BOEING 737 MAX USKORO OPET NA EVROPSKOM NEBU Agencija za bezbednost letenja EU postavila uslove

EUHi-techLifestyleSvetVesti

25.11.2020 12:29 Autor: Vladimir Jokanović

BOEING 737 MAX USKORO OPET NA EVROPSKOM NEBU  Agencija za bezbednost letenja EU postavila uslove BOEING 737 MAX USKORO OPET NA EVROPSKOM NEBU  Agencija za bezbednost letenja EU postavila uslove
Kontroverzni Boeingov model aviona 737-Max trebalo bi početkom iduće godine opet da poleće i sleće na evropske aerodrome, nakon skoro dvogodišnje zabrane zbog dva... BOEING 737 MAX USKORO OPET NA EVROPSKOM NEBU  Agencija za bezbednost letenja EU postavila uslove

Kontroverzni Boeingov model aviona 737-Max trebalo bi početkom iduće godine opet da poleće i sleće na evropske aerodrome, nakon skoro dvogodišnje zabrane zbog dva fatalna udesa u kratkom periodu.

Agencija za vazduhoplovnu bezbednost Evropske unije (EASA) postavila je uslove za ponovno puštanje u saobraćaj prizemljene mlaznjake, a oni uključuju novu obuku i ažuriranje MCAS softvera, koji su doprineli udesima u kojima je smrtno stradalo 346 osoba 2018. i 2019. godine.

EASA je u utorak objavila publikaciju koja je otvorena za komentare stručne javnosti narednih 28 dana, nakon čega će povratne informacije biti proučene. Posle toga odluka o ponovnom letenju Boeing 737-Max mogla bi biti potvrđena, prenosi Globe And Mail, pozivajući se na Reuters.

Koliko vremena će biti potrebno da se nastave letovi ovog modela aviona u Evropi zavisi od obuke pilota i vremena koje je avio-kompanijama potrebno da nadograde softver MSAC i obave druge radnje koje je naložila EASA. Letovi u Americi nastaviće se 29. novembra, oko šest nedelja nakon što je Savezna uprava za vazduhoplovstvo 18. novembra ukinula zabranu.

Glavna neposredna proceduralna poromena koju nalaže EASA odnosi se na podrhtavanje upravljačke palice, snažnog i bučnog upozorenja za letačku posadu na mogući gubitak uzgona i zastoj aviona u vazduhu. U oba slučaja padanja aviona Boeing 737-Max, ovo upozorenje pogrešno je aktivirano očitavanjem lažnih podataka sa senzora ugla letenja. Upozorenje je izazvalo zbunjenost posade u kokpitu u oba slučaja, prenosi Seattle Times.

Direktiva EASA izričito dozvoljava letačkim posadama da intervenišu i utišaju alarm i podrhtavanje upravljačke palice ako shvate da je uzbuna lažna. To će moći da urade uz pomoć posebnog prekidača na instrument tabli. Prema informacijama portala Ex Yu Aviation očekuje se da će kompanija Fly Dubai vratiti Boeing 737-Max na evropske linije. Pomenuti avioni leteli su pre zabrane za Beograd i Zagreb, a nakon toga su preusmereni na Sarajevo.

Akcije Boeinga porasle su u utorak za 3,3 odsto na njujorškoj berzi, a gubici kompanije iz Sijetla u poslednjih 20 meseci procenjeni su na 20 milijardi dolara. Proizvodnja Boeing 737-MAX bila je obustavljena od januara do kraja maja ove godine. Pre nego što je prekinuta, proizvodnja je bila redukovana sa 52 na 42 aviona mesečno. 

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.