Novi Pravilnik o porezu na dodatu vrednost dodatno zakomplikovao primenu e-faktura
PoreziPoslovanjePreduzetnikU fokusu
26.5.2022 10:06 Autor: Ljiljana Begović 3
Primena Zakona o elektronskom fakturisanju donela je brojne probleme i nedoumice velikom broju privrednika, i to ne samo u privatnom već i u javnom sektoru.
Jedan od problema je donošenje podzakonskih akata i izmene pravilnika na početku primene zakona o e-fiskalizaciji. Novi Pravilnik o dopuni Pravilnika o porezu na dodatu vrednost donet je 20. maja.
U obrazloženju piše da je razlog za dopunu Pravilnika o porezu na dodatu vrednost problem kod izdavanja e-faktura kroz sistem elektronskih faktura (SEF) subjektu javnog sektora za promet na malo koji je evidentiran preko elektronskog fiskalnog uređaja u skladu sa propisima o fiskalizaciji.
“Dakle, suština dopune Pravilnika o PDV-u jeste da se uredi postupanje obveznika PDV-a u ovim slučajevima, kako jedan isti promet (kao i PDV obračunat na taj promet) ne bi bio evidentiran i u sistemu za upravljanje fiskalizacijom i u SEF-u“, navodi se u saopštenju.
Predsednica udruženja “Računovodstvena komora Srbije” Snežana Mitrović kaže da je novi pravilnik samo zakomplikovao već postojeće procedure, tako što umesto jednog traži da se naprave četiri koraka.
“To konkretno znači da ako, na primer, neko iz javnog sektora kupi neku robu na osnovu prava na reprezentaciju, prodavac mora da vam kuca fiskalni račun. Zatim kada se kupac vrati u preduzeće mora da napiše izjavu da želi da mu se gotovinski račun izda posebno kao e-faktura, pa se ponovo vraća u trgovinu da mu se to vrati nazad”, objašnjava Mitrović.
Ona dodaje da u tom slučaju trgovac mora da stornira račun od prethodnog dana, da napiše „refundacija“ i da onda preko sistema elektronskih faktura šalje e-fakture.
“Pre svega, trgovci za to nisu obučeni, ali to je najmanji problem. Nelogičnost je u tome što zakon o elektronskom fakturisanju kaže da obavezu izdavanja elektronske fakture nema trgovac na malo koji vrši promet u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji. Ovde je ključno to što nedostaje veza između dve baze podataka, sistema ulaznih fiskalnih računa kod Poreske uprave i ovog sistema e-faktura koji je loše urađen”, ističe Mitrović.
Naša sagovornica smatra da može doći do pada sistema jer ovih dana javni sektor ne može da plati robu u prometu na malo koju je uzeo na odloženo plaćanje.
Pročitajte još:
Predstavnici udruženja “Računovodstvena komora Srbije” i “Zaštitnik privrednika i preduzetnika Srbije” traže odlaganje primene zakona o elektronskom fakturisanju, da se sve vrati na Centralni registar dok se svi problemi ne reše i primena elektronske fiskalizacije ne uradi kako bi trebalo.
“Dakle, mi sad tražimo da fiskalni račun mora da ima uplatni račun prodavca i da on ima formu gotovinskog računa kada se da u javni sektor. Da bi javni sektor mogao da ga koristi kao gotovinski račun neophodno je da se sistem elektronskih faktura formira u Poreskoj upravi i da bude povezan sa sistemom ulaznih faktura. Tražimo tok informacija koji će omogućiti da se ovaj Pravilnik stavi van snage, jer se umesto jednog traže četiri koraka”, zaključuje predsednica udruženja “Računovodsrvena komora Srbije” Snežana Mitrović.
kaćica
26.5.2022 #1 AuthorMi hocemo sve elektronski a stari uredjaji.
IVAN
26.5.2022 #2 AuthorSve je ispalo tako konfuzno
TINA
26.5.2022 #3 AuthorTreba vremena malo za to