Smanjena izloženost kompanije u Rusiji, kafa glavni pokretač

Atlantic Grupa ostvarila rast dobiti od sedam odsto u prvom kvartalu

Firme u fokusuNovacPoslovanjeRegionSrbijaVesti

28.4.2022 10:03 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Atlantic Grupa ostvarila rast dobiti od sedam odsto u prvom kvartalu Atlantic Grupa ostvarila rast dobiti od sedam odsto u prvom kvartalu
Atlantic Grupa je tokom prvog tromesečja 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 185,5 miliona evra, što u odnosu na isti period... Atlantic Grupa ostvarila rast dobiti od sedam odsto u prvom kvartalu

Atlantic Grupa je tokom prvog tromesečja 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 185,5 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 11,3 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 24 miliona evra, što je 7,1 odsto više nego u prvom kvartalu 2021. godine, a sličan rast od 7,2 odsto ostvarila je i neto dobit koja iznosi 12,1 miliona evra.

Početak godine obeležilo je izbijanje ratnog sukoba u Ukrajini, no prodajom brenda dečje hrane Bebi u 2021. godini, Atlantic Grupa je značajno smanjila izloženost u Rusiji i na ostalim ZND tržištima, te ratna zbivanja nemaju direktni, materijalno značajan uticaj na poslovanje kompanije, kaže se u njenom zvaničnom saopštenju.

“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2022. godine ostvarila značajan rast prihoda i profitabilnosti, uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast prihoda primarno je odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima i popuštanju protivpandemijskih mera, posebno u HoReCa kanalu. Deo porasta prihoda odnosi se takođe, na povećanje prodajnih cena zbog značajnog poskupljenja ključnih sirovina, pakerskog materijala, energenata i usluga”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

Najveći rast od 22,7 odsto ostvarilo je strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, dok je apotekarski lanac Farmacia ostvario izuzetan rast od 20,6 odsto, a dvocifrenim stopama od 15,1 odsto raslo je i Strateško poslovno područje Kafa.

ATLANTIC GRUPA d.d.

Miramarska 23, 10000 Zagreb , Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
59.115.028,75 (2020)
Broj zaposlenih:
173 (2020)

S prodajom u iznosu od 38,1 miliona evra i nosećim brendovima Grand kafa i Barcaffe, kafa se ističe kao pojedinačno najveća kategorija Atlantic Grupe sa učešćem od 20,6 odsto u ukupnom prihodu. 

U distribucijskom poslovanju u prvom kvartalu prednjače Slovenija s rastom od 12,1 odsto, Hrvatska s rastom od 11,3 odsto i Srbija koja je rasla 10,7 odsto.

Kako se navodi u saopštenju, širi se i distribucijski portfolijo, pre svega saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, kao i najavom proširenja saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije. Principalski brendovi u ukupnoj prodaji Atlantic Grupe učestvuju sa 26,9 odsto, sopstveni brendovi sa 62,7 odsto, a Farmacia čini 10,4 odsto prihoda od prodaje.

Od važnijih korporativnih događanja, ističe se da je Nadzorni odbor kompanije u januaru proširen s dotadašnjih sedam na devet članova, a sastav ovog tela pojačali su dr Vesna Nevistić, ekspertkinja u području bankarstva, procesa restrukturiranja i  korporativnog razvoja, kao i Zoran Vučinić, globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.

  • FRUIT04

    1.5.2022 #1 Author

    Najlepse zelje se prodavala kao nikad do sad

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.