za privredne registre (APR) sve više privrednika koristi mogućnost lakše i jeftinije registracije.
“Od 17. oktobra 2018. godine uvedena je elektronska prijava osnivanja društva sa ograničenom odgovornošću (jednočlano društvo), a od 28. juna 2019. godine i za višečlani d.o.o. U ukupnom broju privrednih subjekata osnovanih tokom 2020. godine broj korisnika ovog servisa je udvostručen u vreme vanrednog stanja koje je proglašeno zbog pojave pandemije korona virusa”, kažu iz APR-a.
U toku 2021. godine usvojene su izmene i dopune Zakona o privrednim društvima i Zakona o postupku registracije u Agenciji za privredne registre, kako bi se ispunio pravni okvir za omogućavanje elektronskog podnošenja registracionih prijava osnivanja za sve pravne forme privrednih društava, kao i za registraciju promena i brisanje iz Registra privrednih subjekata.
“Agencija očekuje da će privredni subjekti prihvatiti elektronsku prijavu kao najefikasniji, jeftiniji i najlakši način podnošenja zahteva za registraciju kada budu omogućene i sve ostale elektronske prijave (prijava prekida obavljanja delatnosti preduzetnika, promene podataka…), što se planira za drugu polovinu 2022. godine”, ističu naši sagovornici.
„Do uvođenja potpune elektronske registracije kao isključivog načina osnivanja privrednim subjektima je ostalo više od godinu dana, što je dovoljan period da se građani pripreme i prilagode novom sistemu rada u Registru privrednih subjekata, koji će se odvijati u potpuno digitalnom okruženju“, naglašavaju iz APR-a.
Kako bi se pripremili za punu implementaciju elektronske registracije građani treba da pribave kvalifikovani elektronski sertifikat za elektronsko potpisivanje izdat od sertifikacionog tela u Republici Srbiji, instaliran čitač i instaliranu NEXU aplikaciju APR-a za elektronsko potpisivanje bilo kojom vrstom kvalifikovanog elektronskog sertifikata i bilo koju platnu karticu za plaćanje naknade za uslugu eRegistracije osnivanja.
Procedura registracije jednočlanog d.o.o.
Da bi registrovali društvo sa ograničenom odgovornošću vlasnici moraju da poseduju kvalifikovani elektronski sertifikat. Takođe, obavezna je registracija u Agenciji za privredne registre (APR), kao i otvaranje tekućeg računa. Pri otvaranju d.o.o. neophodno je obaviti upis u evidenciju stvarnih vlasnika kod APR-a, kao i prijava poreskoj upravi.
Osim toga, u skladu sa novim propisima privredni subjekti će morati da imaju registrovanu adresu za prijem elektronske pošte u APR-u ili da se registruju kao korisnici usluge elektronske uprave, kako bi rešenje o registraciji osnivanja moglo da im se uruči putem Jedinstvenog elektronskog sandučića.
Sa uvođenjem elektronske prijave osnivanja privrednih subjekata osnivačima će sa elektronskom registracijom osnivanja biti omogućeno istovremeno evidentiranje podataka o stvarnom vlasniku u Centralnoj evidenciji stvarnih vlasnika, pa će na ovaj način biti ukinut jedan korak u postupku osnivanja subjekata.
Pročitajte još:
Cene prijavljivanja elektronski i „ručno“
Ukupna naknada koja se plaća za e-registraciju d.o.o. iznosi 4.500 dinara. Sa druge strane, ukoliko se odlučite da izbegnete elektronsku registraciju potrebno je da dostavite dokaz o uplati naknade za registraciju u visini od 4.900 dinara, kao i dokaz o uplati naknade za registraciju i objavljivanje osnivačkog akta u visini od 1.000 dinara.
Preduzetnici koji se odluče za takozvano „papirno osinivanje“ plaćaju taksu od 1.500 dinara, dok je za elektronsko prijavljivanje 1.000 dinara.
LJUBIŠA
24.1.2022 #1 AuthorAko se ne prijavi elektronski, nego za papir-potpis plaćaju penale? To je onda otimačina.
SNEZANA
24.1.2022 #2 AuthorSlazem se.
MAJA
24.1.2022 #3 AuthorI treba tako da sw ne obijaju pragovi
Mateja
24.1.2022 #4 AuthorOdlično… Pošto je opšte poznato da naši elektronski sistemi funkcionišu kao podmazani…
MADMAX
24.1.2022 #5 AuthorSamo još u praksi da funkcioniše.
Lelica
24.1.2022 #6 AuthorTo je odlicna zamisao,samo sto kod nas sve to teze ide.
Milovan94
24.1.2022 #7 AuthorBaš lepe vesti za buduće preduzetnike
VILENJAK
24.1.2022 #8 AuthorŠto nije tako loše…a i jednostavnije je..
LEPOSAVA
24.1.2022 #9 AuthorOpaaaa….pa to ce biti super ako zazivi😉
TATJANA
24.1.2022 #10 AuthorSuper
LUKA
24.1.2022 #11 AuthorOdlicna ideja
ZVE84
24.1.2022 #12 AuthorMešaće se tu babe i žabe, padaće sistemi, biće veselo ..
DANA
24.1.2022 #13 AuthorFT1PZ🤣😁😀
GOCA BG
24.1.2022 #14 AuthorDa vidimo raealizaciju…
STRAHINJA
24.1.2022 #15 AuthorI ovo najavljuju prethodnih 15 godina…
BRANA19
25.1.2022 #16 AuthorOvo je super i olakšavajuće…
BOLEK
25.1.2022 #17 AuthorLepa vest!!
SANJA
25.1.2022 #18 AuthorNema vise da ti fali papir
MAJA
25.1.2022 #19 Author👍
Nada
25.1.2022 #20 AuthorNe razumem ovaj deo oko plaćanja. Plaća se karticom, ako fizičko lice ima samo debitnu karticu svog tekućeg da li je to ok ili ne? I ako kasnije imamo promenu u okviru preduzetničke radnje ili privrednog društva a nemamo karticu za poslovni račun nećemo moći da platimo sa poslovnog računa? Zašto nisu stavili opciju da se može platiti elektronski jer većina ima elektronsko plaćanje.