Brzina vozova između Beograda i Novog Sada smanjena preventivno
12.1.2023 16:14 Autor: Redakcija Biznis.rs 10
Infrastruktura železnice Srbije iz preventivnih razloga smanjila je u utorak 10. januara ove godine brzinu vozova sa 200 na 160 kilometara na sat na dve deonice na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, saopšteno je u četvrtak.
Reč je, kako je navedeno, o dvokolosečnim deonicama ukupne dužine tri kilometra, Stara Pazova – Inđija i Beška – Karlovački Vinogradi, gde je brzina vozova smanjena za 40 kilometara na sat.
Zbog toga putovanje brzom prugom između Beograda i Novog Sada traje svega tri do pet minuta duže, prenosi Beta.
Infrastruktura železnica Srbije podsetila je da je pre izgradnje savremene, dvokolosečne brze pruge Beograd – Novi Sad za brzine do 200 kilometara na sat, koja je puštena u redovan saobraćaj 20. marta 2022. godine, prosečna brzina vozova na ovoj međunarodnoj železničkoj magistrali iznosila svega 40 kilometara na sat, a da je samo deonica od glavnog grada do Stare Pazove bila dvokolosečna.
Stranka slobode i pravde (SPP) danas je saopštila da je brzina smanjena zbog toga što su mašinovođe upozorile da se na tim deonicama oseća podrhtavanje garnitura.
Brza pruga Beograd – Novi Sad je, kako je navela Infrastruktura železnice Srbije još uvek u garantnom roku, koji je na ovim deonicama tri godine.
„U tom roku izvođač radova na brzoj pruzi u obavezi je da otkloni nedostatke na železničkoj infrastrukturi, ukoliko se dokaže da su oni posledica izvođenja radova. Infrastruktura železnica Srbije ima i bankarske garancije izvođača radova, koje mogu da budu aktivirane“, navedeno je u saopštenju.
Infrastruktura železnice Srbije a.d.
NEMANJINA 6, 11000 Beograd (Savski Venac) , Srbija
121.585.632,52 (2021)
5.684 (2021)
Dodaje se da stručne službe Infrastrukture železnice Srbije redovno i detaljno obilaze čitavu trasu brze pruge Beograd – Novi Sad, kako bi uočile sve detalje i eventualne nedostatke, uključujući i one koji ne utiču na funkcionisanje železničkog saobraćaja na ovoj deonici.
Ističe se da nakon primljenih primedbi na geometriju koloseka, stručne službe Infrastrukture železnice Srbije od utorka iz preventivnih razloga ponovo obilaze ne samo dve deonice na kojima je to uočeno, već čitavu prugu, kako bi utvrdile činjenično stanje.
Anna
12.1.2023 #1 AuthorHahahahahahaha! Slatko su me nasmejali. Pruga nema ni godinu dana a već se raspada! Ko da su je gradili Kinezi! 😂
Jovana24
12.1.2023 #2 AuthorI sad covek da veruje da udje u taj voz.. Ko ce da mu garantuje.. banka za zivot
SNEZANA
13.1.2023 #3 AuthorBukvalno da reskiras.
GOCA BG
12.1.2023 #4 AuthorDa li je realno da za nepunih godinu dana postoji rizik na prugama?!
Dunja5
13.1.2023 #5 AuthorTreba sve proveriti detaljno.
TATJANA
15.1.2023 #6 AuthorStrasno, sta se drugo i moglo ocekivati
Tina
15.1.2023 #7 AuthorVoz postaje rizican. Mozda ce se brzina I dalje postepeno smanjivati
LUKA
15.1.2023 #8 AuthorRizik postoji od prvog dana kao i sve kod nas
Coka13
16.1.2023 #9 AuthorPruge se raspadaju. Nije to samo na toj deonici. Ali bi se to sve trebalo proveriti i srediti, što ne verujem da će se uskoro desiti.
MALENA
22.1.2023 #10 AuthorNije velika razlika u putovanju, nije strasno 3 do 5 minuta