ZABRANJENO ISPROBAVANJE ODEĆE U RADNJAMA Kupovina na neviđeno stvara dodatne troškove potrošačima, kaže za Biznis.rs Zoran Nikolić

IntervjuIzdvajamoSrbijaU fokusu

16.5.2020 09:03 Autor: Marija Jovanović 5

ZABRANJENO ISPROBAVANJE ODEĆE U RADNJAMA Kupovina na neviđeno stvara dodatne troškove potrošačima, kaže za Biznis.rs Zoran Nikolić ZABRANJENO ISPROBAVANJE ODEĆE U RADNJAMA Kupovina na neviđeno stvara dodatne troškove potrošačima, kaže za Biznis.rs Zoran Nikolić
Nakon ukidanja vanrednog stanja zbog pandemije korona virusa, popuštanja mera i otvaranja velikih tržnih centara nameće se pitanje ko i na koji način štiti... ZABRANJENO ISPROBAVANJE ODEĆE U RADNJAMA Kupovina na neviđeno stvara dodatne troškove potrošačima, kaže za Biznis.rs Zoran Nikolić

Nakon ukidanja vanrednog stanja zbog pandemije korona virusa, popuštanja mera i otvaranja velikih tržnih centara nameće se pitanje ko i na koji način štiti potrošače u Srbiji. I dok se u nekim prodavnicama garderoba najnormalnije kupuje, u pojedinim radnjama zabranjen je pristup kabinama za isprobavanje odeće, a kupci modele kupuju “na neviđeno”, odnosno bez prethodne probe, ali im je dozvoljeno da istu vrate ukoliko im ne odgovara.

Zabrana probanja odeće deo je obavezujućih preporuka zvaničnih organa Republike Srbije, ali zaista nisu jasni parametri koji utiču na ovu odluku. Kada potrošač isproba odeću kod svoje kuće, može da je vrati u slučaju da mu ne odgovara. Trgovac, verujemo, taj komad mora da dezinfikuje na propisan način i da ga nakon toga vrati u prodaju”, kaže za Biznis.rs potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Zoran Nikolić.  

Ista aktivnost, objašnjava, može da se sprovodi i u samom objektu, što znatno olakšava kupovinu i smanjuje troškove. “Čini se da na ovaj način potrošač mora da snosi nepotrebne, dodatne troškove povrata u slučaju da mu ne odgovara roba koju je kupio, a nije mogao da proba u radnji”, ističe Nikolić.  

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Kako kaže, i sam je bio svedok u dve velike radnje, gde nije bilo dozvoljeno probanje garderobe i gde su kabine bile zatvorene.

“Zaista ne vidim u čemu je razlika, da li ćemo garderobu probati u radnji ili kod kuće, ako će ta roba svakako biti dezinfikovana. Nema razloga da komplikujemo. Zašto kupci garderobu ne bi probali u prodavnici, ako ne odgovara to se odloži u posebnu prostoriju gde se dezinfikuje, a zatim vrati u prodaju”, navodi naš sagovornik.

Prema njegovim rečima, u narednom period biće jasnije kako će se dalje situacija razvijati i da li će svi prodavci posegnuti za ovakvim predlogom.

Zaista ne znam, da li je iko ikada dokazao da se virus može preneti putem garderobe. Mislim da je neophodno da neko iz naučne struke da vrlo jasne smernice kako se treba ponašati u radnjama, da li je dozvoljeno probanje i da kaže da li se preko odevnih predmeta može preneti virus. Do tada, mi svi živimo u nekoj magli jer sve to stvara konfuziju kod običnog čoveka”, zaključuje Nikolić.

  • Zvezdana

    16.5.2020 #1 Author

    Ovo su stvarno besmislice koje idu na štetu potrošača i prodavaca…

    Odgovori

  • Tanja

    16.5.2020 #2 Author

    Nisam primetila da im smeta što ne može da se isproba, kupuju kao da je bilo zatvoreno godinu dana, a ne 2 meseca.Tako da, ako im ne odgovara neka se vrate i zamene, usput će kupiti još nešto.U tome i jeste fora 😂😂😂

    Odgovori

  • Zorica

    17.5.2020 #3 Author

    Bas tako,kupuje se bez probe i po nekoliko komada,garderobe. Uzeleli se kupovine….😁

    Odgovori

  • MDX

    17.5.2020 #4 Author

    Iiijuuu naopako… Pa svakako da sve ide prvo na pranje

    Odgovori

  • NINICA

    4.6.2022 #5 Author

    Trpeće poslodavci!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...