Crna Gora ove godine imala 42 odsto više posetilaca
27.9.2022 11:40 Autor: Redakcija Biznis.rs 8
Ovogodišnja turistička sezona u Crnoj Gori je, iako još nisu prikupljeni svi podaci, bila veoma uspešna, sa čak 42 odsto više posetilaca nego prošle godine, saopštila je direktorka Direktorata za razvojne politike u turizmu u Ministarstvu ekonomskog razvoja i turizma Aleksandra Gardašević Slavuljica.
Ona je poručila da su korona virus i geopolitička situacija uveli nove smernice u razvoju turizma, ne samo kod nas nego i svetu, pa je ministarstvo prepoznalo da treba više pažnje posvetiti razvoju ruralnog turizma, koji u Crnoj Gori ima veliki potencijal.
Gardašević Slavuljica je povodom Međunarodnog dana turizma saopštila da država mora tražiti način da turizam pozicionira kao održiv i fleksibilan, jer su izazovi od korona virusa, preko globalne krize, do geopolitičkih prilika, pokazali da se mora raditi na tome, prenosi agencija Mina, pozivajući se na RTCG.
Ruralni turizam se izdiferencirao kao održiv i ministarstvo ima želju da se Crna Gora prepozna kao destinacija koja nudi doživljaj, avanture, izazove, a to se dešava u severnom regionu, navodi Gardašević Slavuljica.
„U saradnji sa turističkim organizacijama na severu, odlučili smo da nagradimo osam seoskih domaćinstava koja su dala doprinos u razvoju ove vrste turizma. Rekordne 2019. godine imali smo 56, a danas 224 registrovanih domaćinstva, što znači da je ovaj potencijal prepoznat“, poručila je ona.
Što se tiče turističke sezone, Gardašević Slavuljica smatra da je bila uspešna, bez obzira na brojne remetilačke faktore koji su uticali i na pripremu i na samu realizaciju sezone.
„Evidenciju vodi Nacionalna turistička organizacija (NTO) na dnevnom nivou, a poslednji podaci su od 22. septembra, kada je u Crnoj Gori boravilo 42.000 turista, što je 10 odsto više nego prošle godine”, precizirala je Gardašević Slavuljica.
Kako je navela, u hotelima boravi 42 odsto više nego prošle godine, odnosno 18.000 turista.
“U privatnom smeštaju, koji je uvek diskutabilan jer se posluje u sferi sive ekonomije, bilo je šest odsto manje, a to je verovatno zbog lošeg vremena i slabije platežne moći stanovništva“, dodala je Gardašević Slavuljica.
Pročitajte još:
Ona je podsetila da u turizmu imamo višedecenijske probleme sa nedostatkom hotela, malim kapacitetima aerodroma, sivom ekonomijom i slično, pa nije optmistična da će se to ubrzo promeniti.
„Na globalnom tržištu nismo prepoznati kao turistička destinacija. Turisti u Evropi nisu upoznati sa našom ponudom. U tom smislu moramo da se posvetimo marketingu i pravljenju marketinške strategije koje nemamo. Nema koordinacije, stvari se dešavaju sporo, ljudi nisu biznis orjentisani niti komercijalno“, smatra Gardašević Slavuljica, dodajući da su brending destinacije, logo i slogan stari 15 godina, te da treba da se menjaju.
„Ministarstvo ulaže napore, ali prilično je nizak nivo sinergije onih koji bi trebalo da se uključe. Moramo da definišemo nove proizvode, podržaćemo kao i do sada manifestacije koje imao na severu tokom zime, ali promocija je najbitnija“, zaključila je Gardašević Slavuljica.
Jovana24
27.9.2022 #1 AuthorPa gde cemo drugo, pitanje da li cemo i to moci da priustimo.
GOCA BG
27.9.2022 #2 AuthorOdlicna vest…
TATJANA
28.9.2022 #3 AuthorLep porast
Milovan94
28.9.2022 #4 AuthorZnači turistička sezona je uspela
LUKA
2.10.2022 #5 AuthorLepa vest super za Crnogorce
DUŠICA
7.10.2022 #6 AuthorSvaka čast za uspešnu sezonu
BOLEK
18.12.2022 #7 AuthorNisu bas tako pokazivali rezultati o rastu turista
Moon
18.12.2022 #8 AuthorKoliko kukaju super su prosli