Najveći izazovi cena i infrastruktura

Električne automobile najviše vole u Koreji, Kini i Nemačkoj, u Srbiji još uvek dvocifren broj vozila

AutomobiliEkologijaLifestyleSrbijaSvet

16.2.2022 12:02 Autor: Julijana Vincan 17

Električne automobile najviše vole u Koreji, Kini i Nemačkoj, u Srbiji još uvek dvocifren broj vozila Električne automobile najviše vole u Koreji, Kini i Nemačkoj, u Srbiji još uvek dvocifren broj vozila
Podaci Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova pokazuju da je u 2021. godini u Srbiji prvi put registrovano 113 električnih vozila, i to 71... Električne automobile najviše vole u Koreji, Kini i Nemačkoj, u Srbiji još uvek dvocifren broj vozila

Podaci Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova pokazuju da je u 2021. godini u Srbiji prvi put registrovano 113 električnih vozila, i to 71 putničko i 42 laka komercijalna vozila. To je porast od 140 odsto za putnička vozila u odnosu na 2020. godinu, dok je kod lakih komercijalnih procenat mnogo veći, jer su godinu dana ranije bila registrovana samo dva vozila na potpuno električni pogon.

Jedan od problema prilikom kupovine električnih vozila svakako je njihova cena, ali i infrastruktura i nedovoljan broj punjača, koji su takođe skupi i koštaju između 1.000 i 60.000 evra, u zavisnosti od potrebnog vremena za punjenje (od pola sata do 15 časova). Kako su za Biznis.rs nedavno rekli iz „Puteva Srbije“, do sada je instalirano osam punjača za električne automobile na strateški ključnim tačkama, odnosno na glavnim putnim pravcima u Srbiji.

Istraživanje kompanije Deloitte, sprovedeno na ispitivanju stavova više od 26.000 potrošača iz 25 zemalja između septembra i oktobra 2021. godine, pokazuje da potrošači širom sveta nerado plaćaju razne vrste napredne automobilske opreme, uključujući autonomnu vožnju, povećanu bezbednost i povezanost.

„Uprkos rastućem društvenom interesovanju za ekologiju i održivost, većina potrošača još uvek nije spremna da plati više od 500 dolara (440 evra) za napredne tehnologije kao što su motori na alternativne izvore energije. Vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje će imati prioritet, i biće budući izbor američkih kupaca (69 odsto). Kada je reč o alternativnim motorima, interesovanje potrošača za električna vozila na baterije najveće je u Republici Koreji (23 procenta), Kini (17 odsto) i Nemačkoj (15 procenata), dok su japanski kupci (48 odsto) skloniji hibridim električnim vozilima“, pokazuje izveštaj Deloitta u koji je Biznis.rs imao uvid.

Kako se navodi u istraživanju, ključne vrednosti prilikom izbora vozila u očima vozača ostaju pristupačnost i proverena, njima poznata, tehnologija. Takođe, ukazuju na to da su potrošači zainteresovani za održivi (električni) pogon samo ako će smanjiti troškove za gorivo, imati bolje iskustvo vožnje i osećaj doprinosa životnoj sredini.

Izvor: Pixabay.com

„Zbog određenih ograničenja sa kojima se vozači električnih vozila i dalje suočavaju, mnogi kupci se i dalje okreću proverenim, dobro poznatim vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem, pa je samo mali deo potrošača spreman da plati za napredne tehnologije. Iako interesovanje za električna vozila ne raste u skladu sa pređašnjim prognozama, istraživanja ukazuju na dva glavna motiva za njihovu kupovinu među globalnim potrošačima u SAD, Nemačkoj, Japanu, Republici Koreji, Indiji i jugoistočnoj Aziji. To su sve veća zabrinutost zbog klimatskih promena i želja za smanjenjem emisije gasova sa efektom staklene bašte“, naglasili su iz kompanije Deloitte.

U izveštaju je istaknuto i da su putnički automobili zadržali svoju poziciju najpoželjnijeg prevoznog sredstva. Takođe, potrošači u SAD očekuju da će potpuno napunjeno električno vozilo imati domet do 500 milja (oko 805 kilometara), dok potrošači u Kini, Japanu i Indiji očekuju domet od približno 250 milja (oko 402 kilometra).

