Tokom pandemije broj sastanaka se povećao za 70 odsto

Koliko zaposleni zaista utroše vremena radeći svoj posao?

LifestylePoslovanjePreduzetnikZanimljivosti

8.4.2022 08:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 12

Koliko zaposleni zaista utroše vremena radeći svoj posao? Koliko zaposleni zaista utroše vremena radeći svoj posao?
Pandemija je zauvek promenila mnoge aspekte rada, ali postoji jedna stvar koja je ostala ista – koliko vremena provodimo samo „premeštajući papire“. Službenici posvećuju... Koliko zaposleni zaista utroše vremena radeći svoj posao?

Pandemija je zauvek promenila mnoge aspekte rada, ali postoji jedna stvar koja je ostala ista – koliko vremena provodimo samo „premeštajući papire“.

Službenici posvećuju više od polovine svog dana „koordinaciji rada“, što uključuje praćenje stvari, traženje informacija i komunikaciju o poslu, prema istraživanju proizvođača poslovnog softvera Asana Inc., prenosi Telegraf Biznis.

Iako postoje regionalne razlike, Nemci posvećuju nešto manje svog dana takvim svakodnevnim zadacima nego Amerikanci – rezultati su uglavnom slični širom sveta: samo oko trećine radnog dana zaposleni provode radeći ono za šta smo, zapravo, angažovani, konstatuje se, a to se nije mnogo promenilo od 2019. godine.

Melisa Svift (Melissa Swift) iz konsultantske kompanije Mercer kaže za Bloomberg da je „radni dan postao dovoljno složen, tako da moraju da provode više vremena samo na upravljanju poslom i nizu konkurentskih prioriteta, a ne zaista baveći se poslom“.

Globalno istraživanje, sprovedeno na više od 10.600 takozvanih „radnika znanja“ – analitičara podataka, grafičkih dizajnera i sličnih – takođe je pokazalo da je količina vremena utrošenog na strategiju ili planiranje unapred, opala na devet odsto prošle godine sa 13 procenata u 2019. godini.

Foto: Unsplash.com

Kao jedan od razloga analitičari navode poteškoće u okupljanju različitih, često asinhronih timova u isto vreme. Ali, to bi takođe moglo biti zato što je mnogim kompanijama teško dugoročno predviđanje usred globalne pandemije i njenog uticaja na život u kancelariji.

Osetan je pad u strateškom radu, tj. lideri su sada više posvećeni „reagovanju“. Iako manje-više preko polovine radnog dana odlazi na „nebitne zadatke“, varijacije postoje širom sveta. Nemci, recimo, posvećuju veći deo svog dana – obavljanju stvarnog posla, nego što je to slučaj sa ostalim nacionalnostima.

S druge strane, najmanje vremena posvećuju strateškom planiranju.

Radnici u Japanu i Singapuru su, u međuvremenu, predvodili grupu sa 10 odsto svog vremena posvećenom strategiji, ali su te dve nacije takođe „potrošile“ najviše vremena na koordinaciju posla. Svift, konsultant Mercera, ističe da su kompanije pokušale da smanje količinu vremena utrošenog na koordinaciju, ali bez mnogo uspeha.

Broj sastanaka se, na primer, povećao za 70 odsto tokom pandemije, navodi njujorška agencija.

  • STRAHINJA

    8.4.2022 #1 Author

    Poslednje 2 godine i jesu bile fokusirane na odrzivost i strategiju, zato i toliko sastanaka

    Odgovori

  • Ika

    8.4.2022 #2 Author

    Samo sastanci i sastanci

    Odgovori

  • GOCA BG

    10.4.2022 #3 Author

    Smanjice se u ovoj godini,izasli smo iz kovid price…

    Odgovori

  • VERA

    11.4.2022 #5 Author

    Na kraju su bitni samo rezultati, ko kako i koliko vremena provodi dal planirajuci ili radeci posao, jeste bitno ali ne toliko.

    Odgovori

    • DUSA

      2.6.2023 #6 Author

      Bas tako svi gledaju rezultate

      Odgovori

  • TINA

    11.4.2022 #7 Author

    Sve zavisi od posla koji se obavlja

    Odgovori

  • MARE

    25.4.2022 #8 Author

    Da li se racuna i to sto sanjam posao?

    Odgovori

  • LEKI

    16.10.2022 #9 Author

    Zavisi od posla

    Odgovori

  • MARE

    30.10.2022 #10 Author

    Ko ima definiciju svog posla , sve vise zaposlenih postaje mala od palube, sto bi se reklo

    Odgovori

  • IVAN

    14.11.2022 #11 Author

    Zavisi kako kome upadne kašika u med

    Odgovori

  • MAŠA

    29.1.2023 #12 Author

    Mislim da je individualno i zavisi od posla

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.