Obaveza primenjivanja ekoloških aspekata

Nova pravila za javne nabavke od 1. januara

Ekologija

3.1.2024 08:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 2

Nova pravila za javne nabavke od 1. januara Nova pravila za javne nabavke od 1. januara
Kancelarija za javne nabavke donela je krajem 2023. godine dva nova pravilnika čija primena počinje od 1. januara. Pravilnikom o vrstama dobara za koja... Nova pravila za javne nabavke od 1. januara

Kancelarija za javne nabavke donela je krajem 2023. godine dva nova pravilnika čija primena počinje od 1. januara.

Pravilnikom o vrstama dobara za koja su naručioci u obavezi da primenjuju ekološke aspekte u postupcima javnih nabavki predviđeno je da naručioci za određene kategorije neće više moći da koriste cenu kao jedini kriterijum pri dodeli ugovora. Na odabir ponude uticaće i skup ekoloških aspekata kao što su životni vek proizvoda, troškovi održavanja, vode i struje i reciklaže dobara kada postanu otpad.

Ekološki aspekti odnosiće se na nabavku fotokopir papira, računarske opreme (desktop računari, laptop računari i monitori), kancelarijske elektronske opreme (štampači, skeneri, multifunkcionalni uređaji i sl.), klima uređaja (standardni klima uređaji, inverter klime za grejanje i hlađenje i sl.) i sredstava za čišćenje (proizvodi za čišćenje tvrdih površina, tekstilni proizvodi za čišćenje i sl.), piše eKapija.

Udeo predmeta nabavke sa ekološkim aspektima u postupcima javnih nabavki dobara iznosi najmanje 10 odsto u odnosu na ukupan obim predmeta javne nabavke.

Pravilnik o načinu objavljivanja i vrsti podataka o ugovorima i izmenama ugovora koje naručioci objavljuju na Portalu javnih nabavki bliže uređuje način objavljivanja i vrste podataka o ugovorima zaključenim nakon sprovedenog postupka javne nabavke.

Na Portalu javnih nabavki naručilac objavljuje podatke o predmetu nabavke, osnovne podatke o ugovoru/okvirnom sporazumu/narudžbenici, podatke o privrednom subjektu, o podizvođačima, ukoliko ponuđač angažuje podizvođače, o partijama, kao i vrednost i trajanje ugovora/okvirnog sporazuma/narudžbenice i podatke o prestanku važenja ugovora/okvirnog sporazuma/narudžbenice.

“U slučaju centralizovanih javnih nabavki podatke o zaključenom okvirnom sporazumu i izmenama objavljuje telo za centralizovane javne nabavke, a podatke o svakom ugovoru zaključenom na osnovu okvirnog sporazuma evidentiraju naručioci koji zaključuju ugovore. Telo za centralizovane javne nabavke objavljuje zbirno obaveštenje o dodeli ugovora koji su zaključeni na osnovu okvirnog sporazuma i obaveštenje o izmeni okvirnog sporazuma na način propisan odredbama Zakona”, piše u pravilniku.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.