danska brodska kompanija manje izložena rizicima od konkurencije jer joj je Evropa primarna meta

Maersk: Obim trgovine između SAD i Kine već opao 30 do 40 odsto

U fokusu

8.5.2025 14:23 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Maersk: Obim trgovine između SAD i Kine već opao 30 do 40 odsto Maersk: Obim trgovine između SAD i Kine već opao 30 do 40 odsto
A.P. Moller-Maersk, danski gigant u transportu robe kontejnerima, snizio je svoje prognoze za globalno transportno tržište. Maersk je postavio nove izglede za razvoj tržišta... Maersk: Obim trgovine između SAD i Kine već opao 30 do 40 odsto

A.P. Moller-Maersk, danski gigant u transportu robe kontejnerima, snizio je svoje prognoze za globalno transportno tržište. Maersk je postavio nove izglede za razvoj tržišta u 2025, u rasponu od -1,0 do +4,0 odsto, navodeći „povećanu makroekonomsku i geopolitičku neizvesnost“.

Do sada je trgovinski rat bio „uglavnom američko-kinesko pitanje. Ipak, carine su već ‘zagrizle’ globalno tržište kontejnera u aprilu“, rekao je izvršni direktor danske kompanije Vinsent Klerk (Vincent Clerc) u intervjuu za Bloomberg.

Obim u trgovini između Kine i SAD opao je 30 do 40 procenata u oba smera kako se trgovinski rat zahuktava, istakao je Klerk, napominjući da je Maersk manje izložen od drugih brodskih linija, jer je njegov najveći trgovački put onaj iz Azije ka Evropi.

Maersk, koji kontroliše oko 14 odsto svetske kontejnerske flote i upravlja sa 60 luka, jedna je od globalnih kompanija koje su pogođene Trampovim protekcionističkim merama, jer prekidaju decenije napretka u slobodnoj trgovini.

Ipak, kompanija je takođe rekla da očekuje povećanje transporta u Evropi jer kontinent, na čelu sa Nemačkom, ubrzava investicije — uključujući i one u odbranu.

„Izgledi za globalnu potražnju za kontejnerima tokom ostatka godine ostaju veoma neizvesni, oblikovani brzim promenama u trgovinskoj politci i rastućim rizicima od recesije u SAD“, rekao je izvršni direktor Maerska. U drugom tromesečju se i dalje očekuje rast „posebno ako pošiljaoci iskoriste 90-dnevnu pauzu recipročnih tarifa“.

Profit od kontejnerskih brodskih linija podstaknut je krizom na Crvenom moru, koja sada traje skoro 18 meseci, jer prevozničke kompanije sada idu dužom rutom, južno oko Afrike. Očekuje se da će se poremećaji transporta preko Crvenog mora nastaviti do kraja godine, saopštila je danska kompanija.

U drugoj polovini godine, globalno transportno tržište se suočava sa dva poptuno različita scenarija: rastućim rizikom od kontrakcije potražnje ili mogućnošću da se trgovina oporavi ako se tarife povuku, smatraju danski prevoznici.

Maersk i dalje predviđa da će ostvariti dobit pre kamate, poreza, deprecijacije i amortizacije za 2025. u rasponu od šest do devet milijardi dolara, u zavisnosti od pomenutih faktora.

  • STEPA

    9.5.2025 #1 Author

    U ovoj situaciju to je očekivano

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.