Rolls-Royce pokušava da se vrati u avio-industriju
19.6.2023 11:54 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Pre više od jedne decenije, kompanija Rolls-Royce napustila je tržište aviona kada je prodala svoj udeo u preduzeću za proizvodnju motora za Airbus SE A320. Sada britanski proizvođač traži načine da se vrati u segment komercijalne avijacije, piše Bloomberg.
Rolls-Royce je otvoren da postane partner u programima aviona sa jednim prolazom, rekao je Rob Votson (Rob Watson), koji vodi posao kompanije Rolls-Royce civilnog vazduhoplovstva. Iako „uvek ima mesta“ za takvu saradnju, udruživanje sa drugim proizvođačem motora zavisi od toga kako se tržište razvija, dodao je on.
Rolls-Royce je sada fokusiran na motore širokotrupnih aviona, kao što je model Trent XWB koji isključivo pokreće Airbus A350, ili Trent 7000 na Airbus A330neo. Do 2012. godine Rolls-Royce je bio deo konzorcijuma International Aero Engines koji je napravio V2500 motor za A320 i neke druge avione, radeći sa partnerima koji su uključivali Pratt & Whitney, Japanese Aero Engines i nemački proizvođač MTU Aero Engines AG.
Dok je Rolls-Royce nastavio da prima uplate na osnovu sati letenja sa flotom V2500, napuštanje IAE-a izbacilo je kompaniju sa unosnog tržišta mlaznjaka sa jednim prolazom. Pratt & Whitney, koji je sada u vlasništvu kompanije Raitheon Technologies, nastavio je sa razvojem PV1000G turboventilatorskog motora sa zupčanikom koji je sada jedna od dve opcije u porodici A320neo, iako je pogonska jedinica bila opterećena problemima izdržljivosti.
Rolls-Royce radi na novom konceptu motora nazvanom UltraFan koji obećava da će biti moćniji i ekonomičniji. Votson je rekao da bi UltraFan mogao da nađe svoj put u širokotrupnim i uskotrupnim modelima, a tehnologija izvedena iz nove platforme će početi da se uliva u model Trent XWB u narednih nekoliko godina.
Pročitajte još:
Votson, koji je preuzeo dužnost u martu kao deo promene rukovodstva pod novim glavnim izvršnim direktorom Tufanom Erginbilgikom, govorio je prošle nedelje u nemačkom gradu Dalevic blizu Berlina, gde je Rolls-Royce proizvodio i testirao motore za avione u poslednje tri decenije. Izvršni direktor je rekao da Rolls-Roiyce priprema pakete poboljšanja za Trent 7000 kao i za Trent 1000, jedan od izbora motora za 787 Dreamliner kompanije Boeing.
Turbina je „imala svojih problema“, rekao je Votson, ali oni su „u velikoj meri rešeni“. Rolls-Royce će nastojati da „zaštiti i poveća“ svoj tržišni udeo na modelu 787 koji sada čini oko trećinu flote. General Electric dominira tim programom sa svojim GEnk modelom.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.