RAST “MESSENGER” SERVISA

Aplikacije za razmenu poruka preuzimaju deo tržišta društvenih mreža

AnalizaHi-techLifestyleRegionSrbijaU fokusuVesti

2.2.2021 13:48 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Aplikacije za razmenu poruka preuzimaju deo tržišta društvenih mreža Aplikacije za razmenu poruka preuzimaju deo tržišta društvenih mreža
Iako je primetan trend premeštanja korisničkih razgovora i onlajn aktivnosti sa društvenih mreža na aplikacije za razmenu poruka na delu već neko vreme, u... Aplikacije za razmenu poruka preuzimaju deo tržišta društvenih mreža

Iako je primetan trend premeštanja korisničkih razgovora i onlajn aktivnosti sa društvenih mreža na aplikacije za razmenu poruka na delu već neko vreme, u prošloj godini je zabeležen veliki skok u ovom smislu – što je praćeno uvođenjem brojnih novih usluga i funkcija od strane „messenger“ aplikacija kako bi se odgovorilo na rastuće potrebe kompanija, brendova i njihovih klijenata i potrošača unutar digitalnog tržišta, navodi se u istraživanju kompanije Rakuten Viber.

Kako se navodi, nastojanje za uspostavljanjem što učestalije direktne, rezultatski-orijentisane komunikacije je dovelo do značajnog povećanja razmenjenih transakcionih poruka od strane brendova – i skoro neznatno manje povećanje u broju promotivnih poruka. Globalna statistika za poslovne poruke (Business Messages) koje su prosleđene putem Vibera prikazuje ukupno povećanje od +21 odsto svih vrsta poruka u odnosu na 2019, a posebno porast broja poslatih transakcionih poruka – za +37 odsto. Znatno je veći broj brendova koji su se odlučili za uspostavljanje razgovora sa svojim kupcima i klijentima (u formi dvosmerne komunikacije – umesto putem običnih jednosmernih poruka) čime su usvojili važnost uspostavljanja svrsishodne komunikacije između dve strane.

Sveukupni broj registrovanih poslovnih profila na Viberu se uvećao sa značajnih +58 odsto, što svedoči o umnožavanju brendova koji su na ovaj način otvorili novi kanal komunikacije sa korisnicima spomenute aplikacije za razmenu poruka.

U Srbiji se za +14 odsto povećao sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages), uz značajan zabeleženi rast broja transakcionih poruka poslatih od strane kompanija (+54 odsto). Učestalost slanja promotivnih poruka je povećana za +10 odsto, a broj poslovnih naloga za +18 odsto.

Poređenja radi, u Crnoj Gori se broj transakcionih poruka prosleđenih putem Viberove platforme i poslovnih naloga povećao za +35 odsto, odnosno +13 procenata, dok je statistika rasta ove vrste komunikacije za Bosnu i Hercegovinu još impozantnija. Sveukupni broj prosleđenih poslovnih poruka (Business Messages) na tom tržištu povećan je za + 80 odsto, dok su transakcione poruke zabeležile veliki rast od čak +115 procenata. Povećanje promotivnih poruka u BIH je takođe bilo najveće u odnosu na ostale zemlje regiona, čak +78 odsto, dok je sveukupni obim poslovne komunikacije sprovedene putem Viberove platforme takođe nadmašio regionalni prosek, sa + 28 procenata.

U domenu reklamnih usluga, najčešće tematske vertikale na Viberu za programatičke i direktne klijente bile su maloprodaja/e-trgovina, tehnologija, telekomi, finansijske usluge, zabava, roba opšte potrošnje (FMCG) i auto-moto – dok su tri vodeća mesta pripala mobilnom gejmingu (povećanje za +122 odsto), dostavi hrane (+174 odsto) i društvenim mrežama (+244 odsto). Direktni globalni reklamni klijenti (tj. oni koji se nisu oglašavali preko programatičkih aranžmana) povećali su svoje aktivnosti na ovoj aplikaciji za +115 odsto, sa sličnom statistikom i za Srbiju, uz evidentirani rast od +92 odsto od 2019. do 2020. Istovremeno, industrije koje su zabeležile najveći pad u reklamnim aktivnostima bile su turizam i putovanja, auto-moto i roba široke potrošnje (FMCG).

Najsloženija i strukturno najzahtevnija rešenja za marketinšku komunikaciju – čet botovi – zabeležili su veoma obećavajući porast od +48 odsto u upotrebi od strane kompanija i brendova na globalnom nivou, stvarajući uslove za još širu interakciju između njih i njihovih klijenata putem ovog višefunkcionalnog, ekonomičnog i efikasnog automatizovanog kanala za dvosmernu komunikaciju na Viberu.

U svakom slučaju, 2020. je bila godina u kojoj su brendovi istraživali nove načine da pristupe i uspostave komunikaciju sa opštom i ciljnom javnošću – u čemu su se aplikacije za razmenu poslovnih poruka našle među najboljim rešenjima. Korišćenje ovih formiranih uslužnih platformi pomoglo je mnogima ne samo da umanje troškove prelaska na onlajn modele poslovanja, već i i da izgrade bliskije odnose sa svojim potrošačima.

Aktuelni trend povećanog interesovanja brendova i kompanija za komunikaciju putem „messenger“ aplikacija će rasti sinhrono sa povećanjem opšteg korišćenja ovih aplikacija – sa projektovanim brojem korisnika od tri milijarde do 2027. godine, navodi se u istraživanju.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...