Koliko zaposleni zaista utroše vremena radeći svoj posao?
LifestylePoslovanjePreduzetnikZanimljivosti
8.4.2022 08:24 Autor: Redakcija Biznis.rs 12
Pandemija je zauvek promenila mnoge aspekte rada, ali postoji jedna stvar koja je ostala ista – koliko vremena provodimo samo „premeštajući papire“.
Službenici posvećuju više od polovine svog dana „koordinaciji rada“, što uključuje praćenje stvari, traženje informacija i komunikaciju o poslu, prema istraživanju proizvođača poslovnog softvera Asana Inc., prenosi Telegraf Biznis.
Iako postoje regionalne razlike, Nemci posvećuju nešto manje svog dana takvim svakodnevnim zadacima nego Amerikanci – rezultati su uglavnom slični širom sveta: samo oko trećine radnog dana zaposleni provode radeći ono za šta smo, zapravo, angažovani, konstatuje se, a to se nije mnogo promenilo od 2019. godine.
Melisa Svift (Melissa Swift) iz konsultantske kompanije Mercer kaže za Bloomberg da je „radni dan postao dovoljno složen, tako da moraju da provode više vremena samo na upravljanju poslom i nizu konkurentskih prioriteta, a ne zaista baveći se poslom“.
Globalno istraživanje, sprovedeno na više od 10.600 takozvanih „radnika znanja“ – analitičara podataka, grafičkih dizajnera i sličnih – takođe je pokazalo da je količina vremena utrošenog na strategiju ili planiranje unapred, opala na devet odsto prošle godine sa 13 procenata u 2019. godini.
Kao jedan od razloga analitičari navode poteškoće u okupljanju različitih, često asinhronih timova u isto vreme. Ali, to bi takođe moglo biti zato što je mnogim kompanijama teško dugoročno predviđanje usred globalne pandemije i njenog uticaja na život u kancelariji.
Osetan je pad u strateškom radu, tj. lideri su sada više posvećeni „reagovanju“. Iako manje-više preko polovine radnog dana odlazi na „nebitne zadatke“, varijacije postoje širom sveta. Nemci, recimo, posvećuju veći deo svog dana – obavljanju stvarnog posla, nego što je to slučaj sa ostalim nacionalnostima.
S druge strane, najmanje vremena posvećuju strateškom planiranju.
Pročitajte još:
Radnici u Japanu i Singapuru su, u međuvremenu, predvodili grupu sa 10 odsto svog vremena posvećenom strategiji, ali su te dve nacije takođe „potrošile“ najviše vremena na koordinaciju posla. Svift, konsultant Mercera, ističe da su kompanije pokušale da smanje količinu vremena utrošenog na koordinaciju, ali bez mnogo uspeha.
Broj sastanaka se, na primer, povećao za 70 odsto tokom pandemije, navodi njujorška agencija.
STRAHINJA
8.4.2022 #1 AuthorPoslednje 2 godine i jesu bile fokusirane na odrzivost i strategiju, zato i toliko sastanaka
Ika
8.4.2022 #2 AuthorSamo sastanci i sastanci
GOCA BG
10.4.2022 #3 AuthorSmanjice se u ovoj godini,izasli smo iz kovid price…
DUSA
2.6.2023 #4 AuthorNe bih se slozio
VERA
11.4.2022 #5 AuthorNa kraju su bitni samo rezultati, ko kako i koliko vremena provodi dal planirajuci ili radeci posao, jeste bitno ali ne toliko.
DUSA
2.6.2023 #6 AuthorBas tako svi gledaju rezultate
TINA
11.4.2022 #7 AuthorSve zavisi od posla koji se obavlja
MARE
25.4.2022 #8 AuthorDa li se racuna i to sto sanjam posao?
LEKI
16.10.2022 #9 AuthorZavisi od posla
MARE
30.10.2022 #10 AuthorKo ima definiciju svog posla , sve vise zaposlenih postaje mala od palube, sto bi se reklo
IVAN
14.11.2022 #11 AuthorZavisi kako kome upadne kašika u med
MAŠA
29.1.2023 #12 AuthorMislim da je individualno i zavisi od posla