U Srbiji se razvija proizvodnja LFP baterija, a Slovenci otvaraju Battery center
AutomobiliManifestacijeU fokusu
27.3.2023 09:35 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Prelazak na e-mobilnost neophodan je i ovom regionu, jer drugog puta nema, složili su se panelisti Prve baterijske konferencije u organizaciji slovenačke kompanije Emobility i srpskog partnera „Vozim na struju“.
U Beograd su, kako je saopšteno, došli vrhunski stručnjaci iz svojih oblasti, od ekologije baterija, inženjeringa, hemije, reciklaže i proizvodnje baterija, prenosi eKapija.
„Postalo je jasno da baterije postaju svojevrsni centar energetske tranzicije, što je neophodno, čak i u Srbiji, pošto je Beograd jedan od najzagađenijih gradova na svetu. Najveći uspeh konferencije je to što su se stručnjaci iz zemalja učesnica međusobno povezali i dogovorili neke zajedničke projekte“, izjavio je predsednik kompanije Emobilty Primož Lemež.
Alen Šagolj iz Rimac Technology objasnio je inženjersku složenost sklopa baterije u hiper sportskom automobilu Rimac Nevera, pokazavši da je ne samo hemija baterije, već i sve ostalo što je povezano sa baterijom jačine 1,4 MV (oko 2.000 konjskih snaga), izuzetno važno za performanse automobila.
Dr Gerfrid Jungmajer (Gerfrid Jungmeier) sa istraživačkog instituta Joanneum u Gracu, koji ima 30 godina dugo iskustvo u ovoj oblasti, zaključio je da je električni automobil, bez obzira na sve okolnosti koje utiču na zagađenje, mnogo ekološkiji od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Kada je reč o reciklaži, direktor kompanije Toyota Srbija Robert Lukić ukazao je da su iskorišćene baterije toliko retke da ih u Srbiji ne vredi rastavljati, pa se vraćaju u fabriku, gde Toyota ima moderan pogon za reciklažu baterija.
Robert Dominko sa Nacionalnog instituta za hemiju u Ljubljani, predstavio je jedan od najboljih svetskih instituta za istraživanje tehnologije baterija u svetu i njihove aktuelne projekte.
Prema njegovim rečima, razvoj baterijskih ćelija je tek počeo. On je najavio da će uskoro biti izgrađen Battery Center u Sloveniji, gde će takođe moći da sprovode primenjena istraživanja za klijente, a sredstva za njegovu izgradnju su već obezbeđena.
„Ovo će biti veliki napredak u istraživanju baterija za ceo region i šire“, istakao je Dominko.
Zanimljivo predavanje održao je Nemanja Mikać iz kompanije iz Subotice ElevenES, koja se priprema za proizvodnju LFP (litijum-gvožđe-fosfatnih) baterija.
„To ide uz drugačiju hemijsku strukturu baterija, koje naravno imaju svoje prednosti i mane. Međutim, svaka hemija je dobra za nešto. Ovo je velika stvar za Srbiju i želimo da ovaj projekat u Subotici bude uspešan i da čvrsto usidri Srbiju na baterijskoj mapi sveta“, naveo je Mikać.
Pročitajte još:
Naglašeno je da u regionu ima izuzetno jakih baterija, ali da je potrebna veća integracija zemalja u regionu, kao i državna pomoć, jer će u damping američkoj politici, koju je nedavno usvojila administracija Džoa Bajdena (Joe Biden) evropska industrija baterija teško opstati, dok Srbija u razvojnom smislu već zaostaje desetak godina za razvijenim baterijskim zemljama.
„Međutim, uz slovenačko znanje iz oblasti hemije, Hrvate i kompaniju Rimac sa odličnim inženjeringom, srpsku tradiciju u proizvodnji baterija i prirodne resurse i proizvodnju baterija, i Mađare koji su najveći proizvođač Baerovih ćelija, te uz njihovu međusovnu saradnju, ovaj region mogao bi da postane najveći i najuspešniji baterijski region u Evropi, ako ne i šire“, zaključeno je na prvoj regionalnoj baterijskoj konferenciji.
TATJANA
28.3.2023 #1 AuthorOvo je značajno i za nas i za region
GOCA BG
28.3.2023 #2 AuthorOdlicno,svima ide u korist…
Coka13
2.4.2023 #3 AuthorOvo je značajno za sve!
MALENA
2.4.2023 #4 AuthorSuper za sve!
Vale
9.4.2023 #5 AuthorBice to uspesna saradnja