Potrošače u Nemačkoj (24 odsto), Kini (22 procenta) i SAD (20 odsto) najviše brine domet (kilometraža po punjenju) električnih vozila, dok potrošače u Aziji (Jugoistočna Azija 28 procenata, Republika Koreja 26 odsto, Indija 23 procenta i Japan 19 odsto) najviše brine nedostatak javne infrastrukture za punjenje.

„Uprkos izazovima sa kojima se suočava, automobilska industrija ostaje posvećena električnoj mobilnosti. Svest potrošača o potrebi zaštite životne sredine i održivosti, u kombinaciji sa rastućom cenom fosilnih goriva, trendovi su kojima svi proizvođači vozila moraju da se pozabave. Oni koji svoju budućnost zasnivaju na proizvodnji električnih vozila, u komunikaciji sa kupcima, posebnu pažnju treba da posvete predstavljanju planova i saradnji na unapređenju neophodne infrastrukture za punjenje“, zaključak je istraživanja kompanije Deloitte.

Da podsetimo, subvencije za kupovinu električnih vozila u Srbiji važe isključivo za nova vozila, a zahteve za subvencije moguće je podneti Ministarstvu zaštite životne sredine do 31. oktobra, ili do utroška planiranih sredstava. Subvencije se kreću od 250 do 5.000 evra, odnosno 8.000 evra za taksiste, a Biznis.rs je nedavno pisao i o načinu kako možete da aplicirate.

  • STEFAN

    16.2.2022 #1 Author

    Svakako ce nam biti korisni

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    16.2.2022 #2 Author

    Jedno je želja, a drugo mogućnost ☝

    Odgovori

  • TATJANA

    16.2.2022 #3 Author

    Ne sumnjam da ce jako brzo i kod nas biti mnogo veci broj

    Odgovori

    • Vockica

      18.2.2022 #4 Author

      Nadam se da ce se povecati i broj potrosaca kod nas elektricnih automobila.

      Odgovori

  • Milovan94

    16.2.2022 #5 Author

    Mislim da država treba još više da podstiče prodaju električnih automobila.

    Odgovori

  • TINA

    16.2.2022 #6 Author

    Sigurno je da ce doci I kod nas . Mnogi ce imati elektricne automobili tek kad se oni prodaju kao polovni

    Odgovori

  • MARIJANA

    16.2.2022 #8 Author

    Nadam se da ce i kod nas uskoro biti

    Odgovori

  • GOCA BG

    16.2.2022 #9 Author

    I kod nas ce broj rasti iz meseca u mesec…

    Odgovori

  • STRELAC

    16.2.2022 #10 Author

    O kom osecaju doprinosa zivotnoj sredini mi pricamo u zemlji u kojoj postoje divlje deponije a ljudi i dalje bacaju smece po ulici???

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    16.2.2022 #11 Author

    Daleko smo mi od EU, njihovih puteva i infrastrukture, a tek od elektricnih automobila…

    Odgovori

  • NATI29

    16.2.2022 #12 Author

    Mi uvek malo zaostajemo

    Odgovori

  • VERA

    16.2.2022 #13 Author

    Kada moje uši čuju auto na struju…Bogami biće polako povegan broj ovih vozila i kod nas, samo malo da im padne cena, kao i za druge inovativne proizvode.

    Odgovori

  • IRINA

    17.2.2022 #14 Author

    Bice i kod nas ali treba prvo napraviti dosta punjaca ali i nauciti i edukovati dosta servisera za ta vozila

    Odgovori

  • NINO

    17.2.2022 #15 Author

    I kod nas ce zaziveti ideja da ih ima u velikom broju. Ako ce!

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    17.2.2022 #16 Author

    nadajmo se da će i naš standard biti takav da prosečan radnik može da razmišlja o novom automobilu i to na električni pogon. po procentima se vidi da najrazvijenije zemlje najviše kupuju novitete

    Odgovori

  • Jolanda

    17.2.2022 #17 Author

    Mali je broj ljudi u Srbiji koji mogu da kupe novo vozilo.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...