Kako je osmišljen i razvijen FitPass biznis

Kartice koje su promenile način treniranja u Beogradu

Firme u fokusuLifestylePoslovanjePreduzetnikU fokusuZdravlje

9.11.2021 10:31 Autor: Julijana Vincan

Kartice koje su promenile način treniranja u Beogradu Kartice koje su promenile način treniranja u Beogradu
Osnivač FitPass-a Ognjen Radić, sa svojim partnerom iz Poljske, uspeo je da prepozna rastući trend fitnes industrije i započne projekat koji je danas široj... Kartice koje su promenile način treniranja u Beogradu

Osnivač FitPass-a Ognjen Radić, sa svojim partnerom iz Poljske, uspeo je da prepozna rastući trend fitnes industrije i započne projekat koji je danas široj javnosti poznat kao FitPass. Na osnovu istraživanja na poljskom tržištu, gde je postojala slična namera za uvezivanje sportskih objekata, ideja je prilagođena i preneta u Beograd, gde je pretvorena u sistem koji sada postoji.

„Naša biznis ideja je vrlo jednostavna – imate jednu univerzalnu članarinu sa kojom možete da posetite više od 650 objekata i isprobate više od 70 disciplina širom Srbije. Ono na čemu se zasniva naša ideja jeste zdravije društvo. Možda nam niko nije dao tu titulu, ali smo jedan od vodećih entiteta koji je najviše uradio za promovisanje fizičke aktivnosti u Srbiji. Konstantno radimo na tome i smatramo da fizička aktivnost treba da bude pristupačna svima, pa tako sa samo jednom članarinom možete da trenirate u više od 30 gradova širom Srbije i da se ne ograničavate jednim sportskim objektom“, objašnjavaju za Biznis.rs u kompaniji FitPass.

Kako kažu, posebno obraćaju pažnju na one koji zbog radnog vremena i svakodnevnih obaveza ne nalaze vreme za fizičku aktivnost.

„Zbog toga stalno nastojimo da ukinemo izgovore i da ponuda obuhvati sve njihove potrebe. Kompanije su naši glavni klijenti i mi smo sa tom idejom i krenuli. Na početku nije bilo u planu da radimo na paketima za privatne korisnike. Međutim, oni su izuzetno dobra reklama i dosta ih ima. Moguće je da će nas optimizacija posla odvesti do ukidanja privatnih paketa, budući da je saradnja sa kompanijama efikasnija, ali smo odlučili da još nije vreme za taj korak. Trenutno poslujemo na pet inostranih tržišta“, ističu naši sagovornici.

Prema njihovim rečima, početno ulaganje uključuje uređaje koji stoje po teretanama, razvoj sistema, plate prodavaca, plate programera i rentiranje prostora.

Foto: FitPass

„U startu smo imali 45 zaposlenih – to je 45 plata. Sada smo optimizovali biznis, dok se troškovi preusmeravaju na neka nova inovativna rešenja. Biznis plan je od početka ostao isti, pratimo svetske trendove i shodno tome okrećemo poslovanje. Ideja je svakako da konstantno izlazimo na nova tržišta. Inicijalna ulaganja i finansiranje su definitivno bili primarna velika prepreka. Najveći investicioni fond za internet tehnologije na svetu, Rocket internet, omogućio nam je jedan deo sredstava. U ovom poslu je vrlo bitno i da poznajete ’prave ljude’“, naglasili su iz FitPass-a.

Bilo je, ističu oni, više situacija gde se rukovodstvo dvoumilo da li da nastavlja dalje.

„Međutim, jedna telekomunikaciona kompanija je, kada smo razmišljali šta da radimo, baš te nedelje potpisala ugovor i omogućila njihovim zaposlenima korišćenje FitPass kartica, i na taj način pomogla da nastavimo dalje. Sve nakon toga je išlo uzlaznom putanjom. Mi u Srbiji nemamo direktnu konkurenciju u pravom smislu te reči. Možda smo na samom početku mogli neke od teretana da zovemo konkurencijom. Sada umesto konkurentskog negujemo partnerski odnos“, otkrivaju naši sagovornici.

Ima nekih teretana koje još nisu deo sistema i koje verovatno nikada neće ni biti, jer ih, kako kažu, možda vide kao ’neku vrstu pretnje’.

„Ipak, pravog rivala više nemamo. I da se pojavi, a to je uvek opcija, neće imati nikakvog specijalnog uticaja na nas. U regionu je to drugačije, neke vrste konkurencije postoje u Rumuniji, Bugarskoj i Mađarskoj. Nijedan početak nije lak, ali sa pravim timom i ljudima, moguće je zaobići prepeke. Najbitnije je pratiti trendove i to je nešto što je u našem poslu konstantan izazov. To podrazumeva i prodaju, softverski deo, kao i marketing. Situacija sa korona virusom, koja nažalost i dalje traje, promenila je poglede na poslovanje, izmenila navike ljudi, svest o zdravlju, i tome smo morali da se prilagodimo i nađemo način da naša ponuda ostane na najvišem nivou“, ističu iz FitPass-a.

Ono na čemu su, kako dodaju, vredno radili protekle godine, jeste aplikacija koja će upotpuniti njihovu ponudu, i korisnicima dati mogućnost za vežbanjem u bilo kojim uslovima.

„S tim u vezi izgovori će biti smanjeni, samo će biti nečija odluka da neće da se bavi fizičkom aktivnošću, a ne da nema mogućnost“, zaključuju naši sagovornici.

Emergo Sport d.o.o.

BULEVAR VOJVODE BOJOVIĆA 8, 11000 Beograd-Stari Grad, Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
2.345.148,25 (2020)
Broj zaposlenih:
40 (2020)

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.