Reakcija na inflaciju nije im se negativno odrazila na poslovanje

Američki lanci brze hrane povećavaju cene, ali za sada ne trpe manjak tražnje

NovacPoslovanjeSvetVesti

9.2.2022 17:53 Autor: Redakcija Biznis.rs 8

Američki lanci brze hrane povećavaju cene, ali za sada ne trpe manjak tražnje Američki lanci brze hrane povećavaju cene, ali za sada ne trpe manjak tražnje
Prosečne porudžbine u lancu brze hrane Chipotle sada vrede oko 10 odsto više nego pre godinu dana, dok je globalno čuveni McDonald’s povisio svoje... Američki lanci brze hrane povećavaju cene, ali za sada ne trpe manjak tražnje

Prosečne porudžbine u lancu brze hrane Chipotle sada vrede oko 10 odsto više nego pre godinu dana, dok je globalno čuveni McDonald’s povisio svoje cene za približno šest procenata, a Starbucks se već dvaput odlučio za mere poskupljivanja, u oktobru i ponovo u januaru.

Do sada, to nije pogodilo prodaju. Chipotle je prijavio prihod od dve milijarde dolara za poslednja tri meseca 2021. godine, nadmašivši očekivanja svojih investitora. Naprotiv, prodaja je porasla za više od 15 odsto, pa su i akcije kompanije dobile 6,5 odsto na vrednosti po objavi poslednjeg izveštaja, piše CNN.

Ishrana van kuće je bila značajna komponenta rastuće inflacije. Hrana van kuće prošle godine je poskupela za oko šest odsto, prema američkom Birou za statistiku rada.

Kompanije poput Chipotle-a morale su da povećaju plate radnicima kako bi se izborile sa deficitom osoblja. U maju je kompanija povećala zarade  svojih radnika u restoranima na prosečno 15 dolara po satu. Pored toga, poskupeli su i svi sastojci i transport robe, podseća CNBC.

Ne očekuje se da će ovi tržišni faktori nestati u skorije vreme. Cene prehrambenih proizvoda nastavljaju da rastu, baš kao i akcije kompanija koje se bave brzom hranom. A potražnja za radnom snagom ostaje visoka, pa se i oni sve više pitaju, što se posebno vidi na slučaju lanca Starbucks, čiji zaposleni kreiraju sindikate i sve više se bune protiv radnih uslova i traže više cene po satu rada.

Rukovodioci ove tri kompanije su analitičare s Wall Street-a uveravali da će rast cena proizvoda da se nastavi u narednom periodu, a direktor Starbucks-a Kevin Džonson (Kevin Johnson) prošle nedelje je izjavio da kompanija planira „dodatne mere u vezi sa određivanjem cena, kako bi uticaj na bilans stanja bio što manji na kraju godine“.

  • VILENJAK

    9.2.2022 #1 Author

    Njima za njihov standard cene ne predstavljaju problem. Brza hrana im je najzastupljenija, a zdrava hrana dosta skuplja.

    Odgovori

  • ZVE84

    9.2.2022 #2 Author

    Za sada nije… Ali tek će se odraziti….

    Odgovori

  • KACA

    10.2.2022 #3 Author

    Za sad ne ali uskoro će doći do manjka potržnje sigurno

    Odgovori

  • SANJA

    10.2.2022 #4 Author

    Kad budem bila u inostranstvu tada cu osetiti,sada jednostavno cu pre pojesto hamburger ili cevape iz okolnoh fast food-ova nego bilonsta iz mack-a i ostalih svetskih lanaca.

    Odgovori

  • Lelica

    10.2.2022 #5 Author

    Amerikanci su ljubitelji brze hrane,nece se njima smanjiti procenat poslovanja.

    Odgovori

  • TINA

    11.2.2022 #6 Author

    Zato sto izdatak za hranu , u ukupnim rashodima nije veliki

    Odgovori

  • orko

    15.8.2022 #7 Author

    Danas 15 avgusta 2022 godine usao sam u McDonalds u Beogradu i shvatio da su poskupeli za 60 dinara to je cetvrto poskupljene za 8 meseci, napisao sam im email obrisao aplikaciju i vise ne ulazim dok ne pojeftine ko ih sisa, do sada sam jeo 2 puta nedeljno sigurno pa eto ako hoce da gube musterije neka im, bezveze stvarno nadam se da ce i ostali da prestanu da jedu kao i ja

    Odgovori

  • MARKO7

    4.9.2022 #8 Author

    Cene skaču stalno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.