Zatvaranja u Kini usporavaju rast tehnološkog giganta

Apple do kraja juna potencijalno gubi osam milijardi dolara

Firme u fokusuHi-techNovacU fokusuVesti

29.4.2022 13:57 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Apple do kraja juna potencijalno gubi osam milijardi dolara Apple do kraja juna potencijalno gubi osam milijardi dolara
Apple je na oprezu, uzimajući u obzir da novi talas virusa Covid-19 preti da u ovom kvartalu ošteti prodaju za gotovo osam milijardi dolara,... Apple do kraja juna potencijalno gubi osam milijardi dolara

Apple je na oprezu, uzimajući u obzir da novi talas virusa Covid-19 preti da u ovom kvartalu ošteti prodaju za gotovo osam milijardi dolara, što je značajan zastoj u poslovanju nakon oporavka nabavnih lanaca u prva tri meseca 2022. godine.

Proizvođač iPhone telefona ove nedelje je predstavio najbolje kvartalne rezultate u 46 godina dugoj istoriji kompanije, a nedugo zatim došlo je i saopštenje o potencijalnom gubitku. Ove vesti uzrokovale su nagli rast vrednosti akcija od dva odsto, a potom i oštar pad od pet odsto na postberzanskom trgovanju.

Mnogi investitori su očekivali da će u prvom kvartalu doći do značajnog rasta, pa su pažljivo pratili svaku izjavu generalnog direktora kompanije Tima Kuka (Tim Cook) vezanu za budućnost poslovanja u odnosu na visoku inflaciju, zatvaranja zbog novih talasa pandemije u Kini i sukoba u Ukrajini.

Kuk je ulagačima rekao da uzima u obzir sve izazove koji se stavljaju pred kompaniju od prekida u lancima snabdevanja do kojih su doveli korona virus i nestašica čipova do sukoba u Ukrajini, i istakao da Apple nije imun na ove izazove, piše The Wall Street Journal.

Finansijski direktor kompanije Lika Maestri (Luca Maestri) naveo je da ograničenja u Kini do kraja Juna mogu umanjiti prihode kompanije za svotu od četiri do osam milijardi dolara. Očekuje se da će zatvaranja značajno umanjiti potražnju u Kini.

Kompanija se sa pomenutim izazovima suočava nakon jednog od najboljih kvartala od njenog osnivanja. U poslednjem tromesečju prihodi proizvođača iPhona porasli su za devet odsto, na 97,3 milijarde dolara, što je značajno iznad procene analitičara od 94 milijarde dolara. Prinos po akciji je sa prošlogodišnjih 1,40 dolara porastao na 1,52 dolara, dostigavši tako još jedan rekord.

Prodaja iPhone telefona porasla je za pet odsto u odnosu na isti period prošle godine, na 50,6 milijardi dolara. Analitičari su očekivali da će rast biti jedan odsto.

Ova prodaja je verovatno podstaknuta velikom potražnjom u Kini, u kojoj su se korisnici rado odlučivali za kupovinu poslednje verzije iPhona, kažu analitičari. Tako se nadoknadio pad prodaje iPad proizvoda od 2,1 odsto, na 7,6 milijardi dolara. Prodaja Mac kompjutera skočila je za 15 odsto, na 10,4 milijarde dolara, što je takođe značajno iznad očekivanja analitičara.

Zbog usporavanja prodaje uređaja, digitalni sadržaj se ponovo nalazi u fokusu. Takozvani uslužni segment, koji uključuje iTunes i App Store, porastao je od januara do marta za 17 odsto, na 19,8 milijardi.

  • Milovan94

    29.4.2022 #1 Author

    Pa to je očekivano imajući u vidu koliko je kinesko tržište

    Odgovori

  • SNEZANA

    29.4.2022 #2 Author

    To je svakako ozbiljna i zabrinjavajuca svota novca…

    Odgovori

  • GOCA BG

    29.4.2022 #3 Author

    Ogromno je to trziste,naravno da su na gubitku…

    Odgovori

  • GOCA BG

    29.4.2022 #5 Author

    Ogromno trziste,naravno da je gubitak veliki…

    Odgovori

  • kaćica

    29.4.2022 #6 Author

    To oni nece osetiti.

    Odgovori

  • STRAHINJA

    30.4.2022 #7 Author

    Boga mi, ozbiljna pretnja. Kinesko trziste polako postaje potpuno nezavisno

    Odgovori

  • DANIJELA

    30.4.2022 #8 Author

    Jako veliki gubitak.

    Odgovori

  • SRDJAN

    3.5.2022 #9 Author

    Veliki gubitak svakako.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.