Automobilska kompanija otvorena za partnerstvo

Rolls-Royce pokušava da se vrati u avio-industriju

Firme u fokusuU fokusu

19.6.2023 11:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Rolls-Royce pokušava da se vrati u avio-industriju Rolls-Royce pokušava da se vrati u avio-industriju
Pre više od jedne decenije, kompanija Rolls-Royce napustila je tržište aviona kada je prodala svoj udeo u preduzeću za proizvodnju motora za Airbus SE... Rolls-Royce pokušava da se vrati u avio-industriju

Pre više od jedne decenije, kompanija Rolls-Royce napustila je tržište aviona kada je prodala svoj udeo u preduzeću za proizvodnju motora za Airbus SE A320. Sada britanski proizvođač traži načine da se vrati u segment komercijalne avijacije, piše Bloomberg.

Rolls-Royce je otvoren da postane partner u programima aviona sa jednim prolazom, rekao je Rob Votson (Rob Watson), koji vodi posao kompanije Rolls-Royce civilnog vazduhoplovstva. Iako „uvek ima mesta“ za takvu saradnju, udruživanje sa drugim proizvođačem motora zavisi od toga kako se tržište razvija, dodao je on.

Rolls-Royce je sada fokusiran na motore širokotrupnih aviona, kao što je model Trent XWB koji isključivo pokreće Airbus A350, ili Trent 7000 na Airbus A330neo. Do 2012. godine Rolls-Royce je bio deo konzorcijuma International Aero Engines koji je napravio V2500 motor za A320 i neke druge avione, radeći sa partnerima koji su uključivali Pratt & Whitney, Japanese Aero Engines i nemački proizvođač MTU Aero Engines AG.

Dok je Rolls-Royce nastavio da prima uplate na osnovu sati letenja sa flotom V2500, napuštanje IAE-a izbacilo je kompaniju sa unosnog tržišta mlaznjaka sa jednim prolazom. Pratt & Whitney, koji je sada u vlasništvu kompanije Raitheon Technologies, nastavio je sa razvojem PV1000G turboventilatorskog motora sa zupčanikom koji je sada jedna od dve opcije u porodici A320neo, iako je pogonska jedinica bila opterećena problemima izdržljivosti.

Rolls-Royce radi na novom konceptu motora nazvanom UltraFan koji obećava da će biti moćniji i ekonomičniji. Votson je rekao da bi UltraFan mogao da nađe svoj put u širokotrupnim i uskotrupnim modelima, a tehnologija izvedena iz nove platforme će početi da se uliva u model Trent XWB u narednih nekoliko godina.

Votson, koji je preuzeo dužnost u martu kao deo promene rukovodstva pod novim glavnim izvršnim direktorom Tufanom Erginbilgikom, govorio je prošle nedelje u nemačkom gradu Dalevic blizu Berlina, gde je Rolls-Royce proizvodio i testirao motore za avione u poslednje tri decenije. Izvršni direktor je rekao da Rolls-Roiyce priprema pakete poboljšanja za Trent 7000 kao i za Trent 1000, jedan od izbora motora za 787 Dreamliner kompanije Boeing.

Turbina je „imala svojih problema“, rekao je Votson, ali oni su „u velikoj meri rešeni“. Rolls-Royce će nastojati da „zaštiti i poveća“ svoj tržišni udeo na modelu 787 koji sada čini oko trećinu flote. General Electric dominira tim programom sa svojim GEnk modelom.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.